IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EPA обяви производителите с най-икономични автомобили

Челното място в американската класация е за Nissan Group

EPA обяви производителите с най-икономични автомобили

Производителите с най-икономични автомобили в гамата си от модели обяви Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA). Класацията, която обхваща всички масови производители на автомобили, измерва средното потребление на гориво на цялата флотилия от модели на компаниите.
EPA обяви производителите на най-икономични коли
Гамата от модели на Nissan в САЩ. Снимка: Nissan

Първото място в подреждането е за японския производител Nissan Group. Компанията има среден показател от 26.2 MPG (възможен пробег в мили с един галон бензин) - приблизително 8.97 л/100 км. В изчисленията попадат всички модели на Nissan и луксозната марка Infiniti.

От EPA подчертават, че резултатът на Nissan Group е не само най-добър, но и превръща компанията в производителя с най-голямо подобрение спрямо показателите от предходната година. Гамата от автомобили на японците през 2012 година е изразходвала средно с 8.7% повече гориво.

На второ място е също японска компания - Toyota (заедно с Lexus), чиято флотилия от автомобили през 2013 година има среден разход от 25.1 MPG - приблизително 9.37 л/100 км. На трето и четвърто място с минимална разлика застават два американски концерна - Ford (10.52 л/100 км) и GM (10.69 л/100 км), а на пето - създадената през тази година компания Fiat-Chrysler (11.25 л/100 км).

"Nissan Group определено показва, че работи усилено за редуциране на потреблението на гориво при своите автомобили. Компанията залага на олекотяване, подобряване на аеродинамиката и оптимизиране на двигателите и трансмисиите, което дава резултат", казват от EPA. И подчертават, че японската компания има пълна гама от автомобили, включваща както икономични возила и електромобили, така и суперспортни машини и товарни модели.

Основна заслуга за подобрения резултат на Nissan Group имат новите Altima, Pathfinder и Sentra, които компанията пусна в САЩ през 2013 година, сочи информацията.

В същото време обаче резултатите на индустрията са далеч от изискванията на стандарта CAFE (Corporate Average Fuel Economy), който предвижда през 2025 година средното потребление на гориво на автомобилите в САЩ да бъде в рамките на 4.36 л/100 км.

Тагове: epa
0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Американците правят реално изследване колко горят колите на дадена марка, без да подпират този или онзи. Няма фантастични разходи на коли с 200-500 к. с., които харчат 2-3/100. Хората са реалисти, а в Европа само надлъгване и нагласени тестове с тотално подпиране. Всеки може да се сети в Европа как би се провело това изследване и кой би спечелил. Оня с рулетката ще се обади на Меркел и работата ще се уреди...
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 10 години )
    Ocenkite za razhod na gorivo na EPA sa mizhi da te lazham. Kato sobstvenik an Hondi bih iskal da znam kyde e Honda v klasaciiata. Kato znam avtomobilite na Chrysler, hich ne mi se virva Honda s Acura da byde zad Chrysler-Fiat.
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пак ли японките са най-икономични?Ама то това в последните десетилетия не е никаква новина. Жалко за германчетата и за наливаните от тях пари по отношение тестове и класации, за да ги изкарат най-икономични! Жалко за манипулациите им, които едва ли не искат да внушат на безмозъчните им фенове, че колите им горят под 3/100 без значение дали са 400-500 катъра. А тези с по 100-200 магарета харчат 1-2/100 и скоро очакваме да почнат и гориво да връщат. На книга са така нещата, а в действителност...
  • #12
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до 100% ( преди 10 години )
    Я кажи кои са истинските производители, дето не произвеждат малки автомобили? Дали ще успееш да изброиш няколко, тъй като всички "истински производители" имат дъщерни фирми, които имат малки и икономични автомобили (като Айго).
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Там бензина е с по-ниско октаново число, нормало е в такъв случай да е по-висок разхода. Плюс това японците имат по голяма гама в портфолиото си, включително и доста икономични модели. Но това е пътя - по-големи коли с понижен разход.
  • #10
    7 rate up comment 10 rate down comment
    DE ( преди 10 години )
    Като не разбирате Американския пазар и какво се продава, не си давайте "компетентното" мнение. 100% е прав, че масово СЕНОКОСАЧКИ не се предлагат, а огромните пикапи и СУВ се харчат като топъл хляб.
  • #9
    22 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 10 години )
    100% си много ***
  • #8
    10 rate up comment 25 rate down comment
    100% ( преди 10 години )
    Е много ясно, че ще са най икономични. Та истинските производители не произвеждат сенокосачки и сапунки като АйГо и т.н....
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Разхода до колкото разбирам е среден за цялата гама - от най-малките до джиповете и пикапите. Така че 9л/100 км ми се струва нормално.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    mancho ( преди 10 години )
    Прaв си колегa, сaмо следвa дa имaме предвид, че в СAЩ мaй лъжaт по-мaлко зa средния рaзход нa гориво. Тaкa че, може би рaзходa от около 9/100 не е чaк толковa много.