9/95 Представяне на модела в три варианта: хечбек с три или пет врати и седан с четири врати. Две въздушни възглавници серия. Мотори: 1.4 литров с 75 к.с. или 1.6 литров с 90 к.с. 6/96 Нови мотори: 2.0 литров дизел с 75 к.с. и GTi с 143 к.с.9/97 ABS серийно за всички модели3/00 Фейслифт. Нови мотори: 2.2 литров дизел DI с директно впръскване и 110 к.с. и два бензинови - 1.5 литров с 90 к.с. и 1.8 литров с 114 к.с.7/00 Представяне на модела Тино - миниван на базата на Алмера.10/02 Преработени мотори: 1.5 литровия бензинов вече 98 к.с., а 1.8 литровия вече 116 к.с.Техническите иновации не са силата на Алмера, може би точно за това е толкова надежден.
Първата генерация беше атакувана от критиците като твърде незабележима и скучна. На пазара втора ръка наследникът на Съни се очерта като идеален вариант за онези, които поставят на първо място по значение дискретното придвижване при изгодни условия.
Автомобилът разполага с много добри пространствени отношения. С изключение на малко късите предни седалки, условията отговарят на представата за семеен автомобил. Широкото пространство в купето, обаче е за сметка на багажника, така че при семейни ваканционни пътувания багажник на покрива е направо задължителен. Повече пространство предлага само версията седан с 4 врати, но тя се среща много по-рядко на пазара.
От техническа гледна точка няма иновации. Моторите 1.4 и 1.6 бензин имат нужда от доста високи обороти, за да проявят силата си. Те са, обаче култивирани и с приемлив разход. Дори базовият 1.4 литров е напълно достатъчен. Дизелът и GTi са рядкост на пазара. Старите дизелови версии се продават много изгодно втора ръка, макар че са шумни и мързеливи. Истински интересни са агрегатите с директно впръскване, които се появяват чак след фейслифта през 2000 г. Те обаче дават повече дефекти от нормалното.
По отношение поведението на пътя почти няма поводи за критика. Дългата колесна база малко ограничава маневреността, но и в завои, и на права отсечка Алмерата се държи много спокойно. Комфортът е малко ограничен от настройките на ходовата част (твърди ресьори и меки амортесьори). Въпреки че автомобилът е много надежден в типичния за Нисан стил и качеството на изработката е отлично, съществуват неприятни шумове, които са изнервящи. В по-ранните модели има проблем с ABS-а, който в последствие беше успешно отстранен.
Най-често срещани повреди:
Електрика: модели преди 10/96 страдат от повреда в ABS, поради прекъсване на кабел, дефекти в механизма на чистачките,
Модели от 97 г. Повреди в съединителя
Каросерия: повреди в уплътненията на вратите (променено 10/01), дефектна ключалка на багажника, клатещи се седалки (променено 5/00), тракащи ел. стъкла и неуплътнен шибидах
Обратно повикване в сервизите на компанията: 2001 г. поради гуми, повредени при монтажа, сензор на разпределителния и коляновия валове (до средата на 2001 г.)