Вход   Регистрация

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
 

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

Реклама  


Купи Audi

Виж всички обяви

Коментари ( 55 )

Напиши коментар Влез

от: продължение ( преди 1 месец )

Ако се питате кога ще дишаме по-чист въздух в България следва да се ослушвате за новини от типа: Европа забрани производството на дизелови автомобили и към новината да добавите 15 години за да може ефекта да достигне до нашата далечна земя
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: следва продължение ( преди 1 месец )

Не мислете че в България ще се направи нещо успередно със западните държави (относно дизеловите автомобили), камо ли пък нещо напредничаво. Истината е, че нашата държава е много години назад в развитието и едвам виждаме стъпките, оставени по земята от белите държави. У нас няма да се срещат дизелови автомобили едва когато дизелови автомобили спрат да се произвеждат, наказани от белите държави.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Не, не се диша от всички! Замърсяванията от дизеловите са строго локални, това не е бензинов, който трови всички

Относно ремонтите си в грешка.Един съвременен автомобил е еднакво сложен и скъп при ремонти, независимо какъв. С намаляването на разхода на бензиновия, все повече се приближава до дизела.
И тук следва изненадата, че бензиновия също отделя фини частици, нали те са причината за белодробните заболявания? Не случайно новите бензинови имат също филтри
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Защо сравняваш газта с дизела?
Газта е екологична!
Дизеловите автомобили може и да са по-икономични, но при един евентуален проблем, ремонтът е поне два пъти по-скъп от ремонта на аналогичен бензинов двигател!
Каква полза от икономията на дизелите, при положение, че въздухът на Орлов мост е замърсен 10 пъти над нормата! Този въздух се диша от всички!
Ама бил икономичен дизела...голяма полза, няма що!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

На мен пък ми е чудна как за някви 7-10 лв на 100 км икономия, българина слага газова...

А 5-10 лв икономия от дизела при 20к годишно са около 3к лв/год или каското на чисто нов автомобил за 60к лв. Сега разбра ли що се получава така?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Чудно ми е как за 5-10 лева икономия на 100 км., българина е готов да трови себе си, децата си и околните...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Всичко за което и аз съм против старите, избушени и "тарикатски" дизели, вече сте го написали преди мен. Аз само ще ви споделя, че работя в сферата на здравеопазването и за последните 5-6 години има сериозно забележим бум на белодробни и ракови заболявания. Иначе си карайте печките и се радвайте на промоцията стари дизели от Германия, докато сте още живи...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 месец )

От старите Пасати - да!
При новите не е така...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Щом не се интересуват, би ли обяснил защо при Пасат 75% са дизелови?

:)))
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Какво си избрал си е твой личен избор.

Както какво пък аз съм избрал, на мен пък дизела ми доставя удоволствие от шофирането с огромния си въртящ момент. Въпрос на вкус. Икономията е добре дошла, но не е самоцел

В момента може би бих си взел пак бензин или хибрид, но не от дървените на Тойота. Искам удоволствие от шофирането, не икономия
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Golf 7 TSI ( преди 1 месец )

Едва ли някой с Пасат Б8 се интересува от икономия от 5-6 лева на 100 км...
Да не говорим, че TSI има почти секунда по-бързо ускорение...
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Пасат Б8 1.6 ТДИ 120 0-100 km/h: 10.8 s
градско 4,7 l/100km
извън 3,6 l/100km

Пасат Б/ 1.4 ТСИ 125 0-100 km/h: 9,7 s
градско 6,8 l/100km
извън 4,4 l/100km

Давай сметките. Почти всеки знае как се променят цифрите под товар. Разликите ще набъбнат драстично :))))
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Golf 7 TSI ( преди 1 месец )

Сравнявам дизел B6 с бензин B8 за да ти покажа, че новите бензинови мотори нямат толкова по-висок разход от дизелите и реално закупуването на нов дизелов автомобил е лишено от смисъл.
ОК, и аз можеше да си купя TDI.
И защо, за да спестя 2 литра на 100 километра? Да спестя 4 лева на 100 км? 4 лева са две кафета или един сандвич! Предпочитам да се лиша от две кафета, но да изпитам удоволствието от шофирането на бензин, отколкото да правя компромис в името на някаква малка икономия!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 14  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Не съм казал че е нереален! Прочети пак какво съм написал

Защо сравняваш дизел Б6 с бензин Б8? За сметката?

Карал съм и бензин и дизел, та дори и пропан. Знам всеки какво може
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

"Аз го правя същото но с дизелов Пасат"

"Ако сравняваш дизелов Пасат с такъв бензинов от преди 20 години, може и да си прав. Но към днешна дата, никак не си."

Мислиш ли? Миналото лято покарах Ford Focus Ecoboost. Взех го под наем в Европа. При 140 магистрала с 4ма и багаж гореше около и над 10ка, моя Пасат го прави същото за около 6,2-6,5/100. Или форда е бил на 20г?
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Golf 7 TSI ( преди 1 месец )

Колкото до разхода, защото виждам, че някакъв потребител с Пасат го смята за нереален - посоченият от мен разход е при включен постоянно климатроник! Това е нов бензинов автомобил с турбо мотор! И ако това не ти говори нещо - ускорението е изключително добро, а разходът - пределно добър!
Само за справка Passat B6 2.0 TDI - ускорение до 100 за 9,8 секунди! Разход 4,9 извънградско!
Passat B8 1.4 TSI - 9,7 с. от 0 до 100 км, 4,4 разход!
И за какво ти е този дизел?!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 месец )

"(както вече е добре известно няма немска фирма чийто дизел да покрива обявените еко норми)."

По последни данни, въобще няма никаква покриваща ги!

НА ВАГ всъщност бяха най близко до нормите. За Евро6 говоря
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: Golf 7 TSI ( преди 1 месец )

От твоят пост не става ясно каква точно икономия си постигнал за тия километри, на базата на сравнение с нов бензинов двигател!
ОК - 140 хиляди километра, да приемем, че имаш този автомобил от 3 години, това прави по малко над 127 км на ден. Всеки ден по 127 км -
като служебен автомобил ли го използваш?
Няма как да паднеш под 3,5 литра разход, при положение, че 3,5 е разхода по каталог!
Колкото до Аурис - не е лош автомобил, гледах го, преди да купя Голфа! Материалите обаче са едно ниво надолу!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: до: none ( преди 1 месец )

Прав си, така е това което си написал.
Само за пушека не съм съгласен напълно. Вярно е че по-често бензинките горящи масло пушат така, но по същият начин пушат и някой дизели преди умирачка. При заминало турбо се получава, прегрят двигател, попадане масло в цилиндрите поради недобра компресия и заминали дюзи. Много може да са причините, но всички са доста кофти особено при дизелите. При такъв п,шек ви очакват сериозни ремонти и трябва да си нагласите много пари.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Ще ни залеят скапаните немски дизели, защото нямаме държава. Държавата трябва да се намеси, както го правят останалите. Бат Бойко-разбойко да се итъпани и да каже кога ще спира дизелите, за да знаят хората и да си направят сметката, а не да се напълни държавата с нафтови печки от Брюксел после да ни кажат, че се забраняват в целия ЕС и ние тогава да се чудим какво да ги правим и хората да се чудят как да се отърват от дизела. Докато е време трябва да се предпримат мерки, а не после!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 14  Отрицателни: 4

от: none ( преди 1 месец )

Въпросните дизели вече са ни залели. Наскоро гледах нещо в mobile.bg и съотношението дизел/бензин е 3/1. Също така е добре да се прави разлика между дизел покриващ еко нормите и такъв не покриващ еко нормите. Тук става дума за вторият вид дизел (както вече е добре известно няма немска фирма чийто дизел да покрива обявените еко норми). Въпросните Евро 5 дизели, не покриват и Евро 4. Между другото на картинката по-горе колата е бензинова харчеща масло ...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: мърсол ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
аз па ще си джиткам TDi-то, 3.0 250 коня. ;)
смрад, смрад за всички!
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 2  Отрицателни: 12

от: безпартиен ( преди 1 месец )

Нещо да кажете за всички камиони,трактори и комбайни които също са на дизел?Те не замърсяват ли?Нали един камион МАЗ,Камаз,КрАЗ изразходват колкото 10 амтомобила!Когато Ви казват нещо,знайте,че става въпрос за пари!Много пари!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Bobo е много прав!
В момента е невъзможно да караш на оторен прозорец заради скапаните дизели.
Трябва да се промени данъка - за дизели 3ен данък, за газова да се намалява данъка.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 17  Отрицателни: 5

от: х ( преди 1 месец )

"Аз го правя същото но с дизелов Пасат"

Ако сравняваш дизелов Пасат с такъв бензинов от преди 20 години, може и да си прав. Но към днешна дата, никак не си.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: гост ( преди 1 месец )

Правителството трябва да се съобразява със другите държави от ЕС от кога ще забранят дизеловите двигатели, тогава и България трябва да се забранят. Защото не трябва да превръщаме държавата в бит пазар за вторични суровини, които само замърсяват страната.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 22  Отрицателни: 6

от: възнутен ( преди 1 месец )

Ако искаме да бъдем нормална държава, трябва многократно да се увеличи данъка на дизеловите автомобили. На електрическите трябва пет години да не им се плаща данък. Това е начина да се поощри закупуването на електромобили.След няколко години като бъдат забранени в ЕС ще трябва да ги карат само в селата.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 25  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
Ае мълчете с тези бензинки защото и тях ще спрът в Германия ,даже в Норвегия и Швеция по рано ще стане.
Между другото карах в града зад един глокник Опел кадет седан с газ,смърдеше яко на като на сурова газ,ще се запалиш бе пенсионер къде си тръгнал с кадета бензин евро 0.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 12  Отрицателни: 17

от: Анонимен ( преди 1 месец )

"При двигател, който работи с директно впръскване на горивото"

Само да спомена, че бензинов с директно впръскване също отделя частици. За това ще ревете ли че замърсява?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
"При разход 5-5,6 извънградско и 7-7,5 градско"

Аз го правя същото но с дизелов Пасат, бензиновия няма начин да го направи. Под 11-12 градско няма как да стане. Затова не искам бензинов, нито пропан. Отделно бензинов мотор под 150 кс е мъртвец
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 10  Отрицателни: 22

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising