IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Практик без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места

Практик без претенции

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена.
Практик без претенции
Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.

Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас.
Практик без претенции
Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки.

Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.
Практик без претенции
Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна.

Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.
Практик без претенции
Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна.

При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост.
Практик без претенции
Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим.

Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени.
Практик без претенции
Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки.

Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки.
Практик без претенции
В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек.

В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.
Практик без претенции
Практик без претенции
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Dacia Lodgy
0 от 500
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Ostavi go bednia golfadjia.Toi e dostaty4no prost za da ne ti razbere vyprosa,nito ima pari za omega,nito za casio,kamo li dori za dacia.
  • #33
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Смешника, който сравнява Касио с Омега не само от коли не разбира, но и от часовници. Едното са масови, а другото са луксозни часовници. Едните са функционални и служат за много неща не само да ти показват часа, а другите са по-скоро аксесоар към облеклото, а не за нещо друго. А да и комплекси, ако имаш да можеш да си ги избиеш с часовника и колата. Понеже с леко пренебрежение говориш за Касио, можеш ли да ми намериш този модел на по-тънка цена: Casio MRG-G1000DG-1AJR
  • #32
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всеки сам си преценява,който държи на качеството не виждам как би си взел келява стока било кола,часовник,дори един стар здрав апартамент е по-добре от нов келяво направен.Ако за Вас стара,добре подържана и запазена кола с кожа,алуминиеви елементи и фул екстри е по-зле от нова пластмасова,нискобюджетна кола с мотор с който едва ще изпреварваш бус,просто нямам думи...ама за всеки влак си има пътници.
  • #31
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нормално- върхът в автоиндустрията са конструирани да бъдат Лексус. На тази Дачия целта е да бъде най-изгодна като цена,за целта си предлага добри предложения.
  • #30
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам за пежо, но тази дачия е много по добър и здрав автомобил от фолксваген. Тъй като във фирмата имаме само дачии и фолксваген.В фолксваген всичко лопа и тропа, не че в дачиите не хлопа, но дачията е с най-евтините части и обслужване,фолксваген е с скъпи части и обслужване като на мерцедес а вътре е с по евтини пластмаси от дачията. Ъп-а е леш, двата тигуана с фуги между калниците в които можеш да си навреш ръката. А пасата на светлинни години зад пежото 605 на пазача и във возия и вървене
  • #29
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тази талига при ширина 1751 мм. е в сегмента на Поло и Фиеста. Значи на платформата на първия Логан. Само си направете сметка ще за качества ще има! Мъка, мъка!
  • #28
    9 rate up comment 4 rate down comment
    ИзлагаШ се ВАГонче! ( преди 9 години )
    Аре стига с тези стари бракми! Като ти харесват си ги карай! Ходи до Германия и си вземай нов внос от първа ръка. Само, че в Германия колите са доста скъпички, а още по-скъпи са ерсте ханд колите. Цените са такива, че с пътя, разходите, тичането и регистрациите ти излизат горе-долу, колкото да си вземеш нова в Бг. Ама ти си тарикат и може да дадеш повече пари, но важното колата да е опърдяна от баш германец. *** те германци почти не останаха. Най-много някой комшия да е бил хахаха.
  • #27
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Готина кола е ама защо само 110 коня? Много кофти. Ако си качил 7 човека никъв шанс да се правят изпреварвания...
  • #26
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Излагате се! ( преди 9 години )
    И докато Мерцедес и Бмв са конструирани да бъдат върхът в автоиндустрията,дачия е конструирана с цел пестене, за да е евтина.Това включва шумоизолации,материали,шаси,скорости,мотор...всичко е пестено за да е най-евтино.Това е все едно да сравнявам часовник Омега на 5 год и ново Касио! А това че има *** които не могат да отидат до Германия и сами да си купят кола от първия и собственик на реални километри и подържана и карана сами със хубави горива и масла и части си е техен проблем.
  • #25
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Излагате се! ( преди 9 години )
    Повечето от пишещите тук не са и помирисвали Бмв или мерц дори на 5 год. Карат някакви нови служебни бангии нисък клас и си мислят,че това е хубава кола. Аз купих рено клио 2012 на жената а аз карам Бмв 2009...разликата.... ами то няма прилика осен че и 2те имат 4 гуми.Просто не коментирайте коли в които не сте се качвали.Излагате се!Има Мерцедеси таксита на 10 год. качете се и после се качете в една нова дачия да разберете какъв е *** и колко класи надолу е въпреки че е нова.