IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda постави 20 рекорда за дизелов автомобил

При главния от тях японците записаха средна скорост от 221.072 км/ч в 24-часов преход

Mazda постави 20 рекорда за дизелов автомобил

Компанията Mazda записа общо 20 световни рекорда за серийни дизелови автомобили, оборудвани с двигатели с обем между 2.0 и 2.5 литра. Те бяха фиксирани от Международната автомобилна федерация (FIA) по време на 24-часов преход на овалната писта в Папенбург (Гер).
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
В изпитанията участваха 3 седана Mazda6 с 2.2-литрови мотори SkyActiv-D, развиващи мощност от 175 к.с. и 420 Нм въртящ момент. За едно денонощие машините изминаха общо 5300 км. Една от тях фиксира средна скорост от 221.072 км/ч, което всъщност е и главният рекорд на мероприятието.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
Досега най-доброто постижение принадлежеше на друг японски производител – Honda. Оборудваният с 2.2-литров двигател с мощност от 140 к.с. седан Accord записа средна скорост от 209.824 км/ч. Това стана на същото трасе през 2009 г.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
За поставянето на рекорда Mazda използва общо 23-ма шофьори, като всеки един от тях управлява автомобила на овалната писта в продължение на 90 минути. Сред водачите бяха не само професионални пилоти, но и фенове на марката, както и журналисти. На тях им бе забранено да се движат твърде близко един до друг, за да не могат да използват слипстрийма (б.а. – въздушната струя) от предната машина. В крайна сметка разликата в средната скорост между трите коли на финала бе едва 0.89 км/ч.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
Седанът Mazda6 с 2.2-литров SkyActiv-D ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди, като по документи максималната му скорост е 228 км/ч. Разходът на гориво при модела в градски, извънградски и смесен цикъл е съответно 5.5, 3.9 и 4.5 л/100 км.

Снимки: Mazda

Тагове: mazda6
0 от 500
  • #10
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизелите са карциногенни и никой не го е оспорвал. Ако някое немско фенче не е прочело статията да е прочете и да види къде се поставя рекорда и да си помисли защо точно там! Също така да помисли, ако има тази възможност защо Мазда правят дизел и го продават в Европа, а бензиновите модели са за другите страни. Хората са умни и продават, това, което европейската конюктура им предлага. Продават карциногенни дизели на глупавите, бедни и стиснати европейци, а в Япония не ги продават. Защо ли!
  • #9
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Stenlo ( преди 9 години )
    Толкова е добър че го спряха от производство 2.2 на хонда защо така? да видем новия 1.6 как се представи във времето
  • #8
    17 rate up comment 12 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    Хехехе,те японските дизели не са канцерогенни.Те през ауспусите не изпускат сажди,а розово масло и ухаят на одеколон.Само немските дизели са вредни,японските нафтови печки са полезни,а тези от статията даже и лекуват....рак.Мухахахахахахахаха.
  • #7
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Ко става сега, нали бяха канцерогенни дизелите? Кви са тия рекорди с дизели?"Не бе, О2, Н2О и теменужки излизат от дизелите.
  • #6
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Я тоя с впечатленията от дизела на Хонда да ни разкаже повече...
  • #5
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Stenlo ( преди 9 години )
    Направиха един дизел Мазда не ползва вече на пежо,нее както преди купуваш Мазда получаваш Форд :Д
  • #4
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ко става сега, нали бяха канцерогенни дизелите? Кви са тия рекорди с дизели?
  • #3
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много си пр*ст бе ***. Цяла нощ се въртят на пистата и карат различни хора. Средната скорост варира с няколко км/ч било заради шофьора моментни условия и т.н.Взели са просто най-доброто постижение от 3те автомобила. Това не ти е макс. скорост, че да искаш всички с еднакви двигатели да достигат еднаква скорост.Японските автомобили било то и дизели явно издържат на големи натоварвания за разлика от немските, иначе рекорда за дизел би тр. да е на немски авт. Нали те главно го развиват уж дизела?
  • #2
    30 rate up comment 1 rate down comment
    User ( преди 9 години )
    Някой не чете цялата статия, но пише глупости убедено!.....В крайна сметка разликата в средната скорост между трите коли на финала бе едва 0.89 км/ч......
  • #1
    12 rate up comment 43 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Защо само една кола е постигнала такава скорост? Нали са с еднакви двигатели? Това говори много лошо за Мазда. Не могат да подържат качество. Съвсем ми паднаха в очите.