IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сериен модел на водороден автомобил от Mercedes

Mercedes показа първият си сериен модел на автомобил задвижван от двигател с горивни клетки.

Сериен модел на водороден автомобил от Mercedes
Това е версия на B-class, наречена F-cell. Първите 200 броя от този модел ще бъдат произведени до края на този година и ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2010. 



Автомобилът е с хибридна система състояща се от водороден двигател и електромотор и според Mercedes има динамика съпоставима с тази при автомобила с двулитров бензинов двигател. Електродвигателят е с мощност 134 к.с. и максимален въртящ момент 290 Nm. С едно зареждане този автомобил може да измине 400 км, а зареждането с течен водород отнема три минути. 



От Mercedes са подобрили ситуацията при един от слабите моменти на водородните автомобили – студения старт на двигателя. При B-Class F-cell стартът може да стане при температури до -25 градуса по Целзии. Литиево-йонен акумулатор с мощност 35KW натрупва използваната от спирачката енергия, както и тази, която не се използва напълно по време на движение. 



Интериорът на колата и багажното й отделение не са променени по никакъв начин от наличието на водороден двигател при F-cell. Обемът на багажника е 416 литра и е същият като при стандартния B-class. Според Mercedes водородният  B-Class F-cell е пионер в своя клас и е първият серийно произвеждан автомобил от този вид.  
0 от 500
  • #31
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Absurde ( преди 15 години )
    О боже простотията ходи по хората...
  • #30
    3 rate up comment 5 rate down comment
    sando ( преди 15 години )
    Хибридни автомобили можете да си закупите само от тойота или хонда.другите марки автомобили за мене са само заместители.Япоските са пълни хибриди а другите са имитация на хибрида
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Bi-turbo ( преди 15 години )
    Голяма гордост за мутрите е тая марка, ейййй...
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мишо ( преди 15 години )
    За да произведеш водород ти трябва вода и електричество. В някоя от скандинавските държави, не помня точно коя има направени станции които едновременно произвеждат и продават водород. Ползват вода и електричество от фотоволтаична система (слънчеви батерии), може да ползват и вятърни централи. Мисля че процеса е доста екологичен без отделяне на вредни емисии. Това което го говориш за производство транспорт може и да се реши с такива водородостанции :).
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Мишо ( преди 15 години )
    http://***.bmw.com/com/en/insights/technology/efficient_dynamics/phase_2/clean_energy/bmw_hydrogen_7.html
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Bi-turbo ( преди 15 години )
    BMW и водородни автомобили - хахаха!!!
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Малко си в грешка. Не само Хонда, а и Тойота от 2 години имат такава кола. Даже дадоха на японското правителство 1500 коли за безвъзмездно ползване.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    ето част от дребните НЕРЕШЕНИ ДО МОМЕНТА проблеми пред водородното гориво.Хонда и БМВ от 10 години подаряват единични бройки тук таме и работят по въп роса БЕЗ да пеят че са преодолели проблемите.Лошо няма, обяснявай как злите нефтени компании спират прогреса, само моля те се вслушвай малко в хората, които знаят нещата не от четене на вестници, ако от време на време малко те вкарат в реалността.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    Едното го транпспортираш с танкери - и е опасно и скъпо.Другото НЕ МОЖЕШ! Защото ит трябва огромни налягания или ниски температури.А при авария ще има БУМ, наистина голям БУМ.После транспорт до станции за зареждане-пак голям проблем. Тръбопроводите ще са скъпи и сложни поради ползването на редки метали.Горивните клетки са можи би по-добри (ДВГ са кофти заради съхранението и опасността от взрив) - и пак се опира до скъпи "хранилища".И пак не е решен проблема с работа под -20...
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    Ако човек не си дава сметка какви са пречките пред водородното гориво, няма как да ги реши.А в твоя случай виждам че не си даваш сметка за разликата между добив на нефт и водород:- едното го кОпаш наготово. Другото го произвеждаш. Инвестираш в сонди след това добива ти е доста евтин, в другото вкарваш непрекъснато ток и ресурси. И вадиш по-малко отколкото вкарваш!Т.е. трябва ти огромен (двоен по-точно) запас от енергия спрямо произведеното.Има разработки, които още не са за промишлен мащаб!