IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Prius е шофьорска кола

Изпробвахме изцяло новото поколение на хибрида на Toyota

Новият Prius е шофьорска кола

Още с появата си през 1997 година хибридът Toyota Prius се превърна в еталон за високи технологии и иновации. С напълно новото си поколение моделът затвърждава този имидж, но добавя нещо напълно ново и донякъде неочаквано - истинско удоволствие от шофирането.
Новият Prius е шофьорска кола
Четвъртото поколение на модела дебютира в края на миналата година, като поне на хартия не предложи повече от своите предшественици. Той продължава да разчита на хибридна система, съчетаваща бензинов двигател, електромотор и батерия, която се зарежда при всяко спиране или намаляване на скоростта.

Реално обаче колата е напълно нова, изградена от нулата, което се усеща още при сядането зад волана. Новият Prius може да се похвали не просто с нисък разход на гориво. Негова основна характеристика вече е тръпката от шофирането - нещо, което предишните три поколение не успяха да предложат.

Основната заслуга за значително подобреното усещане зад волана е на новата архитектура на Toyota - TNGA (Toyota New Global Architecture). Тя е използвана и за водородната кола Mirai, като осигурява на автомобила по-нисък център на тежестта, подобрявайки неговите стабилност и пътно поведение. Благодарение на това новият Prius стои на пътя като истински представител на D-сегмента - окачването буквално поглъща всички неравности, накланянето в завои е почти нулево, като хибридът се усеща като залепен за асфалта.
Новият Prius е шофьорска кола
Задвижващата система е също нова, като въпреки редуцираната си мощност предоставя осезаемо подобрени реакция, директност и динамика. Ускорението 0-100 км/час отнема приличните 10,6 сек., а максималната скорост на движение достига 180 км/час. Технологията използва 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Така общата мощност е намалена от досегашните 136 к.с. до 122 к.с.

Пълнохибридата задвижваща система е преминала през множество ревизии за подобряване на ефективността и динамиката, както и за намаляване на теглото. Значителните промени в архитектурата на двигателя са постигнали повече от 40% термична ефективност - най-добрия резултат в света за бензинов двигател. Другите компоненти от хибридната система са станали по-компактни и са препозиционирани за постигане на оптимален цялостен дизайн, като допълнително допринасят за по-нисък център на тежестта на автомобила. Новата никел-метал хидридна батерия е по-компактна, а издръжливостта и зареждането й са значително подобрени.
Новият Prius е шофьорска кола
Благодарение на оптимизациите ускорението е по-гладко, с по-бърза реакция, а при по-високи скорости автомобилът е по-тих и се усеща по-линеен и добре настроен към скоростта на двигателя. Напълно изчистено е неприятното бучене на CTV трансмисията, а реакцията при подаване на газ с висока скорост на движение е буквално мигновена. Моделът се усеща по-скоро като стандартен бензинов автомобил, а не като хибрид, което е сериозен плюс. Като цяло обаче японските инженери са успели да съхранят типичното за Prius усещане за спокойствие зад волана.

При нашия тест разходът на гориво се движеше между 1,8 и 4,3 литра на 100 км, като моделът бе най-икономичен в града и по първокласните пътища. Най-високо е потреблението на магистрала. Официалните данни сочат разход от 3,3 литра в града и извън него.
Новият Prius е шофьорска кола
Новата платформа TNGA е предоставила на модела и по-щедро вътрешно пространство. Салонът е доста по-просторен от този на Avensis, а багажникът предлага повече от приличните 502 литра обем (до тавана). Приятна изненада правят също така ергономията, множеството електронни системи и използваните материали в салона, които са меки и приятни на допир.

Външният дизайн продължава да бъде провокативен, като със сигурност няма да бъде приет от всички. Но Prius винаги се е различавал от общата маса автомобили, подчинявайки формите си на аеродинамиката и практичността. Благодарение на това (или въпреки това) моделът продължава да бъде най-добре продаваната хибридна кола в света.
Новият Prius е шофьорска кола
По отношение на оборудването, то е доста богато, като дори адаптивният круз контрол и системата за разпознаване на пешеходци са включени още в първото ниво на оборудване. Най-достъпната версия на модела струва 53 750 лв. с ДДС, а двете по-скъпи - 58 750 и 58 850 лв. с ДДС съответно.
Новият Prius е шофьорска кола
С новото поколение на Prius автомобилният свят очакваше революция. В Toyota обаче заложиха по-скоро на еволюционни подобрения. Въпреки това крайният резултат е впечатляващ - хибридът е не просто икономичен, той може да се мери по динамика, комфорт, практичност и удоволствие от шофирането с бензиновите и дизеловите автомобили от сегмент D. А това само по себе се представлява революция в света на хибридите. Тези, които очакваха нещо невиждано от Toyota не бива да се разочароват - за тях е предвиден водородният модел Mirai. На някои пазари ще се предлага и Prius с възможност за зареждане в ел. мрежата. България не е сред тях.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    LEX ( преди 7 години )
    Трансмисията е CVT, а не CTV...!!!!
  • #54
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако имах пари за нова кола бих взел това бижу.Страхотна кола е Приус и винаги съм се възхищавал на технологиите вкарани в него както и на неповторимата визия която има.Кола мечта!!!Дано някой ден мечтата ми се сбъдне!
  • #53
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Я пак погледни дали Корола е по-широка! Недей гледа широчината с огледалата, а гледай гумите, което е по-важното! Королата е с 2,5 см по-тясна от Приус.Официалните мерки са:Приус 1545Корола 1520Тези мерки, обаче не са толкова важни, колкото вътрешния обем, който в Приус е огромен. Гледаш отвън не толкова голяма кола, но като влезеш вътре е наистина невероятно широко. Как са го направили японците не знам, но са се постарали и са извлекли максималното за този клас.
  • #52
    16 rate up comment 2 rate down comment
    до: Естет ( преди 7 години )
    Смяташ, както на теб ти отърва. Хайде да смятаме сега реално!1. Корола е в по-нисък клас2. Приус е един клас отгоре. По-широк е дори от Авенсис, но е в класа на Авенсис, т.е. един клас над Королата.Само тези 2 точки обезсмислят сравнението, но нека продължим.3. Приус е автоматик, а Корола не е4. Сложи всичките екстри, които има Приус на една Корола и ще видиш, че разлика в цената между двете почти нямаТова, че на теб ти е грозна си е твой проблем.Виж е първо на живо и тогава говори!
  • #51
    19 rate up comment 3 rate down comment
    до: Fury ( преди 7 години )
    Купувай смело и не се притеснявай изобщо. Колата е просто супер. Абсолютно никакви проблеми, детски болести или каквото се сетиш няма. Само обслужване, което супер евтино около 130 лв е малкото обслужване и 250 голямото в Тойота. Нищо не се разваля по тази кола. Просто няма друга такава кола. И е много икономична на всичкото отгоре.Ако съм на твое място бих посъбрал още малко пари и бих взел Приус 3.По-добър е от 2 и повече върви и е по-икономичен, но малко.Която серия да вземеш няма да сгрешиш.
  • #50
    16 rate up comment 3 rate down comment
    до: Do Fury ( преди 7 години )
    Да не си объркал нещо цената за рециклиране и да си сложил повече нули?Нова батерия на Приус със смяната в Тойота Бг е около 5 500 лв. Преди 2 г. питах и това беше сумата. Батерията не знам как са ти е рециклирари. Предполагам си измисляш. Тя не се рециклира. Съставена е от 38 модула и ако някой модул има дефект се заменя с друг и изобщо не е скъпо да се смени. Всичките 38 да дефектират изведнъж е невъзможно. Иначе за разхода си прав. Постигат се разходи под 3/100 без усилие и с леко каране.
  • #49
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    добре че е тоя приус та сега бмв да продава хибридибмв купуват евтина разработена технология и имат възможност да продават хибриди със само 4000$ по висока цена от дизелак с тази мощност.
  • #48
    5 rate up comment 17 rate down comment
    IT ( преди 7 години )
    УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО !!!??? това нещо е ужасяващо грозно !!! за какво удоволствие изобщо може да иде реч !?!?!Покъртително урудлив дизайн няма толкова дървен и безличен интериор....какъв душевен и физически комфорт да ти създаде досега до това дизайнерско извращение!?!?! :))Само *** без капка естетика може да си даде парите за тази пародия на автомобил !! И аз обичам природата и държа на екологията...ама затова Хората са направили Тесла модел С ! уникално красив , на 100% екологичен и високо технологичен ! Ето това вече доставя удоволствие от шофирането
  • #47
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Do Fury ( преди 7 години )
    За 2 0000 лева ми е рециклираха и си бачка като нова. Колата е отлична! Аз карам такъв 8 годишен го взех, на 3 години направих батерия. Градско ми гори колата не повече от 5 литра бензин с включен климатки и по задръстванията в София.Извън градско съм си правил експеримент и съм я свалял под 3 литра, когато съм карал само макс до 90 км в час. По-точно 2.3 литра :-)
  • #46
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Fury ( преди 7 години )
    Отдавна си мисля да си купя Приус втора у-ба.Предлагат се преди всичко Приус 2 за около 10 к. Според Декра това е един от най-малко авариращите автомобили. Притеснява ме батерията, която е на 10 - на години. Според мненията в нета тя издържала много повече. Ама знае ли човек? Шофьорите на таксита казват "това е колата" не се притеснавай. Някой има ли мнение?