Вход   Регистрация

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Кога задното предаване е по-добро от предното?
 

Дори през зимата този тип задвижване си има предимства

През последните години автомобилите с предно предаване по улиците са доста повече от тези със задно или със задвижване на двете оси. Предимствата на този тип коли са ясни – по-компактни размери, по-ниски цена иразход на гориво, и съответно по-малки разходи за обслужване. Автомобилите със задно предаване обаче също си имат своите предимства и неслучайно премиум-марките продължават да залагат на тях. Като цяло този тип задвижване не смята да отстъпва позициите си и явно още дълго време ще радва феновете си. Ето и неговите предимства:

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Интензивно ускорение

При интензивно ускорение върху покритие с висок коефициент на сцепление автомобилът „присяда” на задните колела. Така върху тях се увеличава силата на притискане и са намалява вероятността за припръзване и занасяне.

Изкачване

При изкачване на баир по-голяма част от теглото на автомобила натоварва задната ос, като това съответно увеличава спцеплението на гумите с пътя. Така на някои видове настилка, колите със задно предаване по-лесно се справят с голям наклон.

Поднасяне

Кога задното предаване е по-добро от предното?

През зимата автомобилът със задно предаване по-лесно поднася, като предупреждава шофьора си, който трябва да внимава. Но и поднасянето се овладява лесно, стига да се отпусне педала на газта. Това е далеч по-лесно за шофьора, докато при колата с предно предаване той трябва да се пребори с инстинкта си, тоест да не маха крака си от газта и съответно да се измъкне от затруднената ситуация.

Управление

Кормилното управление на автомобила със задно предаване и по-рафинирано, тъй като върху волана не се оказва натиск от предаването на въртящия момент върху водещите колела.

По-проста конструкция на предната ос

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Предната ос на този тип коли е с по-проста конструкция и съответно е по-надеждна и нейният ремонт е по-евтин.

Износване на колелата


При автомобила с предно предаване се износват първо предните колела, тъй като върху тях е по-голямото натоварване при ускорение и завиване. В същото време задните гуми се износват далеч по-равномерно. Затова и често отзад се поставят по-големи колела.

Ремонт


Двигателят, скоростната кутия, кардановият вал, редукторът и задвижването на задните колела са разположени последователно по дължината на автомобила. Обслужването и ремонтът на трансмисията са по-прости, отколкото когато всички агрегати са под предния капак.

Дрифт

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Дори с не особено добра подготовка на шофьора, автомобилът за задно предаване може да върви „напред с вратите”. Колата с предно предаване няма да позволи подобно нещо дори на водач с голям опит.

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 26 )

Напиши коментар Влез

от: пича ( преди 1 седмица )

За зимата задно задължително! И за ежедневно каране задното си е по-добре...4x4 не съм имал, не мога да коментирам, не между задно и предно винаги задно избирам. Както и между ръчка и автоматик второто!!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Ноо гавра с Алди, ноо нещо. Що така. Комплекси? Алди кога са праили спортни коли, МБ и БНВ са гледали завистливо. Ех ся да имаше едно куатроо :(
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 4  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ауди -абсолютен *** ,двойна тоалетна оооо
Бмв и Мерцедес са нА върха!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Както каза и колегата по-долу, бмв и мерцедес минаха на двойно предаване заради многото коне и това, че все пак тези коли се ползват за ежедневни и от обикновенни шофьори. 600 кс кола на задно не е за всеки и белята става много лесно.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Апропо Ауди минаха на Куатро, щото с предното предаване издишаха и собствениците им гледаха със завист как притежателите на Мерцедес и БМВ се гаврят с тях :) И чесно казано след като в последните модели се отказаха от торсен диференциала и убиха Куатрото определено е по-добре да си вземеш Х-драйв на БМВ
Отговори
 
+5
 

Положителни: 13  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

4х4=16 :) :) :)
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Камазов ( преди 1 седмица )

Само 8х8 е по-добро от 6х6.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Бмв е36 е номер едно!
Само Бмв и задно задвижване!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 10

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

М-моделите на БМВ и АМГ минаха на 4х4 щото тия убийствен коне, които вадят модерните двигатели няма как да се контролират в ежедневието без да се разпределя мощността на 2та моста. Същото важи и за автоматика, за да се справяш с 5-600 коня на ръчка трябва да си много навътре с нещата.
Карал съм автомат за малко и с удоволствие си се върнах ктм ръчката, може би като врътна още 10тина 20 лазарник автомата ще ми стане симпатичен
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Лексус rh450 ли имаш предвид?
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Бензинов Хибрид, Автомат 4х4!

ДВГ задвижва задните колела, ел. мотора предните.

Това е истината!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

само предно
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 14  Отрицателни: 16

от: Задно за префесионал ( преди 1 седмица )

Още един глас за задното.Алфата на снимката е супер!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 15  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Както казах минеш ли на 4Х4 не се връщаш на друго, като с автоматика, минеш ли на автомат не искаш и да си помислиш повече за кола с ръчни предавки. А като гледам и БМВ и Мерцедес стигнаха до същото виждане защото М-моделите и АМГ моделите им станаха с 4Х4 а при Ауди си е традиция при спортните им модели. Задното може да е по-голям кеф за каране, незнам, но със сигурност такъв кеф трябва да си правиш на пистата а то в България писти няма. Демек задното направо се обезмисля.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 26  Отрицателни: 10

от: тираджия ( преди 1 седмица )

като ви чета коментарите, ми става ясно, че няма да спрете да се трепете по пътищата
Отговори
 
+18
 

Положителни: 25  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Само задно
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 14  Отрицателни: 15

от: до големия мъж ( преди 1 седмица )

Ти карай внимателно, че по стълбовете е пълно с имена на "хора с бензин в кръвта"
Отговори
 
+36
 

Положителни: 42  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
RWD-за хората с бензин в кръвта.
FWD-за страхливци и аматьори.
Отговори
 
 -19
 

Положителни: 10  Отрицателни: 29

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Хората които предпочитат сигурно и спокойно каране избират предно предаване. Най-сигурно е задвижването на 4-те колела, но малко хора могат да си позволят такъв автомобил и се спират на предно. Тия които мечтаят за задното предаване, защото можели лесно да дрифтят да си гледат работата. Забелязал съм че повечето хора като видят ефе да издрифти на кръстовището казват ГЛУ-ПАК! И никога не съм видял някой да каже ЕЕЕ МНОГО СИ ЯК БРАТООО.
Отговори
 
+23
 

Положителни: 32  Отрицателни: 9

от: Вики ( преди 1 седмица )

Смех голям като някой БеМВеджия(задължително прост)ти каже,че трябва да си майстор за задното!
Аз съм нормален човек-БМВ е за нормални хора а не за рали пилоти,майстори и тн.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Задно предаване....АЛОЖИЛИ КОНЯ ЗАД КАРУЦАТА...НЕ СТАВА.
Не случайно всички вече правят коли и с предно(без Ролс Ройс)
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 9  Отрицателни: 21

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Е как да не ти е нужно 4Х4? Не е нужно да ходиш само в нивите с него. найдборо е на сняг, лед, мокра настилка а на суха настилка в завоите стои като закована на пътя, дава ти дбро начално ускорение което в града е супер, когато ти се наложи рязко да дръпнеш на светофара, за да се престроиш в съседна лента. Има само един кусур леко недозавива при даване на газ в остър завой, но не чак толкова много като при предното. В такъв завой задното презавива, което за мен е по-дразнещо и опасно.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 19  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Предно и задно предаване нямат допирна точка.Всеки малко по в час,ще избере задното предаване.Хубави гуми и зимата нямаш проблем,ако караш е36 на 25 години с гуми от олх за по 20 лева,единственото ти правилно решение е карта за градския,но задното с хубави гуми е по-добро във всеки един аспект.4х4 го оправдавам ако наистина ти е нужно,според местоживеенето ти и начина ти на живот, иначе е излишен разход,ако реално не го ползваш.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 26  Отрицателни: 14

от: //// ( преди 1 седмица )

За мен също 4х4 е най-доброто. Е има си и минуси, но няма как, няма пълно щастие.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 17  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Предно-задно ама от 4Х4 по-добро няма. Качиш ли се веднъж на 4Х4, следващия ти автомобил пак ще търсиш да е с 4Х4.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 26  Отрицателни: 17

от: .. ( преди 1 седмица )

Ако си прост и некадърен и средно задвиждане да имаш няма да ти помогне.
Аз лично предпочитам предно предаване. На сняг е много по-добре от задното, не съм дрифтер и задно не ми трябва.
Но и друго е вярно, задното също си има плюсове.
Отговори
 
+43
 

Положителни: 46  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising