Вход   Регистрация

Парламентът прие по-високия данък за стари коли

Парламентът прие по-високия данък за стари коли
 

Увеличението влиза в сила от 1 януари, но все още е почти символично

С гласовете на управляващата коалиция парламентът прие днес промените в Закона за местните данъци и такси, с които от догодина се увеличава, макар и минимално, облагането на автомобилите с екологичен сертификат Евро 3 или по-нисък. Това означава коли, произведени до 2004 година включително.

Парламентът прие по-високия данък за стари коли

На практика промяната за пръв път въвежда екологичен компонент при определянето на данък МПС. Той ще умножава (макар и с максимум 30%) данъка за автомобили над 15 години, и ще го намалява за коли със сертификат Евро 5 и Евро 6 , тоест произведени след есента на 2009. Депутатите обаче отхвърлиха предложението на парламентарната група на "Атака" да се предвиди 50% намаление на данъка за автомобили с газова уредба.

От опозицията възразиха, че промяната ще се отрази тежко на социално слабите слоеве от населението. "70% от автомобилите в България ще бъдат обложени с по-тежък данък. Това са автомобилите на тези български граждани, които са с ниски доходи", коментира Иван Иванов от БСП. "Говоря и за българските пенсионери, които оставихте с минимална пенсия и които не могат да си позволят да си купят електрически автомобил".

В действителност увеличаването на данъка далеч няма да е с цитираните и от депутати, и от медии 30%. Това е максимално допустимото от закона увеличение, и то за най-старите автомобили (над 23-годишни), които по начало плащат в пъти по-нисък данък. Местните власти обаче имат право сами да определят дали надценката за тях да е 30, или 20 процента. За коли с Евро 2 се допуска оскъпяване между 10 и 20%, а за Евро 3 - между 0 и 10%. Досегашната практика показва, че общините като цяло се придържат към ставки под средното.

На практика повишаването на данъка ще бъде усетено най-вече от собствениците на много стари и много мощни автомобили. За всички останали разликата едва ли ще надмине 10-20 лева.

ЕВРОСЕРТИФИКАТИТЕ:
Евро 1: до 1995 година
Евро 2: до 2000 година
Евро 3: до 2004 година
Евро 4: до 2009 година (септември)
Евро 5: до 2013 година
Евро 6: след 2014 година

КАК ЩЕ СЕ ОПРЕДЕЛЯ данъкът и в коя категория попада вашият автомобил, можете да разберете тук.
 

Реклама  


Купи кола

  • Renault Megane

    3800 лв.

    дата на произв. - юни , 2005 г., пробег - 151000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Citroen DS5 1,6 LPG So Chic

    23999 лв.

    дата на произв. - септември , 2012 г., пробег - 116000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Ford Mondeo 2.0TDCI

    10300 лв.

    дата на произв. - декември , 2009 г., пробег - 193000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Renault Clio Klima

    1200 лв.

    дата на произв. - април , 2001 г., пробег - 111111, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Fiat Punto Sport Панорама

    6500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 121900, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • BMW 320

    9500 лв.

    дата на произв. - август , 2008 г., пробег - 180000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 11 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 4 дни )

A новите с Евро-6, с минимален данък. Но нее, тези имат пари, ще плащат. А 20 годишен усмъртител -от 30 на 40 лв. Ма Комисията пък пусна 7 наказателни, включитечно за тех. прегледи. Ще видим.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: //// ( преди 5 дни )

А не решаване на реалните рпоблеми!!!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: //// ( преди 5 дни )

За жалост всичко е смао за събиране на още пари. Можеха наистина да намалят данъка на автомобилите с газови уредби. Друг начин е да се спре регистрацията на автомобили втора употреба със стандарт по-нискък от евро 5. Така лека полека старите автомобили ще изчезнат и ще се подменят с по-нови. По високи данъци за големите кубатури дизелови автомобили с който са обурудвани джиповете най вече. До 2.0-2.5 един данък от там на сетне по-голям. Начини има, но не искат, целта им е дране на хората,а не
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 дни )

голяма болка им е на ***, че държавата дърви напред, а при тях беше под нулата !

национални предатели са те, дано никога ама никога не припарят во власт !
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: до безпартиен ( преди 5 дни )

Само като прочетох, че нищо не произвеждаме и сме фалирала държава ми стана ясно, че си от БСП.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Добра първа стъпка (вероятно и последна)
Трябва да се намали данъка на газовите и да се вдигне на дизелите.
Интересно как журналята наблягат на повишението за старите, а за намалението при новите нито дума в много от статиите.
И най-вече българина трябва да се научи, че колата е лукс, а не право
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Аз не съм съгласен че 15 годишна кола на газ трябва да плаща повече от избушен дизел дето чури като трактор! Отново не е адекватно това решение
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 дни )

замърсителите трябва да плащат стократно по високи данъци от тези, които приеха!!!

затвор за собствениците на пунктове за ГТП. които правят фиктивни прегледи !
Отговори
 
+14
 

Положителни: 14  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Трябва да се вфигат още данъците за замърсителите. Правото да дишаш въздух трябва да е над правото да караш трошка
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 дни )

безпартиен, много проникновен анализ :D А между другото превозвачите си подмениха изцяло флотилиите заради европейските изисквания. Стари камиони най0много по някое ткзс да намериш
Отговори
 
+13
 

Положителни: 17  Отрицателни: 4

от: безпартиен ( преди 6 дни )

Фалирала държава!Чуди се от къде да вземе пари и вдига данъците!Сега на старите коли,утре на новите!А един стар камион замърсява колкото 15-20 автомобила!Истината е,че в България не се произвежда нищо,което да е конглокентно на световните пазари!Само ишлеме и зърнени култури!Нито един уважаващ себе си инвеститор няма да вложи пари там,където има осезаема липса на образована и с трудови навици работна ръка!За съжаление това е в България!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 21  Отрицателни: 17


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising