IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ

Лидерът на нашия пазар вече ще е част от общ клъстър с Румъния и Молдова

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ

Българският бизнес на групата Renault занапред ще се управлява от Букурещ, стана ясно след промени в структурата на френската компания. Занапред българският пазар ще е обединен в един "клъстър" заедно с румънския и молдовския, и ще се ръководи от Хаким Бутера, досегашния шеф на Renault за Румъния. Французинът Рено Пирел, който в последната година управляваше делата на Renault за България, напуска компанията, потвърдиха и от българския офис.

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ
Хаким Бутера занапред ще ръководи и българския бизнес на Renault, Dacia и Nissan

И България, и Румъния са сред най-силните пазари на Renault в Европа и компанията е лидер по пазарен дял с марките си Renault и Dacia. Като мащаб обаче те са твърде различни: през миналата година оборотът на Renault Commercial Roumanie надхвърли 5 милиарда евро, а Groupe Renault Romania има общо 17 700 служители.

За момента не се коментира от какво са продиктувани промените и дали имат връзка с резултатите на българския клон в последната година. Новият шеф Бутера коментира само, че по този начин "Renault Nissan България ще се възползва от по-силна и по-ефикасна администрация, споделена с Groupe Renault Румъния, докато продължава да се фокусира над българския пазар с необходимата гъвкавост".

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ
Заводът на Dacia в Питещ, Румъния

Бутера е от Алжир, на 41 години, и е работил за Procter&Gamble в родината си, преди да премине в Renault. Бил е начело на алжирския бизнес на групата, работил е и във Франция, а през 2013 бе назначен за регионален шеф на Renault за 13-те пазара от Близкия изток.

По данни от регистрациите в КАТ за полугодието марката Renault е лидер на българския пазар с почти 12% дял, следвана от Dacia с 10.4%. Nissan - третата марка, представлявана от Renault Nissan България, държи четвъртата позиция с близо 7.7% от пазара. В челната десетка са още Skoda (на трето място с 9.6%), Toyota (7.57%), Kia (6.8%), Volkswagen (6.7%), Peugeot (6.3%), Ford (5.3%) и Citroen (3.9%).
 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 5 години )
    колкото до дачия от фалирала *** стана производител на кочините на рено! сега се търсят прасетата ...
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хахахаха, доживях някой да тъгува за Промобил, тия турбомошеници от ранния преход :D Потребител, ти да не си един от братята? А колкото до завода на Дачия, от фалирала *** днес той дава 7% от БВП на Румъния, така че и пари да са им дали румънците на Рено да го вземат, пак е в тяхна полза.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 5 години )
    Щом е полудържавна перачница не ми я хвали! И СОЦваген и рено са в един кюп.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    да ги фалират, ама ( преди 5 години )
    ... като говориш за чиста природа, май имаш предвид една друга компания, която да фалират! А, другите неща , дето си изброил са общи за всички автомобили, а не само за Рено!
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    да ги фалират ( преди 5 години )
    Да закриват направо това недоразумение Рено специализирано в производството на отвратителни служебни автомобили.По-чиста природа,по-малко задръствания,по-малко проблеми с паркирането.Всички печелят !
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    а така също си правим изводите и относно морала на т. нар. "български съд", обслужващ българския политикан ...
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 5 години )
    отново проявява признаци на силно увреждане от ползване на рено! Та си правим изводите, де ...
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Потребител ( преди 5 години )
    Фактите, изнесени от PRO *** са точни с изключение на завода който не е на Олтсит а на Дачия до гр. Питещ.Относно "щуробаджанащината" - това е отколешна традиция в самото Рено, както говорят фактите по придобиването на завода на Дачия за 1?! А първият фалиран от Рено е Промобил, от което загубите се изчисляват на милиони евро. Съдът в Париж уважава иска на Промобил и Рено е осъдено да заплати около 3 млн ? обещетение за неправомерните си действия! Тогавашният президент на Франция Саркози натиска царчето Симеончо и министърът на българската промишленост Николай Василев заплашва Промобил, че ако не се откаже от иска си към Рено няма да видят бял ден в БГ!Та си направете сами изводите относно високия морал на тази окаяна френска фирма
  • #6
    2 rate up comment 8 rate down comment
    ФАКТ!!!!! ( преди 5 години )
    Немците да го ду.ат няма по гнусен народ от тези подхора!
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    България икономически сравнена с Румъния е като едно джудже и то леденоБВП на Румъния е 3 пъти по-голям от нашия, но и като население Румъния е близо 3 -пъти по-голяма.Не се филмирай толкова.