IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Асоциацията на производителите помоли правилата да влязат в сила през 2020 г.

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подаде молба до Европейската комисия (ЕК), в която поиска да бъде отложено с 3 години въвеждането новите екологични норми, съобщава Ройтерс.
Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми
Снимка: Ройтерс

На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.

„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.

На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.

От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Е в същата тази (ACEA) членува и Тойота, която явно е на същото мнение за отлагането на новия стандарт
  • #19
    13 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    Тойота мина на водородни коли,а тия още плачат за допотопните дизели!Аман от изостанала Европа.
  • #18
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Еми Тойота Приус Sol си е точно 59к лв и некви стинки. Бавареца си е дал правилните цени. А ако икономията е водеща, и то градско, заедно с дървеното пътно поведение и анемичен двигател, то Приуса за 59к е отличен избор. При всички останали случаи има в пъти по добри решения за тези пари
  • #17
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до: бавареца ( преди 8 години )
    Някой сме си купили. Даже аз съм с втори Приус. Нещо цените, дето си цитирал не са съвсем наред, но важното е ти да си. Като забравим леката манипулацийка с цените да питам какво точно искаше да кажеш? Нещо на конските сили наблягаш ми се струва! Ако те са определящи за теб в което не се съмнявам, няма какво да говорим повече. Ясен си ми...
  • #16
    4 rate up comment 12 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    ами ще си купите ли приус със 136кс за 60 хил. лева? или БМВ 3-ка със 180кс за 70 хил. лв? или мазда 6 със 165кс пак за 57хил лв. нали искате хибрид. ама ще си купите ли? май само си приказвате
  • #15
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Няма да се учудя и ако конспиративно произвеждат вурстове."Хич не е конспиративно, ами си е съвсем реално: Във Волфсбург се справят добре не само с производството на автомобили. Миналата година Volkswagen е продал рекордно количество месни изделия. Всъщност през 2014-а немският концерн е пласирал повече наденички, отколкото коли - 7.8 млн. срещу 6.1 млн., което е ръст с 10% в сравнение с 2013-а.
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Значи ВАГените държат положението заради кетчупа. Баси как не се бях сетил. Тея са *** хитрите копИлета. Хората си мислят, че правят коли, а те тайно произвеждали кетчуп. Няма да се учудя и ако конспиративно произвеждат вурстове. Може и дюнери, за да не се чувстват пренебрегнати повечето работници във фабриките им, които са от Анадола гастарбайтери. Почвам да се чудя, защо не открият верига за бързо хранене, освен ако вече не са го направили под прикритие. ВАГен с дюнер вътре хахаха....
  • #13
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Нев ( преди 8 години )
    "БМВ се качиха на бързия влак Тойота, но другите немски компании да му мислят. МБ и те се отъркаха около Нисан и може да преуспеят, но ВАГ не ги виждам. Идва времето, когато евтината им пропаганда ще излезе наяве. Баба Меркал ще трябва пак да ги спасява и да налива милиарди народни пари, изсмукани от данъците на германците. "Ти Ваген не ги мисли, ще започнат пак да произвеждат кетчуп и ще се закрепят! :))
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    gfhc ( преди 8 години )
    Nachi kogato lamborgini i audi iskat da slagat po malki dvigateli vmesto po golemite bilo sramota.Vie mai nemojete da govorite edno i sashto.Samo se chudite kak da opluvate VAG.Zaradi takiva razbirachi kato vas darjavata ni e takava.Bastuni.
  • #11
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Аз пък казвам че до 2017 година трява да се пусне телепортирането. "Там е работата че автомобилите с ниски реални емисии са невъзможни колкото телепортирането, но само за определени компании. Хибридите на Тойота и Хонда с ниски реални емисии са отдавна на пазара, а технологията им се е доказала като надеждна и печеливша. Това че глупавите вагонетки са инвестирали само в канцерогенни технологии си е лично техен проблем и не виждам защо масовия европеец е длъжен да им диша канцерогенните сажди.