IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Mirai - изчерпан

Японската компания готви още водородни модели

Toyota Mirai - изчерпан

Toyota Mirai - изчерпан
Снимка: Toyota

Първият масов автомобил с водородно задвижване - Toyota Mirai, се приема повече от добре на пазара, пише Autocar, базирайки се на информация от японския производител.

Моделът е напълно изчерпан, като броят на желаещите да го закупят надминава прогнозите на Toyota, което налага съставянето на дълъг лист с чакащи, сочи информацията. Само в САЩ са получени над 1900 предварителни поръчки за модела с горивна клетка.

Планът на компанията предвижда през тази година да бъдат произведени едва 700 екземпляра от Mirai. Именно затова в Toyota са предприели мерки за увеличаване на производството, като през 2016 година конвейера ще напуснат 2000 коли, а през 2017 - 3000.

Добрият прием на Toyota Mirai кара японската марка да мисли за разширяване на гамата си от водородни коли. Ръководителят на проекта "Mirai" Йошиказу Танака споделя пред Autocar, че е убеден в бързото налагане на пазара на този тип автомобили. "След 10 до 20 години колите с горивна клетка ще бъдат популярни колкото хибридите днес", смята Танака.

Той не пожела да разкрие подробности за бъдещите водородни коли на Toyota, но все пак сподели, че с такава система може да бъде оборудвана широка гама от модели - от хечбеци до кросовъри. 

Toyota Mirai се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород. Мощността на мотора е 155 к.с., като позволява ускорение от място до 100 км/час за малко над 9 секунди. Зареждането с водород отнема между 3 и 5 мин., а автономният пробег достига 500 км. Цената на модела в Европа е 66 000 евро.

Тагове: Toyota Mirai
0 от 500
  • #18
    29 rate up comment 1 rate down comment
    До този по мен ( преди 9 години )
    Амиго, върви да си коментираш ТДИ технологиите на Вурстщайн, защото под статия за напреднали автомобилни технологи звучиш просто нелепо!
  • #17
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    КОлега като казах първи, имах предвид, по производство и продажби, доколкото може да се говори на този етап за такива, и като се има предвид техните над 4600 патента освободиха за свободно ползване, това ги прави първи. Иначе си прав, Хонда първи пуснаха Кларити. Само за сравнение, на другия полюс са например Ауди, за кото преди месец бях чел статия, че са наели някаква канадска компания да им прави разработките...
  • #16
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ПЪрви били Тойота с водородния автомобил?Та колко да са първи, като Хонда от 2008 ПРОДАВА в САЩ Кларити? Сега и говят трета генерация. Тойота това, тойота онова, бла-бла.
  • #15
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Meanwhile in VW ( преди 9 години )
    https://***.facebook.com/HellaflushRC/videos/842386932544314/
  • #14
    37 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И при електричките японците и американците са най-силни.
  • #13
    42 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не съм фен на тойота, карам коли на VAG, обаче тука има наистина *** изказвания. Технологията на горивните клетки НЕ включва възпламеняване на водорода- т.е. не е ДВГ. Опростено казано водорода се окислява и директно се превръша в електричекса енергия - няма бутала, цилиндри и т.н.Поздравления на Тойота за постижението. Смятам обаче, че бъдещето е на електричките.
  • #12
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не може да инжектират водорода директно. Той е силно активен и веднага реагира с алуминий и стомана. Тоест двигателя трябва да е скъп, полимерен или с керамично покритие. Освен това изгарянето е бурно и трудно контролируемо. Технологията с горивни клетки е в пъти по-евтина и безопасна.
  • #11
    24 rate up comment 26 rate down comment
    mmm ( преди 9 години )
    Браво за технологията! Но щом тойота не може да организира адевкватно производство спрямо търсенето явно е досата сложно, а и вероятно отчитат сериозни загуби от всеки мирай! И... каде в статията видяхте да се пише за vw , имам чувството че този саит го четат 2,3 *** *** под всяка публикация бълват едни и същи глупости!
  • #10
    44 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "защото Н2 горивната клетка има 2 пъти по-висок КПД"Точно така, и освен това горивната клетка няма никакви движещи се части които да се амортизират, масла, ремъци, консумативи..
  • #9
    59 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    Разликата между Toyota и VW e от небето до земята,та чак до Луната,защото Toyota първа ще се окаже там по разбираеми причини!Нямам намерение да ограмотявам неразбралите