Пазарът на нови автомобили в САЩ се радва на стабилен ръст през септември, като всички големи производители демонстрират увеличени продажби. Изключение прави германският бранд Volkswagen, чието име се свързва с разгорелия се по-рано през месеца дизелов скандал, пише USA Today.
Снимка: Ройтерс
Регистрациите на нови автомобили в САЩ са нараснали с 16% спрямо септември на миналата година. А броят продадени нови автомобили за 9-те месеца на годината възлиза на 18,17 млн. коли - най-високо ниво за периода от 2005 година насам, сочат данните на агенцията Autodata.
При Ford увеличението в продажбите е 23%, при General Motors - 12%, при Toyota то възлиза на 16%, а при компанията Fiat Chrysler, която записва 66-ти пореден месец на ръст, продажбите през септември скачат с 14%. Най-голям ръст - цели 28%, пък постига японската марка Subaru.
Голямото изключение е Volkswagen. Компанията все пак записва минимален ръст от 1%, който обаче изглежда още по-незначителен, имайки предвид прогнозата на Kelley Blue Book за увеличение от 8% през септември.
Като основна причина за по-слабото представяне на германския бранд се посочва скандалът с дизеловите двигатели. Той избухна на 18 септември, когато стана ясно, че Volkswagen е използвал нелегален софтуер, който манипулира данните за вредни емисии на автомобилите.
Последствията от "Дизелгейт" обаче ще бъдат най-видими през октомври и последното тримесечие на годината, смятат експертите на Kelley Blue Book. Все пак към момента компанията не може да продава моделите си с дизеловите двигатели, оборудвани с нелегалния софтуер.
Като цяло пазарът на САЩ показва увеличено търсене на кросовъри, SUV автомобили и пикапи през септември, като роля за тенденцията изиграва и ниската цена на бензина, сочи информацията.