IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi Q7 показва бъдещето сега

Тествахме новото поколение на флагмана на марката

Audi Q7 показва бъдещето сега

Първото поколение на Audi Q7 се наложи като един от най-успешните SUV модели от високия клас. То се задържа 10 години, като търпеше несъществени изменения. В началото на година германците показаха новата генерация на флагманския си кросовър, който последователно се появи на автосалоните в Детройт и Женева.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Преди дни стартира и първият тест за журналисти, чиито домакин бе швейцарският ски-курорт Вербие. Нашият екип бе там и успя да изпробва новото Q7, което явно ще продължи да задава модата в този сегмент. Първият въпрос, който ни зададоха домакините от Audi, беше "Харесва ли ви новия дизайн?"

И наистина - всъдеходът е все така лесно разпознаваем, но същевременно е и различен. Автомобилът съчетава модерната визия на последните модели на марката със стил и лукс от най-висока класа. Линиите са изчистени, като размерите са леко намалели в сравнение с предишния модел. Въпреки че е по-къс и по-тесен от своя предшественик, новият модел предлага интериор с по-голяма дължина и повече място за краката.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Освен това автомобилът и е по-лек с цели 325 кг. от предишната генерация. Това е постигнато, благодарение на високоякостните структури от горещо формована стомана, които представляват гръбнака на пътническата клетка. Алуминиеви отливки, екструдираните секции и панели се използват в предната и задната част на автомобила, както и като конструктивен компонент за други важни елементи. Като цяло те формират 41% от структурата на каросерията. Други изцяло изработени от алуминий елементи са вратите, които спестяват 24 кг., а също така предните калници, капакът на двигателя и задната врата.

Всичко това се усеща веднага след потеглянето. За нас то стартира от летището във Вербие, като организаторите са ни подготвили маршрут, преминаващ през типичните за Швейцария планински пътища. Първият ни избор бе версията с 3,0-литров дизелов V6 двигател, развиващ 218 к.с. При него обявеният разход на гориво е 5,7 л/100 км, на което погледнахме с леко недоверие. За да установим само няколко часа по-късно, че сме сбъркали, тъй като бордовият компютър показва горе-долу същата стойност.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Приятно сме впечатление и от пътното поведение. Най-големият кросовър на Audi е изграден на новата платформа на концерна Volkswagen - MLB, която ще бъде използвана и за бъдещите луксозни SUV модели на Volkswagen Group. Центърът на тежестта е снижен, което позволява на автомобила да бъде стабилен в завоите и същевременно да предлага комфортно пътуване. Самото окачване е със стоманени пружини, а фирмената система quattro не допуска компромиси и е готова да окаже ценна помощ при попадане в трудна ситуация на пътя. Като опция при автомобила се предлага възможност за завиване на задните колела.

След около 2 часа сменяме машината и попадаме на по-мощния дизел, който разчита на 272 к.с. Всъщност двигателят е един и същ, като конструкторите на Audi са променили някои от компонентите му и са препрограмирали блока за управление, за да се постигне и по-висока мощност. Наличието на повече коне се усеща веднага, най-вече при ускорението от 0 до 100 км/ч, което отнема 6,3 секунди. Доста добро постижение за автомобил, чието тегло е близо 2 тона. Разходът на гориво също се увеличава и вече е около 6,5 л/100 км. Роля за това играе и преходът през магистрала, където скоростта съответно е по-висока.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
При бензиновия 3,0-литров TFSI мощността е още по-сериозна - 333 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,1 секунди. Този мотор е с принудително пълнене с механичен компресор, който се деактивира когато автомобилът работи в режим на частично натоварване. Всъщност бензиновата версия основно ще се предпочита на пазарите извън Европа, тъй като при нея разходът на гориво скача на 10 л/100 км.

Всички мотори са комбинирани със скоростната кутия с осем предавки, производство на компанията ZF. Тя предлага два режима на работа - спортен и нормален. Различни настройки има и за окачването, като при него е наличен и "индивидуален". С него всеки водач може сам да настрои според предпочитанията си.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Това, което обаче най-много впечатлява са високите технологии, с които буквално е натъпкано новото Audi Q7. Веднага след стартирането на двигателя, се задейства системата за разпознаване на пътните знаци, която може да бъде много полезна в страни като Швейцария. Местните полицаи никак не си поплюват, а глобите са повече от сериозни, така че спазването на правилниците и най-вече на ограниченията на скоростта е от огромно значение.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Самата навигационна система работи с Google Maps, като е изключително ясна визуално. Налице е комбинация между адаптивен круиз-контрол (ACC) и GPS, благодарение на която системата определя най-подходящият маршрут за придвижване. Технологията засича дори задръстванията на пътя пред автомобила, като информира водача по-рано, за да може той да реагира.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Всъдеходът е оборудван с последно поколение на операционна концепция Audi MMI, която поема управлението на различните системи на Q7. Показанията от тях излизат на специалилен дисплей, който излиза след запалването на двигателя. В стандартното оборудване са включени още асистент за паркиране на заден ход, система за следене на умората на водача, както и системата за защита "Audi pre sense city". При движение със скорост за градски условия тя предупреждава водача от опасност от удар с други автомобили или пешеходци, а при аварийна ситуация тя инициира спиране с максимална сила.

Ако ударът е неизбежен, системата "Multicollision brake assist" използва контролирани спирачни маневри по време на инцидента за да подпомогне водача. Това може да предотврати плъзгането на автомобила и други, допълнителни удари. На свой ред предлаганата като опция система "Audi pre sense basic" налага превантивни защитни мерки за пътниците при проблемни пътни условия, като например доопъване на предните колани.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Общо взето - новото Audi Q7 има всичко, от което се нуждаете за да тръгнете на път. Независимо от дестинацията, която сте избрали. Голямото му предимство на някои пазари е фактът, че се предлага и със 7 места.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Като цяло можем да отчетем, че автомобилът прави голяма крачка напред в своето развитие и показва какви трябва, а и най-вероятно ще бъдат SUV моделите от високия клас на кросовърите. Базовата цена стартира от около 60 000 евро, но както подобава на машина от този сегмент след добавянето на редица екстри, ще нарасне значително.

Снимки: Automedia.bg, Audi
 

Тагове: audi q7
0 от 500
  • #15
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Говни Насран ( преди 8 години )
    Трошльота троловете начело с Момчил Хвърчилков атакуват ! :)))
  • #14
    14 rate up comment 19 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Ауди 80 б4 2000 см3,90 коня карам бе оризар,92 година.Няма ръжда,мотора е чук,няма скърцане на пластмаси,няма напукани табла,желязно е.Като го спра до Акорда на колегата дето е 98-*** и си умирам от смях.Няма задни вежди,предните калници и праговете му в ръжда,рейката му тече като лейка,вътре пластмасата по вратите и по таблото от черна станала сива,дето я е пекло слънцето.Какво друго да ти обяснявам още???Искаш ли да ти разкажа как на тъста ми ЦРВ-то от 7000 лева му излезе 10000,защото е Хонда??
  • #13
    14 rate up comment 9 rate down comment
    до тъпослав ( преди 8 години )
    Значи всичко ти е баш ама баш оризарско а.к.а. КИТАЙ и яко ***. Айко, Едеса... къде ги изнамери тези марки? Хора като теб не са и помирисвали Q7, така че не се прави тука на голямото добро утро щото дори японско не можеш да си позволиш или корейско!
  • #12
    11 rate up comment 11 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Телефона ми е Нокиа бе смешо,правен е в Унгария.Телевизора ми е Айко-китайски,хладилника ми Мидеа-китайски,пералнята ми е Едеса,куча марка,лаптопа ми е Тошиба-маде ин Китай,часовника ми е Касио,пак маде ин Китай,други безсмислени въпроси имаш ли,ориз???Ти какво японско имаш у вас бе умнико,я сподели,ама преди това погледни хубаво какво пише на етикетите.Аман от кьорави котета по тез форуми.
  • #11
    14 rate up comment 9 rate down comment
    до тъпослав ( преди 8 години )
    телефона и техниката ти вкъщи не са ли оризарски? Или си с високо технологичен телевизор Grunding :D
  • #10
    12 rate up comment 17 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "като го натовариш колкото Тойотата и закара товара където ще го закара тя"Трошйотата ще закара товара,ако преди това шофьора не го убие найвисокотехнологичната японска въздушна възглавница,хахахахахахахаха.Нали така бе,оризар????
  • #9
    20 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Миналата година продадох 7 годишно употребявано Q7 3.0 TDI за 25000 лв, при положение че като ново със солидно допълнително оборудване е струвало 160 000 лв. Няма такава загуба на стойност!!!
  • #8
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Коронования крал на грозотията и чупливоста.Няма кой да му се опре.Да са живи и здрави шараните.
  • #7
    16 rate up comment 16 rate down comment
    Wow ( преди 8 години )
    Карай си Сивика и мълчи! Колата е супер, а за интериора да не говоря, просто това е стандарт, оризарите само могат да копират нищо друго!
  • #6
    21 rate up comment 17 rate down comment
    Дошо до Говни Насран ( преди 8 години )
    Тоя батал като го натовариш колкото Тойотата и закара товара където ще го закара тя тогава ще говориш за двигатели и мощности.Японеца го е измислил, там трябва съчетание на въртящ момент и предавки за да носи товара без да се озорва.Тоя двоен *** е направен да закара торбите от мола до дома когато не е счупен.