Вход   Регистрация

Маркионе: Chrysler 200 и Dodge Dart бяха лоша инвестиция

Маркионе: Chrysler 200 и Dodge Dart бяха лоша инвестиция

Босът на FCA не вижда смисъл от компактни модели в Щатите

Големият шеф на FIAT Chrysler Automobiles Серджо Маркионе призна по време на изложението в Детройт това, което анализаторите на пазара в Щатите обявиха отдавна – компактните модели на FCA не се оказаха достатъчно добри, за да спечелят клиентите на своя страна. Но Маркионе използва това, за да подкрепи една малко по-различна теза.

Маркионе: Chrysler 200 и Dodge Dart бяха лоша инвестиция

„Мога да ви кажа, че Chrysler 200 и Dodge Dart, които бяха страхотни автомобили, се оказаха най-неуспешните във финансово отношение модели на FCA в последните осем години – заяви Маркионе. – Не знам друга инвестиция, която да се е оказала толкова лоша, колкото тази, направени в тези два модела.”

FCA вече спря производството на въпросните два модела и търси партньор, който да ги произвежда извън Щатите и Канада – може би в Мексико, който и да поеме риска да се бори, за да удължи живота им на пазара. В същото време FCA използва максимално производствените си мощности в Северна Америка, за да произвежда SUV модели и пикапи – колите, чието търсене продължава да расте.

Пазарът на седани в Щатите продължава да се свива, без значение какъв размер са моделите, така че няма никакъв смисъл да се питаме дали Dart или 200 някога ще имат наследник. Освен това Маркионе е уверен, че компактните модели, особено седаните няма да имат успех на американския пазар. Единственото изключение от това правило са компактните SUV модели, които носят „европейски чар и модерни технологии” по думите на италианеца.

И предстоящата моделна офанзива на FCA в Щатите потвърждава думите на Маркионе. Ще има нов Jeep Wrangler, който ще получи и версия пикап. Отделно от това на пазара ще излязат и по-големите Wagoneer и Grand Wagoneer, които ще съживят един легендарен за феновете на Jeep модел. За моделната 2018 година ще се появи и четвъртото поколение на пикапа Ram 1500, така че за компактните модели няма място в тази гама.

Dodge Dart отива в историята като неуспешен наследник на Neon, който се появи в идеалния момент и отговори на търсенето, появило се на пазара. Dart беше изграден на модифицирана версия на платформата на Alfa Romeo Giulietta, която е струвала на FCA 1 милиард долара, поне според данни на компанията. Dart се произвежда от 2012 до септември 2016 и компанията все още си търси партньор, който да продължи това производство, но едва ли ще го намери.

Що се отнася до Chrysler 200, тук нещата добиха по-грозен обрат. Маркионе обвини дизайнерите на марката, че са изкопирали Hyundai и ги нарече „тъпаци”, а второто поколение на 200 се задържа в производство само две години и половина.

Реклама  


Купи Chrysler

Виж всички обяви

Коментари ( 4 )

Напиши коментар Влез

от: Никола ( преди 1 месец )

Прав е колегата по-горе , защо не ги пуснаха в Европа , особено Дарт версията изглежда страхотно . Пуснали са на европейския пазар някакво турско недоразумение като Фиат Типо , спряха Ланча и сега се чудят какво да ги правят , ами на корабите и в Европа на конглокентна сцена !
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: //// ( преди 1 месец )

Ами голяма простотия направи наистина. Направи на базата на Алфа Ромео страхотен автомобил,но не го пусна в Европа под формата на седан и комби, а чак в щатите го закара. Отделно намали моделите на Фиат, закри Ланчиа. Е как без моделна гама иска да продава???
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: относно САЩ ( преди 1 месец )

.."Единственото изключение от това правило са компактните SUV модели, които носят „европейски чар и модерни технологии” по думите на италианеца...."
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Което доказва, че .. ( преди 1 месец )

счетоводители/финансисти и адвокати не трябва да се допускат до автомобилното производство!
Отговори
 
+25
 

Положителни: 25  Отрицателни: 0


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising