IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Задължителна застраховка губеща?! А плува ли корабче?

Искат да вдигат задължителната застраховка Гражданска отговорност с 20%.

Задължителна застраховка губеща?! А плува ли корабче?
В централната емисия на bTV Новините снощи Орлин Пенев, изпълнителен директор на ЗАД "Алианц България" в качеството си и на представител на Асоциацията на застрахователите, заяви че цената на ГО трябва да върви нагоре, докато застраховката стане печеливша. „В момента тя е на загуба“, заяви той.

За да повярваме, че една задължителна застраховка събирана ежегодно е на загуба и може да доведе до фалити на застрахователни компании, трябва да имаме представа за реалните разходи, свързани с нея. Защо Асоциацията на застрахователите не си направи труда да покаже точни изчисления за платените суми по ГО?

Средната цена на застраховката в момента е 130 лв, а с увеличението стойността й ще достигне 150-160 лева, съобщиха в репортажа (около 18 минута) снощи. Според застрахователите, потребителите трябвало да са спокойни, защото цените щели да нарастват плавно, а не шоково.

Основната причина за поскъпването застрахователите аргументират със задължителните резерви, които трябва да заделят за покритие на риска на застрахованите автомобили. Дори и без тези изисквания обаче полицата щяла да поскъпне. Защо? Обяснението, че застраховката е на загуба не върши работа, без точен отчет, какво е платено по щети...

Цитирана беше и позиция на Комисията по финансов надзор, според която застрахователите имат основание да увеличат цената й:

„При 70 евро цена по ГО, с тия приходи по ГО какви рискове ще носим по пътищата на Европа?! При положение, че това е 10 пъти по-малко от средната цена в ЕС, да не би нашите шофьори да са по-дисциплинирани...“, попита риторично Борислав Богоев, зам. председател на КФН.

Тези аргументи не са достатъчно добри, без да е много ясно какво плащат застрахователите по линия на ГО. Винаги се говори за риска, който покриват до определен лимит, но колко пъти са платили на някого до размера на лимита не е ясно.

Когато в застрахователните компании се наливат насила едни задължителни пари, поне да си направят труда да изкарат данни, какво точно става с тях, защо това е полезно, европейската практика и т.н. Иначе за ГО чуваме само по това време на годината, когато трябва да се поднесе новината за по-високата й цена и от катаджията на шосето...

А ако наистина има риск застрахователна компания да фалира от задължителна застраховка, по-добре да смени бизнеса.
Коментирайте, познавате ли някой, който е взел пари от застраховател по линия на ГО, а не на каско застраховка, която също е популярна сред българските шофьори!
0 от 500
  • #30
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Kakvo vsushtnost se opitahte da kajete s tezi statiq? Che GO ne trqbva da poskupva... edva li ima nqkoy koyto da ne mu e qsno tova?
  • #29
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    застраховане на загуба??? ами като говорят за запад те виждали ли са на всеки ъгъл офис с 10 манекенки в чужбина? там 99% от застраховките са онлайн! няма НАЕМИ НА МУТРЕНСКИ ОФИСИ, няма ЗАПЛАТИ НА НЕКАДЪРНИЦИ, които могат само за да ти напишат 1 лист взимат 20% от сумата която плащаш. мафия!
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    dqvola ( преди 15 години )
    subratq trqbva da se vdigame na bunt ili rabotata nqma da se opravi vse 6te vdigat i vdigat tezi bokluci,ako produljavame da si mul4im i da se oguzvame napravo,nqma da se opravi tazi durjava,i bez nikakvi turski politici,haide sus zdrave
  • #27
    5 rate up comment 3 rate down comment
    НК ( преди 15 години )
    По въпроса за гражданската отговорност аз съм получавал обезщетение по ГО и съм доволен ,даже мога да кажа че няма смисъл от каско особено за стари автомобили по въпроса за европейските пътища ако може само да ми ги покажат ,че аз освен селски пътища други не съм виждалпо въпроса за застраховането на загуба господина,който се изказа снощи по новините да вземе да изкара някой курс ,където ще му обяснят що е то застраховане ,принцип на действие и възможно ли е то да е на загуба
  • #26
    7 rate up comment 3 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 15 години )
    Абе м**** ви проста да ***.. ше дигате цената още, що не дигнете заплатите бе ****ка ви да *** ? Или сички са заети и има работа..
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Roko ( преди 15 години )
    Жалвайте се до КФН, бе хора, това й е работата, застрахователите са стиснати, те на това разчитат. Никой няма да ви покани да си вземете парите. Има и добри адвокати, знаят какво и как, дори и сметките могат да им запорират за да вземат вашите пари. И най-хубавото е, че хонорарът им се поема от осъденото застр. дружество!
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Roko ( преди 15 години )
    До IMC.Колега, застрахователят ти плаща по твоето каско, но това, което е скрито за хората е, че твоят компания прави регресен иск към издателя на полицата по Гражданска отговорност и от там си възстановява разходите. Затова вероятно хората си мислят, че няма платени ГО
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    ....Според мен както е казано по-долу в коментарите трябва да се въведе система за изчисляване на риска и например водач който 10г. няма ПТП да плаща значително по-малко от такъв който има да кажем 3 ПТП за последните 2г. и не са за ПТП има много фактори каква е колата, професията, къде живее собственика ..... факторите са много на някой ако му е интересно да види в Британия как се прави ГО.
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    От всички шофьори които познавам не съм чул някой да е взел пари по линия на ГО, аз самият също имах едно ПТП преди два месеца чукна ме леко един камион и взех пари от КАСКО самите полицаи ми казаха че нямало смисъл да чакам от ГО на камиона. Като цяло е ясно че такава застраховка трябва да има просто самите застрахователи трябва да съкратят разходите си и да оптимизират системата за изплащане на обещетения. Тогава да говорят за увеличение на цената с цел оптимизиране на приходите.
  • #21
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Falco ( преди 15 години )
    Когато взимам европейска заплата и карам по европейски пътища,тогава ще плащам европейска застраховка.