Следващото поколение на Toyoya GT 86 ще използва платформата и част от агрегатите на роудстъра Mazda MX-5. Това съобщава изданието Motoring, като се позовава на свои източници.
Спортното купе ще получи 1,5-литров турбомотор SKYACTIV. Този двигател ще развива 190 к.с., въпреки че при Mazda MX-5 разполага със 130 к.с. Тайната на допълнителната мощност, с която върви и по-нисък разход на гориво, е системата за рекуперация на кинетичната енергия (KERS), позната от болидите във Формула 1.
Освен двигателя и платформата новата генерация на модела на Toyota ще получи и същото окачване, както и някои други компоненти. Това обаче не се отнася за близнака на GT 86 – Subaru BRZ, чието следващо поколение е под голяма въпросителна.
Основната причина е именно в отказът на Toyota да ползва „боксера” на Subaru. Моторът с обем 2,0 литра не е достатъчно екологичен, а за да влезе в новите норми, ще трябва да бъде сериозно преработен. Това обаче е доста скъпо и в Toyota предпочитат да се откажат от агреата, който сега използват.
Очаква се японците да покажат концептуална версия на Toyota GT 86 през 2017 г., а серийният вариант да бъде готов през 2020 г. Цената на купето ще стартира от 20 126 щатски долара. Преди това обаче сегашните GT 86 и BRZ ще претърпят фейслифт, който ще им добави малко мощност и ще модернизира окачването им.
Снимка: Toyota