IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Асоциацията на производителите помоли правилата да влязат в сила през 2020 г.

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подаде молба до Европейската комисия (ЕК), в която поиска да бъде отложено с 3 години въвеждането новите екологични норми, съобщава Ройтерс.
Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми
Снимка: Ройтерс

На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.

„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.

На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.

От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.

0 от 500
  • #10
    22 rate up comment 3 rate down comment
    АнтиКанцерогенник ( преди 8 години )
    Знаете ли какво означава в буквален превод:Фолксваген? Сигурно!Фолк - народВаген - колат.е. името значи Народна Кола. До преди около 20 г. името на марката отговаряше до някъде с политиката на компанията. Произвеждаха се сравнително евтини и добри коли. После името загуби съдържанието си и избяга от идеята на Хитлер за евтин народен автомобил. В момента името отново ства актуално. Сега е Народен, защото компанията съществува,заради данъците изсмукани от народа, които се наливат,като в пясък!
  • #9
    16 rate up comment 7 rate down comment
    АнтиКанцерогенник ( преди 8 години )
    БМВ се качиха на бързия влак Тойота, но другите немски компании да му мислят. МБ и те се отъркаха около Нисан и може да преуспеят, но ВАГ не ги виждам. Идва времето, когато евтината им пропаганда ще излезе наяве. Баба Меркал ще трябва пак да ги спасява и да налива милиарди народни пари, изсмукани от данъците на германците. Значи немско-китайските бракми не стига, че са скъпи, но сега ще излязат още по-скъпо. Веднъж плащаш за легена, който купуваш и втори път ти дърпат данъците за него. Браво!
  • #8
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    до: *** чиновникКавал, хайде помисли, ако случайно има с какво, защо само една единствена държава ги спъва всичките тези неща! Те ли са най-умните или се правят на най-големите тарикати? Как всички останали са съгласни и са в крак с екологичните тенденции, а само еди убитаци, които бълват канцирогенници не искат. Нали вадят технологични творения с умопомрачителни разходи от 1-2 литра на 100. Къде са те? Защо ги няма? Мисли преди да пишеш глупости!
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    нека ( преди 8 години )
    никакво отлагане! вероятно става дума за СРЕДЕН разход СО2- т.е. средно аритметично от евтините малолитражки и луксозните SUV или "джипове" наричани от простолюдието. това е , защото слагат яки мотори на големите коли с голям разход, което автоматично означава, че трябва да правят малки коли, които да харчат МНОГО малко и в същото време да са хубави и евтини, за да има кода ги купува! отва значи, да правят евтини и хубави малки коли, а големите да поскъпнат,за сметка евтините!аз съм доволен!
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ACEA's Members:BMW Group, DAF, Daimler, Fiat-Chrysler, Ford, Hyndai, Iveco, Jaguar-Land Rover, GM, PSA, Renault, Toyota, VW, Volvo
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    ЕС чиновник ( преди 8 години )
    Аз пък казвам че до 2017 година трява да се пусне телепортирането. Не ме интересува колко време е нужно на инжинерите да ваведат технологията икоко ще струва това на фирмите. Също така трябва да се вградят филтри в кравите, щото като пръцкат рушат озоновия слой.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е те Ваг точно Сенатор продава в Китай. И не камо де ;) Та вземи се образовай първо ;)
  • #3
    24 rate up comment 7 rate down comment
    питанка ( преди 8 години )
    Е що така бе? Що пак Германия спира еконормите, лобира за дизелите въпреки доказателствата за тяхната вреда и стотиците хиляди умрели от това, което излиза от кюнците на нафтовите печки. Що така питам пак?! Нали имат хибриди с разход 1-2 до 3/100? Колко им е да ги пуснат и да покрият нормите, а не да ги отлагат за пореден път! А защо немците не допуснаха отпадането на срамното мито за японски автомобили? Така ли борят конКУРенцията, като бутат китайската ширпотреба, която произвеждат!
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    който иска да трови народа да си продава в китай и африка! марш от европа!
  • #1
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е то се очакваше. Производителите, които не могат да предложат екологични автомобили и лобират поктоянно за отлагане на сроковете си ги знаем. :)