Вход   Регистрация

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ
 

Лидерът на нашия пазар вече ще е част от общ клъстър с Румъния и Молдова

Българският бизнес на групата Renault занапред ще се управлява от Букурещ, стана ясно след промени в структурата на френската компания. Занапред българският пазар ще е обединен в един "клъстър" заедно с румънския и молдовския, и ще се ръководи от Хаким Бутера, досегашния шеф на Renault за Румъния. Французинът Рено Пирел, който в последната година управляваше делата на Renault за България, напуска компанията, потвърдиха и от българския офис.

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ
Хаким Бутера занапред ще ръководи и българския бизнес на Renault, Dacia и Nissan

И България, и Румъния са сред най-силните пазари на Renault в Европа и компанията е лидер по пазарен дял с марките си Renault и Dacia. Като мащаб обаче те са твърде различни: през миналата година оборотът на Renault Commercial Roumanie надхвърли 5 милиарда евро, а Groupe Renault Romania има общо 17 700 служители.

За момента не се коментира от какво са продиктувани промените и дали имат връзка с резултатите на българския клон в последната година. Новият шеф Бутера коментира само, че по този начин "Renault Nissan България ще се възползва от по-силна и по-ефикасна администрация, споделена с Groupe Renault Румъния, докато продължава да се фокусира над българския пазар с необходимата гъвкавост".

Българският бизнес на Renault ще се управлява от Букурещ
Заводът на Dacia в Питещ, Румъния

Бутера е от Алжир, на 41 години, и е работил за Procter&Gamble в родината си, преди да премине в Renault. Бил е начело на алжирския бизнес на групата, работил е и във Франция, а през 2013 бе назначен за регионален шеф на Renault за 13-те пазара от Близкия изток.

По данни от регистрациите в КАТ за полугодието марката Renault е лидер на българския пазар с почти 12% дял, следвана от Dacia с 10.4%. Nissan - третата марка, представлявана от Renault Nissan България, държи четвъртата позиция с близо 7.7% от пазара. В челната десетка са още Skoda (на трето място с 9.6%), Toyota (7.57%), Kia (6.8%), Volkswagen (6.7%), Peugeot (6.3%), Ford (5.3%) и Citroen (3.9%).
 

Реклама  


Купи Dacia

  • Dacia Logan 1.4

    11 лв.

    дата на произв. - май , 2008 г., пробег - 160000, С.к - Ръчна

  • Dacia Logan 1.5 dCi

    4400 лв.

    дата на произв. - януари , 2008 г., пробег - 257000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Dacia Sandero 1.0 i

    10490 лв.

    дата на произв. - юли , 2014 г., пробег - 130000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Dacia Sandero TCe90

    9099 лв.

    дата на произв. - юни , 2013 г., пробег - 30281, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Dacia Sandero MCV-1.5DCI

    11 лв.

    дата на произв. - септември , 2011 г., пробег - 183878, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • Dacia Sandero 1.6-ГАЗ-КЛИМА

    5799 лв.

    дата на произв. - февруари , 2009 г., пробег - 161000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

Виж всички обяви

Коментари ( 15 )

Напиши коментар Влез

от: Друг анонимен ( преди 2 месеца )

колкото до дачия от фалирала кочина стана производител на кочините на рено!

сега се търсят прасетата ...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Хахахаха, доживях някой да тъгува за Промобил, тия турбомошеници от ранния преход :D Потребител, ти да не си един от братята? А колкото до завода на Дачия, от фалирала кочина днес той дава 7% от БВП на Румъния, така че и пари да са им дали румънците на Рено да го вземат, пак е в тяхна полза.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Дошо ( преди 2 месеца )

Щом е полудържавна перачница не ми я хвали! И СОЦваген и рено са в един кюп.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: да ги фалират, ама ( преди 2 месеца )

... като говориш за чиста природа, май имаш предвид една друга компания, която да фалират! А, другите неща , дето си изброил са общи за всички автомобили, а не само за Рено!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: да ги фалират ( преди 2 месеца )

Да закриват направо това недоразумение Рено специализирано в производството на отвратителни служебни автомобили.
По-чиста природа,по-малко задръствания,по-малко проблеми с паркирането.
Всички печелят !
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

а така също си правим изводите и относно морала на т. нар. "български съд", обслужващ българския политикан ...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Факт!-тическия ... ( преди 2 месеца )

отново проявява признаци на силно увреждане от ползване на рено! Та си правим изводите, де ...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Потребител ( преди 2 месеца )

Фактите, изнесени от PRO AUTO са точни с изключение на завода който не е на Олтсит а на Дачия до гр. Питещ.
Относно "щуробаджанащината" - това е отколешна традиция в самото Рено, както говорят фактите по придобиването на завода на Дачия за 1€!
А първият фалиран от Рено е Промобил, от което загубите се изчисляват на милиони евро. Съдът в Париж уважава иска на Промобил и Рено е осъдено да заплати около 3 млн € обещетение за неправомерните си действия! Тогавашният президент на Франция Саркози натиска „царчето“ Симеончо и министърът на българската промишленост Николай Василев заплашва Промобил, че ако не се откаже от иска си към Рено „няма да видят бял ден в БГ“!
Та си направете сами изводите относно „високия“ морал на тази окаяна френска фирма …
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: ФАКТ!!!!! ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Немците да го ду.ат няма по гнусен народ от тези подхора!
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 2  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

България икономически сравнена с Румъния е като едно джудже и то ледено

БВП на Румъния е 3 пъти по-голям от нашия, но и като население Румъния е близо 3 -пъти по-голяма.Не се филмирай толкова.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 13  Отрицателни: 4

от: логичен ход ( преди 2 месеца )

Като знам сегашното ръководство на Рено-Нисан каква пародия и шуробаджанащина е,въобще не ме учудва,че местят управлението в Румъния.
От тази година същото става и с управлението на Алианц България.
Ганьо си е Ганьо,никой не може да му помогне,и никой не му е виновен,че е крадлив и некадърен.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: ElPatron ( преди 2 месеца )

Pro auto, заводът на Олтсит беше приватизиран от Daewoo, a сега е на Ford. Дано и другите ти "факти" да не са такива :D
Отговори
 
+14
 

Положителни: 18  Отрицателни: 4

от: PRO AUTO ( преди 2 месеца )

Това е крайният резултат, след като престъпната групировка рено разсипа бизнеса на всичките си БГ-представители.
Наивниците повярвали на обещанията на французите задлъжняха с милиони евро, разбира се към френски банки, унищожена е база и сервизно оборудване за десетки милиони ...
И всичко това заради "романтичната" връзка от края на 90-те години между тогавашният френски представител на рено за Балканите и дъщерята на румънския министър на икономиката, подарил им, явно като зестра, заводите на олтсит за 1€.
Няма по-безотговорни и нагли личности от французите и специално тези от рено!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 13  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

България икономически сравнена с Румъния е като едно джудже и то ледено, което поставено на припек непрекъснато се топи ли топи!
Жалко, комунистите я съсипаха тази държава!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 12  Отрицателни: 16

от: РеноХулиганс ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Рено или ***!
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 1  Отрицателни: 11


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising