IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi: Раят в Китай приключи

През тази година марката очаква далеч по-малък ръст на пазара

Audi: Раят в Китай приключи

Audi: Раят в Китай приключи
Audi вече не се радва на толкова силен ръст на продажбите в Китай. Снимка: Ройтерс

За главния изпълнителен директор на Audi Рупърт Щадлер времената на двуцифрения ръст на китайския пазар вече са в миналото.

„Пазарът в Китай се нормализира. През тази година очакваме ръст на пазара от осем на сто“, поясни Щадлер при представянето на новото Audi Q7 в Швейцария, цитиран от Ройтерс.

За дъщерната на Volkswagen компания Китай досега бе най-важният пазар. През миналата година базираният в Инголщат производител е продал в Поднебенската империя почти 579 000 коли и с това реализира ръст от 17,7 на сто. В целия свят продажбите възлизат на 1,74 млн. коли.

Фактът, че през тази година пазарът се е охладил значително за Audi, може да се види и от данните за април. С доставки на над 45 000 коли ръстът е от 0,2 на сто спрямо предния месец. От януари до април свикналата на успехи компания е успяла да продаде почти 179 000 нови автомобила, ръст от 5,2 на сто на годишна база.

Щадлер обаче не вярва, че нормализирането на китайския пазар ще повлияе на целта на Audi до 2020 г. да стане най-успешният производител на премиум производители, изпреварвайки BMW и Daimler.

„Не сме толкова наивни да вярваме, че всяка година там ще има ръст в диапазона 20 до 25 на сто“, заяви мениджърът. Съответно и нормализирането на пазара там е заложено в стратегията на концерна.

Според Щадлер една от причините за охлаждането на китайския пазар е антикорупционната кампания на китайското правителство. Времената, в които някои китайци са си купували по две или три коли, вече са отминали. Въпреки това Китай си остава важен пазар на марката. В перспектива според Щадлер там годишно може да се продават до 30 млн. коли от всички марки и производители. От тях около 9% ще са за премиум сегмента.

За да се противопостави на негативния тренд, Audi ще заложи на развитието на дистрибуторската си мрежа и на нови пазари във вътрешността на страната, където не е представена, като например западните части на континентален Китай.

Значителен ръст Щадлер очаква и от plug-in хибридите и моделите от серията Q. Тъй като за китайците става все по-трудно да успеят да получат регистрационен номер, компанията залага на хибридните си коли, които, с възможност да преминат до 30 км само на ток, влизат в категорията на електрическите превозни средства и затова не са задължени да участват в лотарията за номера. През следващата година на пазара ще излезе произвежданото в страната A6 e-tron.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 8 години )
    "За дъщерната на Volkswagen компания Китай досега бе най-важният пазар. През миналата година базираният в Инголщат производител е продал в Поднебенската империя почти 579 000 коли и с това реализира ръст от 17,7 на сто."***Test: Kolko bezgramotni greshki ima v gornoto izrechenie?
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Определено на китайският пазар трябва да се предлагат предимно електрически возила.Та те са около 2 милиарда ако всеки си купи автомобил със ДВГ си представям какви смогове ще правят.Чувал съм,че горивата там са доста нискокачествени и автомобилите пушат значително повече..Не знам дали е вярно.Но ако 2 милиарда си купят по 1-2 коли ще имат повече автомобили от САЩ и ЕС взети заедно.Петролът ще стане 200 долара :/
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако някой следи новините от Китай,предполагам разбирам,че охлаждането на пазара се дължи на антимонополните действия на китайското правителство срещу големите западни и атлантически корпорации-антимонополните разследвания срещу "Мерцедес" и ако не се лъжа "БМВ".Корупцията в Китай си съществува,на един заловен се появяват двама нови,така че спада на продажбите едва ли се дължи на това.Китай започва да показва зъби на корпорациите и им намеква,че номерата им вървят само в ЕС и Арабския свят.
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    СОЦваген по социалистически "братски подкрепя" купувачите си от китайската компартия. Ама вече и това кранче пресъхна, та като се извадят тия 580х.коли от 1.2 млн алуди пак ще се върне в каменият век! ахахаха
  • #6
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    с бодри стъпки към фалита!
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    шнур ( преди 8 години )
    Нормално е където има анти-корупционни мерки Фолксваген да мачка. Все пак ние европейците сме номер едно във всичко.
  • #4
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А защо трябва задължително да има ръст на пазара. Какво му е лошото да продадат толкова коли колкото и миналата година например?
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    АЛДИ ( преди 8 години )
    Какво са виновни ВАГ че КИМ СУН ЯН е купил и на жена си и на сина си по едно Ауди..от депутатксата заплата!
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    АЛДИ ( преди 8 години )
    "Според Щадлер една от причините за охлаждането на китайския пазар е антикорупционната кампания на китайското правителство. Времената, в които някои китайци са си купували по две или три коли, вече са отминали."Копирай всичко, не това което ти е угодно. Като - нашите политици, където от депутатска заплата имат 3 коли - 4 апартамента и "вила" колкото един квартал!
  • #1
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Според Щадлер една от причините за охлаждането на китайския пазар е антикорупционната кампания на китайското правителство.Ето, това е ключа от палатката. Където няма корупция, ВАГ трудно продават кочините си. Всеизвестно е и нееднократно са хващани да дават подкупи, за да им се купуват и избират химическите двойни тоалетни. Всичко естествено бързо го потулват. Корупция, пропаганда и измами - това е ВАГ.