IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi Q7 показва бъдещето сега

Тествахме новото поколение на флагмана на марката

Audi Q7 показва бъдещето сега

Първото поколение на Audi Q7 се наложи като един от най-успешните SUV модели от високия клас. То се задържа 10 години, като търпеше несъществени изменения. В началото на година германците показаха новата генерация на флагманския си кросовър, който последователно се появи на автосалоните в Детройт и Женева.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Преди дни стартира и първият тест за журналисти, чиито домакин бе швейцарският ски-курорт Вербие. Нашият екип бе там и успя да изпробва новото Q7, което явно ще продължи да задава модата в този сегмент. Първият въпрос, който ни зададоха домакините от Audi, беше "Харесва ли ви новия дизайн?"

И наистина - всъдеходът е все така лесно разпознаваем, но същевременно е и различен. Автомобилът съчетава модерната визия на последните модели на марката със стил и лукс от най-висока класа. Линиите са изчистени, като размерите са леко намалели в сравнение с предишния модел. Въпреки че е по-къс и по-тесен от своя предшественик, новият модел предлага интериор с по-голяма дължина и повече място за краката.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Освен това автомобилът и е по-лек с цели 325 кг. от предишната генерация. Това е постигнато, благодарение на високоякостните структури от горещо формована стомана, които представляват гръбнака на пътническата клетка. Алуминиеви отливки, екструдираните секции и панели се използват в предната и задната част на автомобила, както и като конструктивен компонент за други важни елементи. Като цяло те формират 41% от структурата на каросерията. Други изцяло изработени от алуминий елементи са вратите, които спестяват 24 кг., а също така предните калници, капакът на двигателя и задната врата.

Всичко това се усеща веднага след потеглянето. За нас то стартира от летището във Вербие, като организаторите са ни подготвили маршрут, преминаващ през типичните за Швейцария планински пътища. Първият ни избор бе версията с 3,0-литров дизелов V6 двигател, развиващ 218 к.с. При него обявеният разход на гориво е 5,7 л/100 км, на което погледнахме с леко недоверие. За да установим само няколко часа по-късно, че сме сбъркали, тъй като бордовият компютър показва горе-долу същата стойност.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Приятно сме впечатление и от пътното поведение. Най-големият кросовър на Audi е изграден на новата платформа на концерна Volkswagen - MLB, която ще бъде използвана и за бъдещите луксозни SUV модели на Volkswagen Group. Центърът на тежестта е снижен, което позволява на автомобила да бъде стабилен в завоите и същевременно да предлага комфортно пътуване. Самото окачване е със стоманени пружини, а фирмената система quattro не допуска компромиси и е готова да окаже ценна помощ при попадане в трудна ситуация на пътя. Като опция при автомобила се предлага възможност за завиване на задните колела.

След около 2 часа сменяме машината и попадаме на по-мощния дизел, който разчита на 272 к.с. Всъщност двигателят е един и същ, като конструкторите на Audi са променили някои от компонентите му и са препрограмирали блока за управление, за да се постигне и по-висока мощност. Наличието на повече коне се усеща веднага, най-вече при ускорението от 0 до 100 км/ч, което отнема 6,3 секунди. Доста добро постижение за автомобил, чието тегло е близо 2 тона. Разходът на гориво също се увеличава и вече е около 6,5 л/100 км. Роля за това играе и преходът през магистрала, където скоростта съответно е по-висока.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
При бензиновия 3,0-литров TFSI мощността е още по-сериозна - 333 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,1 секунди. Този мотор е с принудително пълнене с механичен компресор, който се деактивира когато автомобилът работи в режим на частично натоварване. Всъщност бензиновата версия основно ще се предпочита на пазарите извън Европа, тъй като при нея разходът на гориво скача на 10 л/100 км.

Всички мотори са комбинирани със скоростната кутия с осем предавки, производство на компанията ZF. Тя предлага два режима на работа - спортен и нормален. Различни настройки има и за окачването, като при него е наличен и "индивидуален". С него всеки водач може сам да настрои според предпочитанията си.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Това, което обаче най-много впечатлява са високите технологии, с които буквално е натъпкано новото Audi Q7. Веднага след стартирането на двигателя, се задейства системата за разпознаване на пътните знаци, която може да бъде много полезна в страни като Швейцария. Местните полицаи никак не си поплюват, а глобите са повече от сериозни, така че спазването на правилниците и най-вече на ограниченията на скоростта е от огромно значение.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Самата навигационна система работи с Google Maps, като е изключително ясна визуално. Налице е комбинация между адаптивен круиз-контрол (ACC) и GPS, благодарение на която системата определя най-подходящият маршрут за придвижване. Технологията засича дори задръстванията на пътя пред автомобила, като информира водача по-рано, за да може той да реагира.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Всъдеходът е оборудван с последно поколение на операционна концепция Audi MMI, която поема управлението на различните системи на Q7. Показанията от тях излизат на специалилен дисплей, който излиза след запалването на двигателя. В стандартното оборудване са включени още асистент за паркиране на заден ход, система за следене на умората на водача, както и системата за защита "Audi pre sense city". При движение със скорост за градски условия тя предупреждава водача от опасност от удар с други автомобили или пешеходци, а при аварийна ситуация тя инициира спиране с максимална сила.

Ако ударът е неизбежен, системата "Multicollision brake assist" използва контролирани спирачни маневри по време на инцидента за да подпомогне водача. Това може да предотврати плъзгането на автомобила и други, допълнителни удари. На свой ред предлаганата като опция система "Audi pre sense basic" налага превантивни защитни мерки за пътниците при проблемни пътни условия, като например доопъване на предните колани.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Общо взето - новото Audi Q7 има всичко, от което се нуждаете за да тръгнете на път. Независимо от дестинацията, която сте избрали. Голямото му предимство на някои пазари е фактът, че се предлага и със 7 места.
Audi Q7 ни показва бъдещето сега
Като цяло можем да отчетем, че автомобилът прави голяма крачка напред в своето развитие и показва какви трябва, а и най-вероятно ще бъдат SUV моделите от високия клас на кросовърите. Базовата цена стартира от около 60 000 евро, но както подобава на машина от този сегмент след добавянето на редица екстри, ще нарасне значително.

Снимки: Automedia.bg, Audi
 

Тагове: audi q7
0 от 500
  • #35
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    до господина по-отдолуСлед като машината на снимката е с нулеви офроуд възможности, то кому е нужно да прилича на джип /не Джип/? Това води само до конструктивни недостатъци и прави целия замисъл напълно безмислен - да направят един ван и това е - първото Q7 и без това си беше повече ван, отколкото джип /не Джип/ :) Надявам се да не се приеме като заяждане, идвинявам се ако съм обидил някого.
  • #34
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Открийте разликите ! Тези хора тотално се изчерпиха откъм дизайн, то хубаво еволюция ,но не може следващия модел да изглежда като феслифт ,а не напълно нов модел аз освен решетката нищо по фрапантно ново не виждам. Който му харесва да цъка с език ,за мен това е същата катафалка като предишното.
  • #33
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До господина отдолу:Рейндж роувър, порше и мерцедес имат три механични диференциала /туарегът също/ с блокажи на до два от тях. Нямам предвид марката Джип, а нарицателното джип. В офроуд форума карат автомобили с истински офроуд възможности. Субару е SUV, но има демултипликатор. Витара е SUV, но има демултипликатор и блокаж. Вътрешнофирмения конkypент туарег също има демултипликатор и блокажи. Сериозните джипове/не Джипове/ имат и разкачване на стабилизаторите.
  • #32
    21 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    абе - йерославе верно ли като си паркираш яйцето го заключваш с катинар щото хората го мислят за външен к****?
  • #31
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Блокажи има ли? Няма.Демултипликатор има ли? Няма.А рейндж-роувър, мерцедес, порше, тойота и още доста други имат.Влезте в офроуд форума и вижте колко хора карат ауди и бмв дето само за асфалт стават.Искаш хубав, луксазен джип, който да става и за офроуд? Взимаш си ленд-крузър. Неслучайно арабските милионери карат не ауди и бмв, а основно тойота ленд-крузър. В Африка също тойотата е на почит - хората знаят кое е добро.
  • #30
    8 rate up comment 1 rate down comment
    trb ( преди 8 години )
    Понеже някой говореше за разхода, ако се заиграеш на предишното q7 3.0tdi пд мотора може да го свалиш на 11 градско и 8.5-9 извънградско, но е доста изнервящо (само 1 пътник без багаж).
  • #29
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Вретимир ( преди 8 години )
    баце концерна фолцваген на практика няма конглокенция най добрите са
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само марка без технически доводи спрямо конглокенцията би направила няква кампания да подкрепим АУДИ ... ХАхАх тва е се едно да си подкрепиш миксера ... На тия феновете им тотално изпаднаха в комплексарска летаргия. Какво подкрепяте бе драги мой? Акции ли ще купувате? Или ще инвестирате в тях хХахАхА. Или подкрепяте просто измислиците им по рекламите, та да не ви се смеят толкова по улиците околните?
  • #27
    6 rate up comment 5 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 8 години )
    Този път Ауди са се изложили с дизайна. Много. Q7 трябваше да е голям солиден SUV а то излязло кросовърче- нещо като раздуто комби качено на големи колела. Погледнете силуета отстрани. Сякаш е правен от двама различни дизайнери които не са си общували никога. Предницата изглежда ниска и издължена а задницата е като надут балон. Досега такива дизайнерски недоразумения не бяха типични за Ауди. Дано това не е бъдещето. Иначе интериора ми харесва...
  • #26
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Един там ( преди 8 години )
    Изпълнен много качествено, СКУЧЕН камион, наблъскан с много електроника и асистенти, за МНОГО пЪри - AUDI (с няколко изключения, потвърждаващи правилото)...