IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Французите тръгват на война с дизеловите двигатели

Правителството на страната въвежда мерки за борба с неекологичните автомобили

Французите тръгват на война с дизеловите двигатели

Властите във Франция предприемат мерки за постепенно намаляване на количеството автомобили с дизелови двигатели, за да може да бъде подобрена екологичната ситуация в страната. Това съобщава Reuters, цитирайки премиерът на Франция Манюел Валс.
Французите тръгват на война с дизеловите двигатели
Снимка: Car Advice

Към момента 80% от автомобилите на територията на Франция се задвижват от дизелови двигателите, което според Валс е сериозен проблем. Министър-председателят е категоричен, че властите прекалено дълго време са се отнасяли благосклонно към тези машини и е дошло време постепенно, грамотно и прагматично те да бъдат премахнати.

Премиерът допълва, че в момента правителството предприема редица мерки, които през 2015 г. съществено ще намалят данъчните преимущества, които в момента ползват дизеловите коли в сравнение с тези с бензинови двигатели.

На първо място властите ще увеличат вътрешния данък, според който от всеки купен на бензиностанция литър дизел държавата получава 2 евроцента. Правителството смята, че по този начин в хазната само през 2015 г. ще влязат 807 млн. евро. Това ще наложи увеличение на самото гориво, което съответно ще откаже част от неговите потребители. В момента литър дизел в страната струва 1.25 евро, докато литър бензин А95 – 1.41 евро.

Освен това започва разработване на система за класификации на автомобилите с най-голямо количество изхвърлени СО2. След като тя бъде въведена, местните органи за самоуправление ще имат право да отказват достъпа на такива возила в големите градове на Франция.

Също така френските власти имат намерение да разширят програмата за поощряване на отказа от старите дизелови двигатели в полза на по-екологични агрегати. По-рано министърът на енергетиката Сеголен Роаял заяви, че всички шофьори, които сменят дизеловата си кола за електромобил, ще могат да разчитат на помощ от държавата в размер до 10 000 евро.

Още по темата:
Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите
Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Дизелът може да причини рак
Моторът на Дизел стана на 120 г.
 

 

0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абсолютни глупости, сажди имало, не знам си кво. Във Виена що няма сажди, там колите са над 65-70% нафтови? Чисто си, е... Що не забранят и цигарите като са канцерогенни, от тях умират в пъти повече, отколкото от дизеловите частици. Отделно не случайно, ауспусите на дизелите са закривени към земята, за да полепват по голямата част там. Останалото всичко е за пари...
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Франция има много развита транспортна мрежа - супер влакове, а дори и тези, които не са високоскоростни са супер за превоз.Автопаркът им е с ниска средна възраст и техническите им прегледи са на ниво.Докато в България дори колата да е 5 литра и да хвърля не сажди, а въглища, ако е над 15 години, данъкът е смешен. Е как да те стимулират да караш нова кола?!?Отговор: Като направят заплатите в Бг. равни на тези във Франция!!!!!!!!
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    И какво като е по-ниска фракция? Точно затова има нужда от по-енергоемко очистване от сяра и други мизерии. А съдържа повече енергия, просто защото литър дизел може да има същия обем като литър бензин, но тежи 15% повече, т.е. съдържа 15% повече въглеводороди. Ако държиш, нека цената да е еднаква, но горивата да се продават на килограм, не на литър. Само че тогава килограм дизел ще е 1.18 литра, докато килограм бензин - 1.36 литра. Все тая.
  • #39
    4 rate up comment 4 rate down comment
    ogog ( преди 9 години )
    ама глупости говориш.дезела е по-ниска фракци при дестилацията на нефта. как ги докара до 15% повече, незнам. Ако съдиш по Октан(C8) и Цетан (Hexadecane C16),си ковни дипломата на стената.
  • #38
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Коко ( преди 9 години )
    Франция има много развита транспортна мрежа - супер влакове, а дори и тези, които не са високоскоростни са супер за превоз.Автопаркът им е с ниска средна възраст и техническите им прегледи са на ниво. Докато в България дори колата да е 5 литра и да хвърля не сажди, а въглища, ако е над 15 години, данъкът е смешен. Е как да те стимулират да караш нова кола?!?
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Да им слагат по една система за БРАУНОВ ГАЗ! Да ги задължи правителството и всичко ще си дойде на мястото!По-нисък разход с 20 до 30%, в зависимост от автомобилаПЕТ ПЪТИ по-малко вредни емисии!Какво още искат? Или сега ще ми кажете, че брауновият газ не е добра система и не е тествана, нали?
  • #36
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Проблемът е че дизела е толериран с по-ниски данъци от бензина. Французите просто искат да намалят тази разлика. Литър дизел трябва да струва точно 15% повече от литър бензин, защото съдържа 15% повече въглеводороди, т.е. прави се от 15% повече суров петрол.
  • #35
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бъчвар, както няма дървен камък, така и няма екологичен дизел. Нормите, както виждаш са поставени и дизелите ги покриват. Ключа от палатката са нормите. Направени са така, че да ги покрива дизела, за да се продава. В другите части на света в повечето случай дизелите не покриват екологичните норми и не се продават. СЗО е доказала вредата от дизела. На мен това повече ми прилича, че европейците се правят на най-умни и не ги е грижа за здравето на хората, заради икономически интереси.
  • #34
    4 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    На мен ми се струва, че премиерът ще бъде премахнат много преди дизелите.Но човек ако вникне в новината ще разбере, че всъщност това е опит за събиране на пари в хазната...нещо като нашия данък върху депозитите, че в момента е на мода. Не се прави така. Постявят се някакви норми и ако не се спазят, естествено дизела не се появява на пазара. Ако обаче се направи екологичен дизел, покриващ нормите, не разбирам защо трябва да бъде премахнат. Защото е "дизел" ? Това не е аргумент.
  • #33
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прави са французите. Чудех се кога ще започнат да ги махат тези дизели. 2 г. живях в Монтроже, предградие на Париж. Въпреки, че не съм в самият град саждите от дизелите са нещо страшно. На парапета на верандата, ако се опреш и се цапаш. В самият град и около центъра е ад. Почти всеки ден се вижда смог, ако няма вятър и е влажно времето. Качвате се на Айфеловата кула и се вижда разтелен над града. Това е от дизелите. Който си мисли, че сам много чисти и екологични, жестоко се лъже.