IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Задължителна застраховка губеща?! А плува ли корабче?

Искат да вдигат задължителната застраховка Гражданска отговорност с 20%.

Задължителна застраховка губеща?! А плува ли корабче?
В централната емисия на bTV Новините снощи Орлин Пенев, изпълнителен директор на ЗАД "Алианц България" в качеството си и на представител на Асоциацията на застрахователите, заяви че цената на ГО трябва да върви нагоре, докато застраховката стане печеливша. „В момента тя е на загуба“, заяви той.

За да повярваме, че една задължителна застраховка събирана ежегодно е на загуба и може да доведе до фалити на застрахователни компании, трябва да имаме представа за реалните разходи, свързани с нея. Защо Асоциацията на застрахователите не си направи труда да покаже точни изчисления за платените суми по ГО?

Средната цена на застраховката в момента е 130 лв, а с увеличението стойността й ще достигне 150-160 лева, съобщиха в репортажа (около 18 минута) снощи. Според застрахователите, потребителите трябвало да са спокойни, защото цените щели да нарастват плавно, а не шоково.

Основната причина за поскъпването застрахователите аргументират със задължителните резерви, които трябва да заделят за покритие на риска на застрахованите автомобили. Дори и без тези изисквания обаче полицата щяла да поскъпне. Защо? Обяснението, че застраховката е на загуба не върши работа, без точен отчет, какво е платено по щети...

Цитирана беше и позиция на Комисията по финансов надзор, според която застрахователите имат основание да увеличат цената й:

„При 70 евро цена по ГО, с тия приходи по ГО какви рискове ще носим по пътищата на Европа?! При положение, че това е 10 пъти по-малко от средната цена в ЕС, да не би нашите шофьори да са по-дисциплинирани...“, попита риторично Борислав Богоев, зам. председател на КФН.

Тези аргументи не са достатъчно добри, без да е много ясно какво плащат застрахователите по линия на ГО. Винаги се говори за риска, който покриват до определен лимит, но колко пъти са платили на някого до размера на лимита не е ясно.

Когато в застрахователните компании се наливат насила едни задължителни пари, поне да си направят труда да изкарат данни, какво точно става с тях, защо това е полезно, европейската практика и т.н. Иначе за ГО чуваме само по това време на годината, когато трябва да се поднесе новината за по-високата й цена и от катаджията на шосето...

А ако наистина има риск застрахователна компания да фалира от задължителна застраховка, по-добре да смени бизнеса.
Коментирайте, познавате ли някой, който е взел пари от застраховател по линия на ГО, а не на каско застраховка, която също е популярна сред българските шофьори!
0 от 500
  • #10
    35 rate up comment 3 rate down comment
    sis ( преди 15 години )
    От 15 години имам кола и 1 път не съм излизал с нея из Европа. За какво ми е гражданска дето важи в Европа. Който иска да му важи да се застрахова допълнително, както беше преди.....но на застрахователите им е по-приятно да стрижат наред и после се оплакват, че хората не се застраховали.
  • #9
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Поне 20% от щетите са двойно покрити заради пълното каско. В такива случаи застрахователните компании си разменят вътрешно пари, така че отговорът на въпроса на автора е да, много хора са взели пари от ГО. Въпросът е, че така се увличава печалбата от каско за застрахователите. Друг е въпросът дали това не е предвидено някак си в цената на каското. Наистина държавата трябва да натисне за пълна прозрачност в сектора, при положение, че изискването е държавно.
  • #8
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Съгласен съм да ги увеличат,но...на тези които не спазват закона и имат катастрофи по тяхна вина.Така е на Запад,така трябва да стане и у нас.Само,че явно застрахователната мафия е решила,че е по-добре да дере кожите на всички.До кога съвестните шофьори ще плащат същото,каквото плаща и джигита?Къде риска е по-голям да настъпи застрахователно събитие?По целия свят където има по-голям риск се плаща повече само у нас всички са в кюпа.Еми не става така и не може да продължава.
  • #7
    28 rate up comment 2 rate down comment
    битурбо ( преди 15 години )
    поздравявам медията за позицията! никога няма да направят обществено достояние анализите за загубите им. аз съм сигурен, че не са толкова големи, колкото ги представят. застрахователното лоби е като банковото, ако не и по-лошо. единствения път е масови протести, иначе всяка година ще има увеличение докато не стане така, че повечето от нас няма да могат да си позволят автомобил.
  • #6
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ... Не може да искат повече пари за да плащат в Европа, а реално да плащат само тук в БГ на БГ цени. Да, познавам хора, които да вземали пари от ГО, но сумите са между 150 и 200 лв. Та това е цената на застраховката! А иначе са плащали години наред. За каки повече пари реват застрахователите не знам. В крайна сметка ако са на загуба, просто да не правят такива застраховки! Ама ги правят. Защо ли!? ;)
  • #5
    45 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Повече от 10 години плащам ГО като последните няколко години за 2 коли. Никога не съм причинявал ПТП с което да вкарвам разходи на моята застрахователна компания. Но последният път когато ме удариха, от другата компания на виновното лице (Лев Инс) отказаха да ми изплатят обезщетение! Представям си на каква загуба работят застрахователните пирамиди.
  • #4
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Щях да пиша същото като от коментар 1 - почти половината от цената която плащаме отива за комисионни. Ако се оптимизира начина на събиране на тези застраховки някои комисионни ще намалеят, а други ще изчезнат. Така и застрахователя ще взема повече пари и ние ще плащаме по-малко. Второто нещо е, че застрахователите реват, че трябвало да плащат много повече пари в Европа, но колко % от колите на които са правили ГО излизат в чужбина? А колко от тях правят катастрофи там? Не може да искат пове...
  • #3
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    izlizane w evropejskiq syuz za6toto edva 2-3% ot avtomobilite v stranata go pravqt i kato gledam vsqka zastrahovatelna firma kakvi ofisi ima estestvenno i kakvo zapla6tane ima e sme6no da se govori za uveli4enie na GO . i bez tova sumata e visoka za uslugata koeto se polu4ava toest ni6to nasre6ta !
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Да, познавам. За всеобщо учудване, на един приятел му платиха всички нанесени поражения. Проблем с ГО може да настъпи от покачването на средната стойност на автопарка. Т.е. с едни и същи приходи от застрахователните полици, трябва да се покриват далеч по-скъпи щети.
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    50% ot tazi zastrahovka otiva za pla6taniq po kosionni vigte samo kolko agenti ima na svobodna praktika te vzimat po 10-20% ot sumata sled tova o6te tolkova ostavat za ofisa kym koito e agenta i 4ak sled tova ostatyka ot sumata vliza pri zastrahovateq koito sy6to ima razhodi v porqdyka na 10-20% . Avto kaskoto e drugo ne6to tam pri 6teta s 2 avtomobila vzemata parite ot GO na vinovniq avtomobil (voda4) pri koeto zastahovatelq ne se byrka i stotinka .po racionalno e da ima dopal6atne pri ...