IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само два модела покриха новия краш-тест на Euro NCAP

Пет звезди от изпитанията заработиха Suzuki Vitara и Renault Espace

Само два модела покриха новия краш-тест на Euro NCAP

Европейската организация за провеждане на независими краш-тестове Euro NCAP организира поредните изпитания на нови автомобили. През тях преминаха 7 модела, като само два от тях получиха максимална оценка - 5 звезди.
Само два модела покриха новия краш-тест на Euro NCAP
През януари Euro NCAP започна да тества автомобилите по нови изисквания. Организацията въведе допълнителен тест, при който машината се подлага на фронтален удар в бетонен блок с пълно припокриване, като манекенът в колата е изработен от по-крехки материали.

След промяната по 5 звезди заслужиха единствено Suzuki Vitara и Renault Espace. При японския кросовър защитата на възрастните пасажери е 89%, на децата - 85, на пешеходците - 76, а на електронните асистенти - 75. Резултатите при френския миниван са съответно 82, 89, 70 и 80%.

Другите два автомобила, тествани през този месец, са Mazda2 и Fiat 500X, които са заслужили по 4 звезди от Euro NCAP. Японският модел има 86% защита на възрастни, 78 на деца, 84 на пешеходци, но електронните му асистенти получават само 64%. Италианската машина е постигнала резултати съответно 86, 85, 74 и 64%.

От организацията обявиха, че в края на февруари на същия тест са били подложени още 3 модела - купето Audi TT, както и товарните Renault Trafic и Opel Vivaro. Те също взимат само по 4 звезди. Резултатите на TT са 81% за защита на възрастни пътници, 68 на деца, 82 на пешеходци и 64 на системите за сигурност.

При Trafic и Vivaro процентите са еднакви, като най-зле е защитата на пасажерите - 52%.  Те обаче получават най-високи оценки за предпазване на децата - 91%, докато тази на пешеходците е 53%. Електроните асистенти са оценени на 57%.

Снимка: Euro NCAP

 

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    Но с времето всички производители взеха да покриват критериите и да получават по 5 звезди. Затова е много хубаво, че вдигат критериите, за да можем да видим кой се справя по-добре и кой има проблеми за изглаждане. А всичко това означава спасени животи. Не всички, защото има хора, които така карат, че няма спасение за тях, но много са се отървали. Дано след това са променили мисленето си, че ако него го няма никакви системи за сигурност не помагат.
  • #10
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прехвалената японска Мазда, дето всеки се спуска да ми я хвали в последно време е по-несигурна дори от Рено! За какво си говорим...
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    Краш-тестовете са много важни не за друго, а защото карат производителите да обръщат внимание на сигурността. Ако се замислите какви бяха колите през 80-те, ще видите, че тогава за да оцелееш единствено се разчита на ниска скорост /под 40/ оттам нагоре вероятността да оцелееш е много малка. А днешните коли са спасили милиони живота благодарение на въздушните възглавници, греди във вратите, зони на смачкване, пиропатрони в коланите и сума ти още неща за безопасност за които дори и не подозирате.
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Тестовете показват това което всички вече знаят:1. Разликите между колите се стопяват с всяка година, поради уеднаквяване на доставчиците на компонентите в тях (т.е. един или няколко доставчици произвеждат едни и същи части с еднакво качество за почти всички автомобили). 2. Няма смисъл да се дават пари за кола заради марката й. За същите пари може да се получи повече от друга марка, или същото за по-малко пари.Има разбира се и изключения като Фиат и Дженерал Моторс например ;)
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ярославчо, ръзсъждаваш като четвъртокласник, моето момче!
  • #6
    8 rate up comment 8 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    "Ми по тая логика да ги спират тия тестове."А добрутро,сега ли се сетихте,че тези тестове са за реклама.Едно пожелавам на всички колеги-шофьори.Никога да не ви се налага да разбирате истинското предназначение на 5-те звезди.Никога.Успех на всички и карайте разумно.
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 9 години )
    Ми по тая логика да ги спират тия тестове. И да си купуваме по един ТИР и готово. Ама тогава ще се появи нещо по-голямо и какво правим ??? С това АКО АКО.... може до безкрай.
  • #4
    4 rate up comment 18 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    Аха големите специалисти и критикари се обадиха.Да ви питам бе рацери,ако след завой ви излезе тир,изпреварващ друг къв ще го ядете?Дали ще ви пука за 5-те или 20-те звезди?И къде на мама си в .... ще се денете,а?Къде бе?Или в тира,или в дървото край пъте или на спирачките с двата крака и оня отзад ще влезе при вас.И къде отиват тези 5 звезди в случая?Кой кара с 60 по пътя?90% птп със смъртни случаи стават извън града.И за къв са ви 5 звезди с 60 км/ч тогава?
  • #3
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тези коли не са идиото-усотйчиви. Ако караш нормално шансовете ти да се забиеш челно в камион със 100 и да те събират часовникари са сведени до минимум! Тези тестове са направени със скорост 64км/час. Предполага се, че преди челен сблъсък винаги има спирачен път и ще намалиш до около 60/70км/час. Е не е и ако си българче, хванало господ за шлифера, което кара със 120/140 и дори повече по двоен път...
  • #2
    28 rate up comment 2 rate down comment
    До stanchev ( преди 9 години )
    За пореден път убеждаваш всички, че си изключително некомпетентен. И малките дета в 5ти клас вече са учили по физика, че по-голямо тяло с идентична скорост притежава по-голяма кинетична енергия, което значи, че не е все тая дали се блъскаш в камион, бус, СЪВ или в лека кола. Тези звезди се дават за защита при челен сблъсък на автомобила в НЕдвижещ се предмет с 50км/ч. Всеки знае, че при челен сблъсък е по-добре да си в по-Голямото превозно средство, но при сблъсък със стена НЕ. Аман от тъпири.