IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хървати разкриха своята електрическа хиперкола

Моделът на Rimac Automobili разполага с 1088 к.с.

Хървати разкриха своята електрическа хиперкола

Хърватската компания Rimac Automobili официално представи своя електрически хиперавтомобил Concept_One, чиято световна премиера ще се състои на започващото в началото на март изложение в Женева.
Хървати разкриха своята електрическа хиперкола
Концептуалният модел бе показан още през есента на 2011 г. Серийният му вариант не се различава особено, като от компанията твърдят, че всички агрегати и елементи на автомобила са така проектирани, че да си пасват идеално. Те са изцяло създадени от Rimac Automobili, същото важи и за инструментите и машините, нужни за направата на електромобила.

„Целта ни не беше да направим електрически версии на вече съществуващи хиперколи, а да създадем технология, които да позволява създаването на идеалния автомобил. Той трябва да бъде бърз, привлекателен и максимално ефективен. С други думи – целта ни бе да направим автомобила на 21 век”, заяви Марк Римак, шеф на Rimac Automobili.

Машината е създадена на собствена платформа, която позволява реализирането на формулата „колело – електромотор”. Тоест на всяко колело на хърватския хиперкар е поставен по един електрически двигател. Подобна схема се среща често при концептуални модели, но е необичайно решение за сериен автомобил.
Хървати разкриха своята електрическа хиперкола
Друга уникална особеност е трансмисията. Стандартно електромобилите използват скоростта кутия с една предавка. В случая обаче хърватите са направили нещо наистина уникално – на всяко от предните колела е поставена подобна трансмисия, докато във всяко от задните е интегрирана 2-степенна скоростна кутия с два съединителя, заимствана от болидите във Формула 1.

Максималната мощност на Concept_One е 1088 к.с., а пиковият въртящ момент достига 1600 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди. Максималната скорост е повече от впечатляваща за електрическа кола - 355 км/час, а общата маса на машината е 1850 кг.

От модела ще бъдат произведени едва 8 бройки, като цената им засега не се съобщава официално. Използването на карбон в конструкцията, както и на уникалната трансмисия обаче подсказва, че тя няма да е никак ниска. Според експерти минимумът за подобен модел на пазара ще бъде около 700 000 евро.

Снимки: Rimac Automobili

Още по темата:
Хърватски суперавтомобил с български интериор

 

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    vel_co ( преди 8 години )
    Предните колела с една предавка, задните - с две. Когато задните са на втора ще имат различни от предните колела обороти. Щом го постигат при механичните 4х4 трансмисии, ще го постигнат (със софтуер вероятно) и тук. Но две двустепенни трансмисии отзад да превключват напълно синхронно при висока скорост и приложен огромен момент - искам да го видя това. И ако стане леко асинхронно в някой бърз завой, какво става със задницата?
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    а това последното за да го разбереш - трявба да си наясно какво е това момент и каква му е връзата с мощноста
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    този анонимния преди мен съм пак аз - да повторя - на теория е константа ако можеш да му подадеш достатъчно ток/напрежение. но не можеш. а не можеш защото е оразмерен да е с по-голям момент. напрактика става така че ел.мотора на Тесла достига максималната си мощност още при 90км/ч и я държи до 250, а максималния момент го държи от 0 до 90км/ч а след това спада .
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 8 години )
    Дизайна на централната конзола е брутален..нещо коренно различно от всичко до сега
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Този ( преди 8 години )
    бавареца добре го е казал, но анонимния преди него е написал невероятна глупост.На теория можело да е константа, ама до колко оборота? :DDDПредполагам че този анонимния е псевдоинженерчето.Вземи погледни диаграмите на Костов мотърс примерно, а не поствай измислени картинки без стойности.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Този ( преди 8 години )
    Най интересното за мен в тази кола еUp to 400 kW of regen-braking (adjustable)
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    поставя се доста по-мощен ел.двигател за да може колата да ускорява бързо от 0 и при ниските скорости. Тесла е с 1 предавка, която съответства на 2-ра предавка на да речем ауди 4.2тди. и на 16хил об. развива 250км/ч. там момента е доста по нисък от максималния
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    върт. момент на ел.двигателите на теория може да е конст. но на практика - поставен в една кола не е. защото батериите НЕ могат да дадт достатъчно ток при максималните обороти на ел.мотора. така са изчеслени - винаги се инсталира ел.двигател с доста по-висок върт.момент. понеже обикновено са с 1 предавка само.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    2-степенна скоростна кутия с два съединителя, заимствана от болидите във Формула 1 - това е доста голяма глупост
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Този ( преди 8 години )
    Ей писателчето Онзи, почни да четеш!!!Колата тежи 1850кг с 82кВтч батериия. Теб кви 2 тона батерия те гонят?