IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda постави 20 рекорда за дизелов автомобил

При главния от тях японците записаха средна скорост от 221.072 км/ч в 24-часов преход

Mazda постави 20 рекорда за дизелов автомобил

Компанията Mazda записа общо 20 световни рекорда за серийни дизелови автомобили, оборудвани с двигатели с обем между 2.0 и 2.5 литра. Те бяха фиксирани от Международната автомобилна федерация (FIA) по време на 24-часов преход на овалната писта в Папенбург (Гер).
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
В изпитанията участваха 3 седана Mazda6 с 2.2-литрови мотори SkyActiv-D, развиващи мощност от 175 к.с. и 420 Нм въртящ момент. За едно денонощие машините изминаха общо 5300 км. Една от тях фиксира средна скорост от 221.072 км/ч, което всъщност е и главният рекорд на мероприятието.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
Досега най-доброто постижение принадлежеше на друг японски производител – Honda. Оборудваният с 2.2-литров двигател с мощност от 140 к.с. седан Accord записа средна скорост от 209.824 км/ч. Това стана на същото трасе през 2009 г.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
За поставянето на рекорда Mazda използва общо 23-ма шофьори, като всеки един от тях управлява автомобила на овалната писта в продължение на 90 минути. Сред водачите бяха не само професионални пилоти, но и фенове на марката, както и журналисти. На тях им бе забранено да се движат твърде близко един до друг, за да не могат да използват слипстрийма (б.а. – въздушната струя) от предната машина. В крайна сметка разликата в средната скорост между трите коли на финала бе едва 0.89 км/ч.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
Седанът Mazda6 с 2.2-литров SkyActiv-D ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди, като по документи максималната му скорост е 228 км/ч. Разходът на гориво при модела в градски, извънградски и смесен цикъл е съответно 5.5, 3.9 и 4.5 л/100 км.

Снимки: Mazda

Тагове: mazda6
0 от 500
  • #20
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Румбо ( преди 9 години )
    Както и да се плюнчим,Мерцедесите-милионници останаха в миналото!Да не мислите,че тия Мазди ще изкарат по 400-500 000км?Всичко вече е еднодневка и както обичаме стари коли-лошо ни се пише...
  • #19
    28 rate up comment 7 rate down comment
    селски карач ( преди 9 години )
    М даа немски дизел ако се кара с 220 24 часа ще му свърши маслото,ще харчи двоино,я стигне до финала я не.В общи линии немски дръгели са абонати в сервиза ми,докато япончетата са за смяна на ремъци и масла основно
  • #18
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немските дизели няма как да подобрят рекорда на мазда или дори хонда, просто защото няма да могат да издържат 24 часа на такова натоварване. Просто гърмят и отбиват в сервиза - това е доказания факт и това е значението на този рекорд.
  • #17
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Докато дизела изхвърля по-малко диоксид в атмосферата, няма как да е умираща технология.
  • #16
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да, еднакви различни резултати. Не могат да подържат постоянни параметри в производството. Това не е нов проблем за Мазда.
  • #15
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нека всеки си кара каквото иска, но е факт че дизелите господстват в Европа,а в останалия свят бензинът доминира.
  • #14
    10 rate up comment 16 rate down comment
    ех,Дошо,.. ( преди 9 години )
    Ако ми кажеш кой немски производител прави дизели с обем между 2 и 2.5л освен Мерцедес!? А,че Мерцедес не ги е бил, е само защото не е участвал. Тук състезанието е между двигатели на Форд,Волво,Ленд Ровер,Хонда,Мазда и подобни. А дали едно БМВ 320 няма да бие този рекорд,нищо,че е с по-малка кубатура?
  • #13
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Stenlo ( преди 9 години )
    Защото нямат такива разработени дизели, а ползваха на други марки, как да ги предлагат :Д
  • #12
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Stenlo, те и Тойота смятат да спират дизелите и докато се купува тази допотопна технология само от бедните европейци да вземат двигатели от други производители. Дизела умира бавно. Само европейците още са се хванали в него и не го пускат.
  • #11
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А ти колко години искаш да го продават - 10 години стигат. Отгоре на това Хонда не чакат на европейските пазари, а на Щатите и Азия.Дошо, тук си в грешка..., Маздата като интериор е по-надолу от Акорда. Да не говорим, че Акорда е модел на 5-6 години.Изобщо къде си тръгнал да сравняваш Мазда с Хонда...