IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota увеличава производството на Mirai

Водородната кола се приема по-добре от очакваното

Toyota увеличава производството на Mirai

Производството на първия в света масов водороден автомобил ще бъде увеличено, за да посрещне силния потребителски интерес, съобщават от Toyota. Моделът Mirai бе въведен на пазара в Япония през декември 2014 година, а през тази ще се появи в САЩ и Европа.
Toyota увеличава производството на Mirai
Само за месец в японската компания са получили над 1500 поръчки за модела, а планът предвижда през тази година да бъдат произведени едва 700 екземпляра от Mirai. Именно затова в Toyota са предприели мерки за увеличаване на производството, като през 2016 година конвейера ще напуснат 2000 коли, а през 2017 - 3000.

Първоначалният разчет на компанията е предвиждал през първата година да бъдат продадени едва 400 екземпляра от водородния модел на японския пазар.

За да се увеличи осезаемо интересът на клиентите към водородните коли, трябва да бъде изградена достатъчно удобна инфраструктура. Към момента сравнително голям брой станции за зареждане с водород има само в Япония, големите европейски страни, както и в някои части на Северна Америка. Именно затова в Toyota ще направят нов продажбен план на Mirai, който ще бъде съобразен именно с наличната инфраструктура на отделните пазари, както и с местната политика за екологичните автомобили, сочи информацията.
Toyota увеличава производството на Mirai
Представената в края на миналата година Toyota Mirai се произвежда в завода на компанията в Аити, Япония. Автомобилът се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород. Мощността на мотора е 155 к.с., ускорението от място до 100 км/час става за малко над 9 секунди, а доускорението от 25 до 40 км/час отнема 3 сек. С напълно зареден резервоар с водород моделът може да измине 485 км. Самото зареждане отнема между 3 и 5 мин.

Цената на Mirai в Япония е 7 236 000 йени (приблизително 62150 долара), а на Стария континент се очаква да стартира от около 48 000 евро. Първият екземпляр от модела бе предоставен на премиера на Япония Шиндзо Абе.

Снимки: Toyota

Тагове: toyota mirai
0 от 500
  • #24
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Битката електрика-водород ще е тежка. Но в пътш по-добре от отровните дизел и бензин. Тойота и други се усещат навреме. И стига с тези спорове Тойота-Фв. Детски глупости са това. Нали и японците правят дизели да угодят на тъпия европеец.
  • #23
    1 rate up comment 16 rate down comment
    хо го хо ( преди 9 години )
    Французите правят от доста време насам по качествени автомобили от Японските
  • #22
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    СърпТиСиЧук Изгледай това филмче: https://***.youtube.com/watch?v=QTb6G14ZqdMАко нещо не разбираш ми кажи коя мин. и сек. е да ти го преведа. Това е най-простото филмче за лаици. Техниката не е от най-модерната, но е дадено нагледно по принцип как се прави. Няма нужда да м благодариш, че днес научи нещо ново. Може пък и нищо да не си разбрал и от едното да е влязло, а през другото излязло. Нищо чудно, като гледам, какъв си дървен философ.
  • #21
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    СърпТиСиЧук!Технически си много, много зле. Казах да попрочетеш и да се ограмотиш малко, преди да спориш! Батериите да те светна не се изхвърлят с общия ***, а се отделят. Чувал ли си за разделно събиране на отпадъци? Май, не! Значи, старата батерия струва толкова, че да нямаш сметка да е изхвърляш, а да е предадеш или продадеш на вторични суровини. Там си имат машини за рециклиране на батерии, които отделят пластмаса, течности и метали. Пак няма да ме разбереш предполагам...
  • #20
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Едва ли на сметището отделят металните елементи чрез ултразвукова агитация.Викаш нема нищо сложно.За мен бъдещето не е на дв но не е и на Мъск.
  • #19
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кое е скъпото на рециклирането да те питам. Отиваш, продаваш, забележи ПРОДАВАШ на вторични суровини акумулаторната батерия и те ти плащат. Това не са битови отпадъци, а батерии, които се рециклират над 90% и се ползват металите на ново. Вземи малко се ограмоти по тематиката, че почваме да си говорим на различни езици. Скъпото рециклиране е измислен термин от нефтеното лоби, защото батериите им бъркат директно в дебелото черво. Защо им бъркат, предполагам се сещаш...
  • #18
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Сменяш и караш а кой плаща за батерията тоя дето ги рециклира кой ще му плаща рециклирането да не говорим че рециклирането е скъп процес и коя ще е фирмата която ще ги рециклира мъск ли.А и тази батерия за колко време ще се сменя все пак това не са батерии на уокмен.На теслата батерията е в пода на колата как ще се получи номера караш и фърляш.
  • #17
    15 rate up comment 3 rate down comment
    до Сър Пичук ( преди 9 години )
    Точно поради това, че имат химикали в тях, батерийте е редно да бъдат в затворена система. Купуваш си ел. кола, а батерийте са ти само за ползване от станция до станция - когато са унифицирани, те са в ръцете на компании, които лесно могат да ги рециклират и да се затвори цикъла- хем не плащаш за самите батерий, хем лесно и бързо ги сменяш със заредени и си караш, хем се рециклират със сигурност правилно, защото ще са в ресора и дейностите на фирми, които държавите лесно могат да контролират.
  • #16
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Четвърто давате ли си сметка че е глупаво да се чака 40 минути за зареждане на батерия.Пето ако се подменят батериите кой ще ги плаща колко ще струва и няма ли да доведе до екологични проблеми.Шесто мислите ли че технологията на тЕсла която разчита на литиево йонни батерии технология позната от батериите на лаптопи и телефони от 90-те може да бие технологията на гигант като тойота.
  • #15
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Господине не ме карайте да се смея вие твърдите че 2000 зарядни устройства са достатъчни за европа азия и щатите.Първо давате ли си сметка само на щатите каква е площта второ давате ли си сметка че в западна европа тези станции са основно в столиците.Трето давате ли си сметка че за да минава по голям маршрут батерията трябва да е по мощна това правят и тесла а за да се зареди по мощна батерия трябва повече време за зареждане.