Компанията Dacia използва автосалона във Франкфурт, за да представи официално новото поколение на бестселъра си Duster. Екип на Automedia бе на закритата премиера за медиите в Париж по-рано това лято, а сега за първи път моделът бе показан и пред широка публика.
Промените при кросоувъра засягат както екстериора, така и интериора. Нови са предната и задната част на модела, както и оптиката. Duster е получил 17-цолови джанти, а предната стойка е преместена със 100 мм напред.
Голямата разлика е в интериора, където има нов приборен панел с голям екран на бордовия компютър. Поставен е волан с различни бутони, като той може да се регулира на височина. Централната консола е променена заради екрана на мултимедийната система, която вече е поставен по-високо. Нови са блокът на климатика и седалките.
Сериозно е разширено и оборудването на автомобила. За европейската версия на Duster вече ще се предлага система за кръгов обзор, функция за следене на мъртвите зони в страничните огледала, климтроник, система за безключови достъп и стартиране на мотора. Има и функция за автоматично превключване на светлините на фаровете.
Технически Duster не е променян, като ще продължи да се предлага с 1,6-литров бензинов атмосферен мотор със 115 к.с., като и с 1,2-литров с турбо, развиващ 125 к.с. Дизелите си остават два – с обем 1,5 литра, които предлагат 90 и 110 к.с.
Противно на очакванията кросоувърът на Dacia е запазил и платформата си. В неговата основа е шасито B0 на алианса Renault-Nissan, като при версиите с предно предаване се залага на полунезависимо окачване, а при тези със система 4х4 има независима електромагнитна муфа отзад.
Снимки: Motor, Automedia