Европейската организация за провеждане на независими краш-тестове Euro NCAP организира поредните изпитания на нови автомобили. През тях преминаха 7 модела, като само два от тях получиха максимална оценка - 5 звезди.
През януари Euro NCAP започна да тества автомобилите по нови изисквания. Организацията въведе допълнителен тест, при който машината се подлага на фронтален удар в бетонен блок с пълно припокриване, като манекенът в колата е изработен от по-крехки материали.
След промяната по 5 звезди заслужиха единствено Suzuki Vitara и Renault Espace. При японския кросовър защитата на възрастните пасажери е 89%, на децата - 85, на пешеходците - 76, а на електронните асистенти - 75. Резултатите при френския миниван са съответно 82, 89, 70 и 80%.
Другите два автомобила, тествани през този месец, са Mazda2 и Fiat 500X, които са заслужили по 4 звезди от Euro NCAP. Японският модел има 86% защита на възрастни, 78 на деца, 84 на пешеходци, но електронните му асистенти получават само 64%. Италианската машина е постигнала резултати съответно 86, 85, 74 и 64%.
От организацията обявиха, че в края на февруари на същия тест са били подложени още 3 модела - купето Audi TT, както и товарните Renault Trafic и Opel Vivaro. Те също взимат само по 4 звезди. Резултатите на TT са 81% за защита на възрастни пътници, 68 на деца, 82 на пешеходци и 64 на системите за сигурност.
При Trafic и Vivaro процентите са еднакви, като най-зле е защитата на пасажерите - 52%. Те обаче получават най-високи оценки за предпазване на децата - 91%, докато тази на пешеходците е 53%. Електроните асистенти са оценени на 57%.
Снимка: Euro NCAP