IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW: Ще платим сметката на клиентите си!

Концернът поема разликата в данъците на засегнатите автомобили

VW: Ще платим сметката на клиентите си!

Германският концерн Volkswagen ще плати всички допълнителни такси, наложени на клиентите, които притежават засегнат от скандала автомобил, съобщава Ройтерс.
Volkswagen: Ще платим сметката на клиентите си!
Снимка: Ройтерс

Преди няколко дни концернът обяви официално, че е открил несъответствия в СО2 емисиите на приблизително 800 000 свои коли в Европа. Именно на въглеродните емисии, свързани пряко с разхода на гориво, са базирани данъчните налози в повечето страни от ЕС. Тъй като те са по-високи от първоначално обявените от Volkswagen, по-високи ще бъдат и данъците на колите.

Това обаче няма да бъде за сметка на клиентите, като концернът ще плати разликата, се казва в информацията. От Volkswagen са изпратили официално писмо до финансовите министри на държавите от ЕС, в което уведомяват, че допълнителната сума ще бъде за сметка на концерна.

Решението бе определено като правилно и логично от анализатори, които посочват, че евентуални съдебни процеси биха коствали на концерна по-сериозна сума. Точно колко ще струват на Volkswagen допълнителните налози не е известно към момента. Ясно е обаче, че последиците от скандала ще бъдат огромни. Швейцарската банка Credit Suisse изчислява, че Дизелгейт може да струва на концерна до 78 млрд. евро.

Припомняме, че скандалът засяга около 11 млн. коли от марките VW, Audi, Skoda и Seat в света. Концернът вече обяви сервизна акция за автомобилите с двигател 1,2 TDI, 1,6 TDI и 2,0 TDI (EA189 / Евро5), която ще стартира от началото на 2016 г. Миналата седмица проблем бе открит и в моделите с дизелови двигатели с обем 1,4, 1,6 и 2,0 литра, произведени през и след 2012 г., както и при бензиновия агрегат 1.4 турбо, оборудван със система за деактивация на два от цилиндрите при ниско натоварване. Съобщено бе и за манипулации при 3,0-литровия V6 TDI, но от Volkswagen отрекоха подобен сценарий.

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Eco-Meco ( преди 8 години )
    Верно, защо в БГ автомобилите с по-висок евро стандарт плащат повече, като би трябвало тези които замърсяват повече да плащат повече. А и те са основния обем автомобили. Или е по-лесно, който кара евро-5-6 е по богатичък, той ще задели и едни 200-300 и повече левчета да плати, па тея с трошките за по 500 лв, как да заделят 100-200 лв. примерно еко-данък, нали са изборогласуватели ;()
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Ярославе, като типична *** бъркаш фактите с желанията. Абсурдни са тия пропагандни партенки че всички били лъгали. Мазда и Хонда откога се опитват да пуснат дизели в щатите, но не успяват да покрият стандартите и не го правят. Дали те лъжат като мизерните вагонетки? Очевидно НЕ.
  • #7
    6 rate up comment 9 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "ДРУГИТЕ НЕ ЛЪЖАТ СЪС СОФТУЕРА"Аха,хич.Блажени са вярващите.Не,че не лъжат,просто не им е дошъл реда да ги хванат.Като си плати ВАГ ще се захванат и с другите.Само гледай.Колкото и да са големи глобите парите свършват.А иначе ФАУВЕ щом са лъгали да плащат и дано да е за урок и на останалите.
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Мамка му,махам газовото и се нареждам на опашката да ми плащат данъка.Големи тарикати излязоха ВАГ.Направо зададоха нов еталон в тарикатлъка.По-големи мушангии и от нас се извъдиха.Само,че ги хванаха и сега ще плащат.Ако имаха 3-4 от нашите политици никога нямаше да ги хванат.
  • #5
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тая теория за удара е напълно идиотска.Ако VW не са лъгали със софтуер специално за заблуждение нямаше да има този скандал.ДРУГИТЕ НЕ ЛЪЖАТ СЪС СОФТУЕРА, а проблема и разминаванията идват от начина на мерене на емисиите за нормите в ЕС. И ТАМ ВАГ и немските автомобилни производители лобират да не се променя начина, защото не могат да изпълнят по-строгите норми.Едно е обаче да тестваш и пишеш неща спрямо начина на тестване официален в ЕС, друго е да правиш софт. за заблуждаване и измама!!!
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Уя ( преди 8 години )
    Примерно в България, по-старият и цапащ автомобил плаща повече от нова малолитражка.Тука даже ще има ресто за ФауВе :)
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Отявления комплексар пишещ едно и също от името уж на няколко човека се появи. Кво става вагонетко? Ще ви режат ли субсидиите за реклама и пропаганда?
  • #2
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кви 800 000 в Европа, тук са много повече. Извинявай ама само продажбите на няколко модела на VW уж в Европа били по-големи на година... Това са пълни глупости в Европа са много повече засегнатите от скандала автомобили. А и този данък трябва да се плати за годините от 2008 до сега, а не само за в бъдеще. Разликите не са малки, така че цифрата е няколко милярда със сигурност.
  • #1
    28 rate up comment 12 rate down comment
    нововнос ( преди 8 години )
    Да бе да, ше платите. Точно на вас никак не ви вярвам, алчни, лъжливи, нагли убийци и отровители, в името на паричките за тлъстите ви г*зове..