IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият флагман на Tesla

Американската компания разкри оборудвания с AWD система Model S P85D (видео)

Новият флагман на Tesla

Tesla Motors разкри мистерията около модела, който загатна в интернет пространството по-рано този месец. Това е нов флагман в гамата на марката, който е базиран на Model S, но демонстрира редица подобрения и възможности.
Новият флагман на Tesla
Визуално новите модели с AWD не се различават от познатия Model S

Първото и най-важно от тях е системата за задвижване на четирите колела. Tesla Model S P85D, както се нарича машината, разполага с допълнителен електрически двигател на предния мост, който работи съвместно с по-мощен електромотор, разположен на задния мост. Така общата мощност на Model S P85D достига впечатляващите 691 к.с. и 930 Нм.

Най-мощният някога произвеждан от Tesla Motors автомобил е способен да развива 96 км/час (60 мили в час) за само 3,2 сек - постижение, което е с цяла секунда по-добро от това досегашната най-бърза версия на модела - P85. Максималната скорост на движение вече достига 250 км/час.
Новият флагман на Tesla
От американската компания разкриват данни и за представянето на Model S P85D на състезателната писта. Моделът спринтира на разстояние 1/4 миля за 11,8 секунди, като на финала достига скорост от 210 км/час.

Сериозно увеличените мощност и динамика обаче не се отразяват негативно на автономията на модела. Дори напротив. Новата Tesla е способна да измине с напълно заредени батерии около 433 км, което с приблизително 16 км. повече от настоящия P85, на който е базирана.

Допълнителният мотор, който осъществява задвижването към четирите колела, увеличава масата на колата със 132 кг. до 2239 кг. В същото време обаче той спомага за оптималното разпределение на масата между двата моста, което вече в съотношение 50 / 50.
Новият флагман на Tesla
Разположението на моторите, доставящи задвижване към двата моста

Новият автомобил ще предлага и две по-умерени версии - 60D и 85D. Те също имат система за задвижване на четирите колела, но разполагат с по-малка обща мощност - 376 к.с.. Първата ускорява до 100 км/час за 5,7 секунди, а втората - за 5,2 сек. И двете постижения са с 0,2 секунди по-добри от тези на аналозите със задно задвижване. Автономният пробег на 60D и 85D е съответно 336 и 472 км.

Друга новост в семейството на Model S е система за полуавтоматично управление на колата. Това е технология, която работи с оптични камери и 360-градусов сонар, които сканират пътя напред и следят за други автомобили или пешеходци. Системата може сама да спре автомобила ако това се налага.
Новият флагман на Tesla
Технологията за полуавтоматично управление

По време на представянето изпълнителният директор на Tesla Motors - Елон Мъск, заяви, че компанията му ще представи до 5-6 години напълно автономен автомобил, способен да се движи без помощта на шофьор.

Цените и датата на пазарната премиера на новите автомобили със задвижване към четирите колела ще бъдат обявени преди края на тази година.

Още за новия модел вижте във видеото


 


Снимки: Tesla

 

0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Абре Недялко ( преди 9 години )
    *** си Саше и такъв ще си останеш! Жалко че много ограничени *** като теб!
  • #42
    6 rate up comment 2 rate down comment
    На кой му пука? ( преди 9 години )
    Да де - батериите замърсяват еднократно при производството им, докато разните пушливи дизеляци и бензини замърсяват един път при производството им и още хиляди пъти при експлоатацията им!
  • #41
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Az sym izkliuchitelno skeptichen otnosno elektromobilite. Da ne govorim, che ne opazvat okolnata sreda, kakto tvyrdiat Muskovci zahstoto bateriite im syshto sa zamyrsitel, a toka s koito se zarezhdat syshto se dobiva v bolshinstvoto ot sluchaite neekologichno, vypreki che haresvam Tesla. Pone dokato ne ia podkarat kato rusnacite s Lada. 30 godini syhtata kola, no s po-mosthni baterii. Da ne govorim, che v USA horata obichta da karat. Edva li t.n. avtonomen avtomobil shte ima mnogo kupuvachi
  • #40
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе тесла си е малко като ай фона!Скъп ***!
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    баварец, току що показа, че си плямпаш просто така. Естествено, че оперативна печалба ще имаш след време, а не веднага. Няма какво да ти обяснявам, ти си някъв дървен философ, който колкото повече пише толкова повече се самооборва. Ся последно печелят или не щом имат от 2013г. оперативна печалба ? Ще вземеш ли да се разбереш какво точно твърдиш или не? Безцелното плямпане и плюене е показателно за личността и интелекта ти. Ай със здраве,че ми писна да се занимавам с тебе.
  • #38
    6 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    тесла едва 2013 за пръв път постига оперативна печалба. знаеш ли какво е оперативна печалба? какво инвестира в заводи е отделно. просто разходите за производство и пласиране на продукцията до скоро им бяха по големи от приходите. т.е. до момента нещата при тесла са подобни на тези при Вейрон. а ти си разбирай от бизнес колкото искаш - само гледай да четеш повече щото наизуст не става.
  • #37
    21 rate up comment 6 rate down comment
    US & ASIA ( преди 9 години )
    Аз мисля, че Tesla нарочно изчакаха премиерата на "спортното" електрическо AUDI, за да покажат на света, броени дни след това, колко по-напред са технологично в ел. колите. Toyota и Honda загубиха време в разработката на технологии за хибриди, които ще са само междинна станция преди пълното преминаване към електрически, а Tesla направо започнаха да влагат в електрически. Немците за съжаление (както и др. евро марки) няма да са фактор в бъдеще, най-вече заради застаряващото население в Европа.
  • #36
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Керането на елекрически автомобил е много примамливо но си струва само ако го купиш нов. Половината от цената на колата за батериите. Като остареят им пада капацитета а по някое време и съвсем ще грохнат. Така че след известно време няма на кого да я продадеш на старо. Никой няма да иска да си купи кола на старо за 3000$ и след това да даде 20000$ за нови батерии. Основен ремонт на ДВГ не струва и на 1/3 от цената на нова батерия. За това Тесла строят завод за батерии за да им свалят цената.
  • #35
    12 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    абе я стига глупости, тая тесла на пълна газ минава не повече от 100 километра, какво море какви пет лева
  • #34
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Е... ( преди 9 години )
    .. зърнените текезесари от Добрич явно са изпразнили силозите!!