IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Асоциацията на производителите помоли правилата да влязат в сила през 2020 г.

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подаде молба до Европейската комисия (ЕК), в която поиска да бъде отложено с 3 години въвеждането новите екологични норми, съобщава Ройтерс.
Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми
Снимка: Ройтерс

На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.

„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.

На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.

От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.

0 от 500
  • #50
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Но най-комична е следната "екстра":Система за рекуперация на спирачната енергия в комбинация със старт-стоп функция на двигателяБазовия Приус го предлага това от 18 години насам. При това работещо наистина, а не няква смешка като на Пасата. Как точно я "рекуперира" спирачната енергия Пасата? Ами с 1 киловатовия си алтернатор. Ха-ха-ха-ха! Немски инженеринг отсекъде.
  • #49
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Мдаа, страшен "премиум" ще да е тоя Пасат.. Като гледам само колко велики "екстри" има:Брони в цвета на автомобилаПредни дискови спирачкиСтоманени джанти 6.5J x 16Да са смееш ли , да плачеш ли?
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пасат е по-висок клас, а е и чисто нов модел, Приус е на 6 години вече и тая година излиза новия. Освен това Приус има безключов достъп базово и фотоволтаичен таван като допълнителна екстра. Не се сещам немски премиум да го предлага това последното.
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    За премиумите не ми се отваря дума, там нещата са разточителни. Все пак ми е интересно какво може да се поръча като допълнително оборудване в Приус, което не може да се поръча в немските, особено в премиум марките. Защото има доста неща, които ги има в другите производители, което не се предлага в Приус
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Еми ето отварям на Пасат листата с базово оборудване:8 високоговорителяАвтоматично затъмняване на вътрешното огледало за обратно вижданеServotronicРадио CD MP3-плейър сензорен дисплейСензор за дъждСистема за разпознаване на уморатаСистема за рекуперация на спирачната енергия в комбинация със старт-стоп функция на двигателяТризонална климатична инсталация "Climatronic"Това всичкото с още доста неща за 42к лв. Не ми се рови за Мондео, Лагуна и тн, предполагам там нещата са подобни
  • #45
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Питам какво има в базовия Приус, каквото въобще не може да се поръча в немски автомобил, както си написал. "Я пак прочети какво точно е написал колегата, че нещо го обърна на свободни съчинения..Камерата за паркиране е огромно удобство, въпреки по-добрата видимост назад на Приуса в сравнение с немските превдо "премиуми". А "3-зонов климатроник, следене на умора, сензор за дъжд, затъмняващо се вътр. огледало" в кой базов модел точно ги има че не се сещам? S-класа ли? Хе-хе!
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Питам какво има в базовия Приус, каквото въобще не може да се поръча в немски автомобил, както си написал. А относно камерата, ако му трябва на дървения Приус за да го паркираш, поради дървената му форма камера, то на изброените от теб не им е необходима. Затова и се плаща. Има много по смислени неща, които са в базовото на немските производители, отколкото тези в Приус Например, като 3-зонов климатроник, следене на умора, сензор за дъжд, затъмняващо се вътр. огледало и тн
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    а всичко това в крайна сметка го плаща клиента - не тойота или германските концерни. с тоя социализъм в ЕС все повече ще плащат - докато им дойде акъла
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    цените добре съм ги дал. за кавалите го казвам. А на тойота хибридите като са толкова напреднали - защо масовия клиент на Тойота си купува конвенционална, а не хибрид. ами защото трябва да си малко ударен в главата да си даваш парите за хибрид. няма друга причина. засега. след време като се вдигне данъка за по-високи емисии ще стане друго.
  • #41
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    При "премиумите" БМВ 3-ка и Ауди А4 камерите за паркиране са опция, при Приус са стандартно оборудване. Това малко ли ти е?