IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda постави 20 рекорда за дизелов автомобил

При главния от тях японците записаха средна скорост от 221.072 км/ч в 24-часов преход

Mazda постави 20 рекорда за дизелов автомобил

Компанията Mazda записа общо 20 световни рекорда за серийни дизелови автомобили, оборудвани с двигатели с обем между 2.0 и 2.5 литра. Те бяха фиксирани от Международната автомобилна федерация (FIA) по време на 24-часов преход на овалната писта в Папенбург (Гер).
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
В изпитанията участваха 3 седана Mazda6 с 2.2-литрови мотори SkyActiv-D, развиващи мощност от 175 к.с. и 420 Нм въртящ момент. За едно денонощие машините изминаха общо 5300 км. Една от тях фиксира средна скорост от 221.072 км/ч, което всъщност е и главният рекорд на мероприятието.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
Досега най-доброто постижение принадлежеше на друг японски производител – Honda. Оборудваният с 2.2-литров двигател с мощност от 140 к.с. седан Accord записа средна скорост от 209.824 км/ч. Това стана на същото трасе през 2009 г.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
За поставянето на рекорда Mazda използва общо 23-ма шофьори, като всеки един от тях управлява автомобила на овалната писта в продължение на 90 минути. Сред водачите бяха не само професионални пилоти, но и фенове на марката, както и журналисти. На тях им бе забранено да се движат твърде близко един до друг, за да не могат да използват слипстрийма (б.а. – въздушната струя) от предната машина. В крайна сметка разликата в средната скорост между трите коли на финала бе едва 0.89 км/ч.
Mazda постави рекорд за дизелов автомобил
Седанът Mazda6 с 2.2-литров SkyActiv-D ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди, като по документи максималната му скорост е 228 км/ч. Разходът на гориво при модела в градски, извънградски и смесен цикъл е съответно 5.5, 3.9 и 4.5 л/100 км.

Снимки: Mazda

Тагове: mazda6
0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дабъдем чесни наистина коман ре
  • #39
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до бавареца ( преди 9 години )
    Сигурен ли си, че можеш да караш 30 дена безспирно с макс скорост ? При този рекорд имаш 10 влизания в сервиза най-малко за смяна на масло и филтри. Общо спират около 966 пъти. И това е при V6 двигател - дизел, който е доста по-голям - надявам се няма смисъл да ти обяснявам защо споменавам размера на двигателите. Но да това е също рекорд достоен за уважение и нормално този двигател се доказа,като един от най-здравите на мерц в последствие. Немците нямат дв. в тоя диапазон, който да издържи.
  • #38
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    по статистика в WRC шампионата колко ? v WTCC kолко в Ф1 колко назовете автомобилен спорт и да видем смешните японци колко титли имат тогава ,говорете празни приказки
  • #37
    8 rate up comment 2 rate down comment
    User ( преди 9 години )
    yaroslav_stanchev, 24 на Льо Ман да не е с максимална скорост през цялото време? Тези завой с каква скорост ги минават? И каква кубатурата на автомобилите? Така че сравнението не е коректно!
  • #36
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Особенно в 24 часа на люман ги бият здраво колко ли победи имат японците 4е не се сещам :Д
  • #35
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе коман-рейла го развиха италианците ама айде ся то колко ли не глупости се изписаха в тая тема.
  • #34
    8 rate up comment 6 rate down comment
    da ( преди 9 години )
    не знам колко трябва да си *** да си купиш кола-печка!Харесва ми Мазда,ама бензина им е чук и това е!
  • #33
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прави ми впечатление, че японците където да ги хванат немците и ги бият, като шкембе у дувар. Бедните германчета над 100 г. развиват дизеловите технологии, а японците и на тях ги смачкват. Хонда направиха първи дизел и ги разбиха. Мазда и те също. Да не говорим, че ако не бяха японците да развията и внедрят масово комън рейла, вурстовете още щяха да пърпорят с атмосферни или ПД дизели. Много са зле тези пръдливци...
  • #32
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Айдеее и Мазда наби шушоните на ФАК. Хихихи
  • #31
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Stenlo ( преди 9 години )
    Доскоро ползваха дизела на пежо и платформа на Форд Фокус много яки тия Мазди хахахаха :Д