IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите автомобили в Германия харчат с 42% повече от обявеното

Правителството умишлено спестявало данъци на местните производители

Новите автомобили в Германия харчат с 42% повече от обявеното

Поредната глава от скандала с манипулиране на резултатите за вредните емисии и разхода на гориво, обявени от производителите, набира сила в Германия. Този път тя е със сериозен финансов отенък, съобщава Spiegel.
Новите автомобили в Германия харчат с 42% повече от обявеното
Снимка: Ройтерс

Една от най-големите „зелени” организации в страната - Deutsche Umwelthilfe (DUH), обвини правителството и най-вече министерството на транспорта на Германия в умишлено укриване на реалните резултати за вредните емисии (СО2) и разхода на гориво на новите автомобили.

Според DUH по този начин в хазната на Германия влизат много по-малки суми, тъй като данъците са обвързани именно с тези два показателя. Организацията предлага изследвания от свои тестове на 10-те най-добре продавани модела в страната, при които се откриват сериозни разлики между обявения от производителите разход и този в реални условия.
Новите автомобили в Германия харчат с 42% повече от обявеното
* О.Р. – обявен от производителя разход, Р.Р. – реален разход (засечен от DUH разход на автомобилите, като от всеки един модел са тествани 3 или 4 коли).

Средната разлика за Германия е 42%. За сравнение подобно изследване е направено и на 10 от най-добре продаваните коли в САЩ, където средното отклонение е едва 3,0%.

0 от 500
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Напредака не е задължително в разхода,а например в това че ако карам зад теб ще ми се иска да сам си взел маска в колата или противогаз,а айо ти караш зад мен вдяа ли ще забележиш, че пред теб е дизелов автомобил.И.. 69 к.с. вече разход като твоя е на автомобили над 100 к.с
  • #41
    8 rate up comment 0 rate down comment
    да бе ( преди 8 години )
    Нещо не разбирам в картинката.Карам 24-годишно Пежо, 1.9 дизел, 69 коня. На градско харчи 6.5 при 6.7 по книжка. На извънградско - 4.1 при 4.9 по книжка. Карам го наистина кротко и икономично, но все пак е 24-годишна кола! Горе-долу с размера на нов Пасат е, а определено харчи по-малко... Това ли е напредъкът в икономиите?(Не, не го продавам. Най-малкото защото не знам дали няма да се разпадне, ако купувачът го погледне малко по-строго.)
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо Камиона ( преди 8 години )
    До "fan"В Америка се публикува официален разход на гориво в MPG т.е. колко мили (1.609 км)ще измине с един щатски галон (3.78л). Който е ходил на училище и може да изчисли 1/х няма да има трудности да го превърне в л/100км. За тези които се затрудняват, но все пак могат да ползват интернет търсачки, търсете "mpg l/100km conversion" и следвайте инструкциите. Поздрави, бате Кольо :)
  • #39
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Можеше и да споненеш какъв е автомобила,но ако е от свещената марка по-добре недей,че се започва една бълвощина..Подозирам да не е ван или сув,както и да е.Добре е както и дтуг път съм казвал тук дабсе споделя личен опит,а не да се спори с данни от интербет източници и особенно табличките на производителите. Както се казва питай патило,не старило или произзводител :-)
  • #38
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Йори ( преди 8 години )
    Интересувал съм се толкова, защото не можех да се примиря с разминаването между данни за разход на производител и реалните ми такива. За двигател 2,2 литра, 4 цилиндъра, дизел, 170 коня данните ми са следните:По книжка: градско - 9,2, извънградско - 5,3, смесено - 6,8 л.Реални данни с икономичен стил на каране, но с включени фарове, радио и климатик - градско - 10,3 до 13 (зависи от сезона и все къси отсечки), извънградско - 6,1 до 7,4 микс магистрала и първокласен, среден р-д - към 9 на сто.
  • #37
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Йори ( преди 8 години )
    И най-забавното е за десерт. Да не си помислихте, че това се прави по улиците, пътищата или магистралите? Неее... На стенд с валяци, които имитирали "правилното" съпротивление от настилка и насрещен вятър. Имитират дейност всичките тия, мен ако питате. И производителите, и лобито им сред политици, законотворци и органи за стандартизация. Това си плаче за съд за умишлено подвеждане на милиони хора.
  • #36
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Йори ( преди 8 години )
    Извънградското е още по-смехотворно: три цикъла, където при 1-я колата се ускорява плавно до 70 км/ч за 41 сек. (?!?!?!) кара се така под минутка, после се ускорява до 90, задържа ги 30 сек., после намалява до 50, пак ускорява до 70 и оттам до цели 100 км/ч за 35 сек (абе кой ускорява от 70 до 100 за 35 сек, бе? Тир?) После хайде още малко зор до 120 км/ч, които се поддържат за 10 сек. и после 20 сек по инерция и пълен стоп. Общо около 7 км. и е готово. Просто нямам думи!!!
  • #35
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Йори ( преди 8 години )
    Теста за градско; 4-ри цикъла на тръгване и плавно ускорение, всеки от по почти три километра - общо 12 км. И всеки цикъл е разбит на процедури с тръгване и спиране - веднъж до 17 км/ч., после до 34 км/ч и последния километър - до 50 км/ч. Повече не може. Нищо, че всички големи градове в Европа имат и скоростни пътища със скорости до 120 км/ч на места. После се чудим защо не ни излиза сметката. Кой тук кара така?!
  • #34
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Йори ( преди 8 години )
    То, като знам колко смешно са заложени тестовите процедури, веднага ми става ясно, че няма никаква връзка с реалната експлоатация. А производителите гонят да покрият с минимален разход на гориво точно тези тестове. Само за инфо: Колата преди теста е със студен двигател и изключени всички консуматори - климатик, фарове, подгряване на стъкла, седалки и други, радиото също е изключено - изобщо типичната реална ситуация му викат на това *** му недни. Ама тоя, който е одобрил стандарта е за бой
  • #33
    7 rate up comment 3 rate down comment
    fan. ( преди 8 години )
    до Кольо Камиона В САЩ разхода не се мери л/100км. Там се дават вредните емисии в грамове на км. А иначе в тази таблица 6 07 10 коли са на ФВ груп!?!?!!?Влияние на разхода оакзват много неща - дори и с какви гуми си и колко са напомпани. Теглото на водача също. Едва ли някой производител е правил реален тест за разход.