IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Асоциацията на производителите помоли правилата да влязат в сила през 2020 г.

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подаде молба до Европейската комисия (ЕК), в която поиска да бъде отложено с 3 години въвеждането новите екологични норми, съобщава Ройтерс.
Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми
Снимка: Ройтерс

На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.

„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.

На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.

От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.

0 от 500
  • #30
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    В грешка си, към 3% е делът на хибридите в щатите, но това е заради евтиния бензин. В Япония, където цената бензина е сравнима с Европа, делът на хибридите е към 30-40%. Както и да е, проблемът на Европа е големия брой канцерогенни дизели. Дали те ще бъдат заместени от бензинови хибриди или конвенционални бензини, разликата не е от особено значение.
  • #29
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    В САЩ дяла им е също около 1% след толкова много години продажби. Лично аз съм скептичен за тяхното бъдеще, по скоро електромобилите имат такова
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "същите тези хибриди са под 1% от автомобилите в ЕС."Нали точно с новите стандарти за емисии, пазарния дял на хибридите ще скочи. Дизелите са с огромен дял в Европа само заради законите които ги толерират - занижени стандарти за емисии и преференции за дизела като гориво в Германия, Франция, Италия и т.н. За сравнение, в САЩ и Япония, при много по-затегнати стандарти за емисии и без преференции за дизелите, хибридите имат много по-големи продажби. И резултата е много по-чист въздух.
  • #27
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Базов Приус, ****и, като знам базовата Корола що е дървена, айде нема нужда
  • #26
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    същите тези хибриди са под 1% от автомобилите в ЕС. Явно самите европейци не ги искат. На Тойота като цяло емисиите не могат да влезнат под 95 г/км. Лидер в това отношение са Рено, по спомен мисля че беше около 100 г/км в момента
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до: бавареца ( преди 8 години )
    погледни си цените, които си цитирал, коригирай ги и може пак да говорим по въпроса кое е изгодно и кое не. с тези елементарни номера не вървиш. всеки може да погледне кое колко струва без да се мъчиш да манипулираш по толкова детски начин.
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до: оня с цените ( преди 8 години )
    Абе кавал, що вземаш високото ниво на оборудване и обявяваш цена от 60 000 лв. за Приус? Що не взе базовото оборудване от 50 000 лв, а? Нали съм ти казал, че евтините ти гоуфаджийски номера не вървят.
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Виждам, че някой долу е писал, че ВАГен вероятно произвежда вурстове.ДА ВАГЕН ПРОИЗВЕЖДА ВУРСТОВЕ!ПОТЪРСЕТЕ - ФОЛКСВАГЕН ПРОДАВА ПОВЕЧЕ НАДЕНИЧКИ ОТКОЛКОТО КОЛИ.
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Toyota е лидер по патенти с 4338 изобретения през 2014 г. По отношение на брой патенти, Toyota водят в автомобилният сектор, следвани от Hyundai, Bosch и Denso."Къде са "иновативните" вагонетки се пита? Те тракат с канцерогенниците си и водят по пропагандни партенки.
  • #21
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Тойота със сигурност е ЗА новите стандарти, защото отдавна имат масова печеливша технология която ги покрива - хибридите. Нали не си мислиш че Тойота сами могат да влияят на позицията на АСЕА?