IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-бързата Tesla срещу Lamborghini Aventador

700 к.с. срещу 700 к.с.

Най-бързата Tesla срещу Lamborghini Aventador

Tesla Model S не е поредната скучна екологична кола. Американският електрически седан вече доказа, че е много бърз, при това в битка със спортни икони като BMW M5, Dodge Viper SRT 10 и дори Lamborghini Gallardo. Сега обаче застава пред нещо наистина сериозно - флагманът на Lamborghini.

Драг състезанието противопоставя най-бързата версия на Tesla Model S - P85D, и Lamborghini Aventador LP 700-4. На пръв поглед двете коли изглеждат коренно различни - едната е луксозен електрически седан, а другата суперспортно купе с V12 двигател. Не липсват обаче и прилики.

И Tesla Model S P85D, и Lamborghini Aventador LP 700-4 имат мощност от 700 к.с., както и задвижване към четирите колела. Близки са и официалните им времена за спринт от място до 100 км/час - около три секунди. Aventador разполага с въртящ момент от 690 Нм при 5,500 об/мин, докато Model S има цели 930 Нм от 0 об/мин. Теглото обаче е в полза на италианската суперкола - тя тежи с цели 386 кг. по-малко.



Авторът на видеото, който твърди, че притежава и двете коли, разяснява, че електрическата кола държи преднина на Aventador до около 80 мили в час (приблизително 130 км/час). След това нещата се обръщат и флагманът на Lamborghini буквално се изстрелва напред. Гонката не продължава още дълго, най-малкото защото P85D развива максимални 250 км/час.

Тъй като не става ясно дали състезанието се провежда на определено разстояние или до определена скорост, няма как да бъдем категорични коя от двете коли е победител. Трябва обаче да признаем постижението на Tesla. Надали има друг сериен седан, който може да се противопостави на автомобил като Aventador.

Видео: Youtube / Rego Apps

0 от 500
  • #59
    0 rate up comment 2 rate down comment
    vel_co ( преди 9 години )
    Не е нужно да се заяждаш, дори за *** е очевидно, че засягам чисто техническата страна на въпроса. 250 се развиват с около 200-220 коня под капака, 300 се постигат с под 400 коня с лекота. Но при 700 коня(колкото на адекватен на времето ни суперкар)да не се постигат повече от "безопасните" според германците 250, ми се струва не дотам нормално.
  • #58
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    P85 D достига 250 км/час.
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    vel_co а за какво ти е над 200 км/ч, ще излиташ ли? Или искаш да се гониш по магистрала Тракия като ония двамата със старото БМВ и Поршето и после да качваш клипа в Ю Тюб за да покажеш колко още по-*** си?
  • #56
    0 rate up comment 2 rate down comment
    vel_co ( преди 9 години )
    Значи нещата около ел.моторите са ясни-макс. и продължителен момент още от нула, т.е. съвършеният двигател - затова и не му трябват предавки и си има само една. И затова е като рали кола - стартира страхотно и на малко над двеста угасва. Чудя се дали привидно елементарното решение - да се сложи втора предавка няма да промени драстично проблема с максималната скорост?
  • #55
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    така си и мислех - всезнайкото няма какво да коментира по същество. най-лесно му е да обижда. ***
  • #54
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    не се обиждам от невежи. на Тесла ел.мотора се върти до 16000об./мин/ Айде умника по долу да каже каква е мощноста на мотора при 16к об. и 900н.м. - нали е специалист по гугъл и характеристики... да ги намери и да напише тук. ако не може - очевидно "материята му е много непозната".
  • #53
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До Бавареца ( преди 9 години )
    Баварец, не да те обиждам ама наистина си много кухо парче. Материята ти е много непозната, но въпреки всичко, като типичен германски идолопоклонник, продължаваш да ръсиш простотии и да упорстваш! Намери си ви Гугъл, товарната характеристика на трифазен ел. мотор и виж как се изменя момента с оборотите. Малко жокерче за теб, въртящия момент е почти постоянен през целия работен диапазон от обороти, като максимума е дори при около 90% от номиналните обороти!
  • #52
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    забравих да попитам по-долу разбирача на ел.моторите дето твърди че Нютоните на Тесла са почти еднакви в целия об.диапазон - може ли да ми каже колко са оборотите на ел.мотора на Тесла и колко е мощноста и - ако има 900нютона на максималните обороти на ел.мотора. ? айде да видим нещо умно моще ли да каже.
  • #51
    0 rate up comment 2 rate down comment
    фсб ( преди 9 години )
    реклама на тесла, ламбото умишлено изгуби, нарочно не го настъпват как си треа....
  • #50
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "а за ли-йон батерии съм писал кода за управление."И като се събуди от този код какво прочете- Бе, БЕ, Бе, БЕ...БЕБе, Бе ли? :) По скоро си написал кода за управление на магарето, дииий БЕЕЕЕЕ! :)Това беше хубав виц инъче!