IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota увеличава производството на Mirai

Водородната кола се приема по-добре от очакваното

Toyota увеличава производството на Mirai

Производството на първия в света масов водороден автомобил ще бъде увеличено, за да посрещне силния потребителски интерес, съобщават от Toyota. Моделът Mirai бе въведен на пазара в Япония през декември 2014 година, а през тази ще се появи в САЩ и Европа.
Toyota увеличава производството на Mirai
Само за месец в японската компания са получили над 1500 поръчки за модела, а планът предвижда през тази година да бъдат произведени едва 700 екземпляра от Mirai. Именно затова в Toyota са предприели мерки за увеличаване на производството, като през 2016 година конвейера ще напуснат 2000 коли, а през 2017 - 3000.

Първоначалният разчет на компанията е предвиждал през първата година да бъдат продадени едва 400 екземпляра от водородния модел на японския пазар.

За да се увеличи осезаемо интересът на клиентите към водородните коли, трябва да бъде изградена достатъчно удобна инфраструктура. Към момента сравнително голям брой станции за зареждане с водород има само в Япония, големите европейски страни, както и в някои части на Северна Америка. Именно затова в Toyota ще направят нов продажбен план на Mirai, който ще бъде съобразен именно с наличната инфраструктура на отделните пазари, както и с местната политика за екологичните автомобили, сочи информацията.
Toyota увеличава производството на Mirai
Представената в края на миналата година Toyota Mirai се произвежда в завода на компанията в Аити, Япония. Автомобилът се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород. Мощността на мотора е 155 к.с., ускорението от място до 100 км/час става за малко над 9 секунди, а доускорението от 25 до 40 км/час отнема 3 сек. С напълно зареден резервоар с водород моделът може да измине 485 км. Самото зареждане отнема между 3 и 5 мин.

Цената на Mirai в Япония е 7 236 000 йени (приблизително 62150 долара), а на Стария континент се очаква да стартира от около 48 000 евро. Първият екземпляр от модела бе предоставен на премиера на Япония Шиндзо Абе.

Снимки: Toyota

Тагове: toyota mirai
0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    БМВ - фен ( преди 8 години )
    Аз съм твърдо за този автомобил . изобщо някой дава ли си сметка каква револ'ция е това ? Та нали ако се подържа тази линия след 10 години тези коли ще станат поне с 20% по-евтини а самата технология ще е масова . Да не говорим че един такъв автомобил тотално ще промени пазара на горива за автомобили . Браво на ТОЙОТА - СКоро и БМВ дано да пусне сходен модел . То така и така почнаха да си партнират 2-те фирми .
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Enzo ( преди 9 години )
    Много се запенихте с коментари за тоя нонсенс. Не си заслужава. Това е една ужасяващо гнусна съборетина, която може да се сравнява с всякакъв кухненски уред, но не и с автомобил. И да си дрънкате възхваляващи идиотщини от сутрин до вечер, полза няма да има никаква. Миксерът е вече в продажба, струва пари, които само луд би дал, за да изглежда в него като карикатура, видът му от снимката е такъв, какъвто го виждате и по-добър няма да стане. Останалото отдолу е преливане от пусто в празно.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ..само дето от контакт се зарежда за 8 часа.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ...и стига до 85%. Живота на колите в какво се измерва? Може в часове, дни, изминати км. и каквото се сетиш. Тези 7300 часа от къде ги изнамери? Дори и толкова да са 365 хил.км. са доста добре.
  • #30
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Пак аз ( преди 9 години )
    А КПД на Fuel cell се движи между 45 и 60% за масовите технологии.
  • #29
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Пак аз ( преди 9 години )
    Живота на fuel cell не се измерва с живота на колите а в часове - за Мирай дават 7300 часа. Това умножено по средна скорост 50км/ч си дава 365 хил.км. При цена на FCV пакета към днешна дата три пъти повече от цената на пакета на батериите на Тесла излиза че ако навъртиш с Теслата 122 хиляди си си избил парите дори при същата цена за гориво на км. Само дето Теслата все още се зарежда безплатно.
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Камикадзе имаш акъл колкото аспиринче моето момче! :)Ислямска държава биха си купили коли за газови бутилки, обикновенно германски таралясници най-вече че са по-пригодни, поне би им излязло много по-евтино и по-лесно се намират!
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Птк СОЦваген произвеждат повече наденички отколкото автомобили.Ако някой не вярва да потърси статията : VW продава повече наденички от коли.Правилно им викаме вурстове хахахаха
  • #26
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Камикадзе ( преди 9 години )
    По не потвърдена информация, членове на ислямска държва са поръчали 80 Мирай в Северна Америка и Европо. И разработват технологи с която при челен удар водородния резервоар се зривява. По този начин ще аткуват клячови згради. Много по лесно и ефективно.
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до: аз ( преди 9 години )
    Поинтересувахме се за горивните клетки, а ти прочете ли нещо или така си говориш? Нещо смущаващо ли видя в тях? Живота им е равен на живота на автомобила, а рециклирането им е по-елементарно и безвредно от това на акумулатор.Ти случайно да не си чел нещо друго или за някой АЕЦ да си чел нещо?