Българският бизнес на групата Renault занапред ще се управлява от Букурещ, стана ясно след промени в структурата на френската компания. Занапред българският пазар ще е обединен в един "клъстър" заедно с румънския и молдовския, и ще се ръководи от Хаким Бутера, досегашния шеф на Renault за Румъния. Французинът Рено Пирел, който в последната година управляваше делата на Renault за България, напуска компанията, потвърдиха и от българския офис.
Хаким Бутера занапред ще ръководи и българския бизнес на Renault, Dacia и Nissan
И България, и Румъния са сред най-силните пазари на Renault в Европа и компанията е лидер по пазарен дял с марките си Renault и Dacia. Като мащаб обаче те са твърде различни: през миналата година оборотът на Renault Commercial Roumanie надхвърли 5 милиарда евро, а Groupe Renault Romania има общо 17 700 служители.
За момента не се коментира от какво са продиктувани промените и дали имат връзка с резултатите на българския клон в последната година. Новият шеф Бутера коментира само, че по този начин "Renault Nissan България ще се възползва от по-силна и по-ефикасна администрация, споделена с Groupe Renault Румъния, докато продължава да се фокусира над българския пазар с необходимата гъвкавост".
Заводът на Dacia в Питещ, Румъния
Бутера е от Алжир, на 41 години, и е работил за Procter&Gamble в родината си, преди да премине в Renault. Бил е начело на алжирския бизнес на групата, работил е и във Франция, а през 2013 бе назначен за регионален шеф на Renault за 13-те пазара от Близкия изток.
По данни от регистрациите в КАТ за полугодието марката Renault е лидер на българския пазар с почти 12% дял, следвана от Dacia с 10.4%. Nissan - третата марка, представлявана от Renault Nissan България, държи четвъртата позиция с близо 7.7% от пазара. В челната десетка са още Skoda (на трето място с 9.6%), Toyota (7.57%), Kia (6.8%), Volkswagen (6.7%), Peugeot (6.3%), Ford (5.3%) и Citroen (3.9%).