IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

0 от 500
  • #15
    15 rate up comment 8 rate down comment
    до: Achtung ( преди 6 години )
    Не Лда, а Москвич на газ е по-екологичен от "clean diesel"!!!Факт!Москвича нито серен диоксид, нито ФПЧ отеля. А това са най-големите отрови във въздуха. Евр0гАйското лоби лобираше да се взема под внимание СО2 и така лъжливо се изкривяваха нормите, за да може нафтата да доминира. Дори и на децата е ясно, че с СО2 се хранят дърветата и от него те произвеждат кислород, който ни е необходим. Без СО2, няма да има кислород произведен от зелените растения и няма да има фотосинтеза НАФТОВИ ПЕЧКИ!!!
  • #14
    18 rate up comment 4 rate down comment
    hh ( преди 6 години )
    КОЛА от Италия -само луд може да си вземе Сервизите им са тотална трагедия Мооже да ти разбият колата , докато сменят маслото Не се шегувам дълго живях там И си обслужвах колата само в България След като при смяна на масло ми счупихха преднната броня леваците и то в оторизиран за марката сервиз .
  • #13
    34 rate up comment 6 rate down comment
    Achtung ( преди 6 години )
    Само като си помисля, че първата работа на *** е да махне ДПФ филтъра, да изолира АГР клапана и да и тури един чип да бяга повече и разбира се евтина нафтичка от тази за промишлени цели дето е с повисочкото съдаржание на сяра...... и това на коли които със всичко изброено и западна нагта, надхвърлят нормите между 10 и 40 пъти....... няма да се изненадам Лада на газ да се окаже по екологична от колите движещи се по нашите пътища.
  • #12
    53 rate up comment 6 rate down comment
    Bobo ( преди 6 години )
    Стига с тия дизели.До преди 10 години всичко караше на газ и човек можеше спокойно да си отвори прозореца на светофор. Сега седя на климатик на затворен цикъл, защото иначе ще се отровя, щот бай Иван няма пари да си смени ДПФ-а, па и е сложил чип да върви повече. Никои не го е*е какви кълбета дим и смрад излизат зад колата му. Отново трябва да докажем българщината ни като се изтровим и си докараме белодробни проблеми и чак тогава да вземем мерки. Не мислете само за себе си, а и за останалите!
  • #11
    30 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 6 години )
    Родните автоджамбази ще го закъсат. Те и сега не продават много, но това като се разчуе съвсем ще го гризнат... Не че ми е жал де, все пак са си мошеници всичките. Даже ми е кеф, как няма д аси продадат гробниците на супер надутите цени.
  • #10
    29 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По-добре да дойдат Евро 5 таралясници, отколкото да се търкалят евро1/2/3 кошниците, които в момента са по улиците или отлежават в автокъщите.
  • #9
    52 rate up comment 17 rate down comment
    до: gag ( преди 6 години )
    1000 пъти по-добре бензинов автомобил на 100 г. отколкото дизел с каквото евро ще да е!Слагаш АГУ на бензинката и си екологичен от където и да го погледнеш. На нафтовата печка каквото и да слагаш е все тая. Нали ги гледам нови новенички Аудита и Фръцвагени как изпушват по светофарите. Да не говорим по Витиня какви пушеци съм видял от чисто нови немски дизелови к0чини. Дизела няма място в градовете!Точка!
  • #8
    19 rate up comment 1 rate down comment
    грозната_истина ( преди 6 години )
    правите се тука на всезнайковци, *** след час-два палите модифицирания дизел и се прибирате в панелките...Ко са кривите, не разбирам. няма к'во да се лъжем. който му падне яката промоция за кола купува- било то и дизел, било то после да маха гърнето, да сипва олио или трансформаторно масло... кой ти мисли!Нали е ново, лукс, икономия, мощност, абе всияко най-най...
  • #7
    24 rate up comment 1 rate down comment
    ElPatron ( преди 6 години )
    "Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани" - самата истина. Но купувачите от горубляне и дупница го разбират чак като се ударят някъде и колата им се сгъне на 18, понеже е заварявана с електрожен в гараж в Долни Богров
  • #6
    16 rate up comment 6 rate down comment
    LEX ( преди 6 години )
    Евала момчета! Сипахте им много хубаво на дизелчетата. Всичко, което казвате е вярно и съм напълно съгласен! Просто няма смисъл да го повтарям същото! ахахаха