IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Местните марки са лидери при луксозните и спортните машини

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Германската агенция за технически надзор (GTU) проведе изследване, в рамките на което бяха избрани най-надеждните и съответно най-ненадеждните автомобили втора ръка. Експертите разпределиха машините в 7 различни класа, като всеки един от тях бе разделен на 4 възрастови категории. Класацията е основана на индекс, изчислен в зависимост от средния за всеки модел брой на повредите, фиксиран на 100 автомобила.
Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия
Сред компактните автомобили до 3 години с най-малко повреди се оказаха моделите на Kia, Toyota и Peugeot. При по-големите като габарити возила лидери са представители на немски компании. Първите места по надеждност при спортните коли също са за машини на производители от Германия, като сред тях най-добре се представя BMW Z4 (на снимката).

В категорията от 1 до 3 години при градските автомобили лидер е Kia Rio с 1.69 повреди на 100 км, а при компактните - Toyota Prius (2.34). В средния клас води Peugeot 508 (2.72), при луксозните - Volkswagen Phaeton (0.74), при спортните - BMW Z4 (0.56), при минивановете - Chevrolet Orlando (2.02) и при всъдеходите - Mercedes-Benz GL (1.29).

В категорията 4-5 годинии при градските автомобили начело е Audi A1 (5.35), при компактните – Audi A3 (7.49), в средния клас – Audi A4 (7.43), при луксозните – Porsche Panamera (2.71), при спортните – Audi R8 (1.18), при минивановете – Toyota Verso (9.70) и при всъдеходите - Lexus RX (4.36)

В следващия клас – 6-7 години, лидер при градските модели е Toyota IQ (8.24), а при компактните - Toyota Prius (12.44). В средния клас води Opel Insignia (13.03), в луксозния - Lexus GS/LS (17.11), в спортния - Porsche 911 (8.53), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (21.17) и при всъдеходите - Audi Q5 (8.51).

В последната възрастова група – 8-9 години, при градските коли начело е Mazda2 (31.93), при компактните – Toyota Prius (15.07), в средния клас - Lexus IS (28.76), в спортния - Porsche Boxster/Cayman (13.86), в луксозния - Lexus GS/LS (12.08), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (27.93) и при всъдеходите - Lexus RX (26.19).

На обратния полюс – при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo.

В първата група (1-3 години) при градските коли най-чуплив се оказва Daihatsu Sirion (19.86), а при компактните Renault Megane (9.03). В средния клас води Renault Laguna (10.32), при луксозните - Volvo V70/S80 (9.08), при спортните - Peugeot 308CC (8.75), при минивановете - Fiat Doblo (17.02) и при всъдеходите - Dacia Duster (13.80).

Във втората група – 4-5 години, при градските коли начело е Dacia Logan (38.32), при компактните - Peugeot 307/SW (25.60), в средния клас - Alfa Romeo 159 (20.49), при луксозните - Mercedes-Benz CLS (14.90), при спортните - Alfa Romeo Brera/Spider (20.43), при минивановете - Fiat Doblo (32.41) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (30.38).

В категорията 6-7 години при градските модели начело е Dacia Logan (71.79), при компактните - Peugeot 307/SW (51.89), при средните - Citroën C5 (48.24), при луксозните – Mercedes Benz E-Class (35.19), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (45.41), при минивановете - Fiat Doblo (70.86) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (54.72).

В последната група – 8-9 години, на първо място при градските автомобили е Suzuki Alto (103.45). При компактните возила води Peugeot 307/SW (70.72), в средния клас - Renault Laguna (92.40), при луксозните - Volvo V70/S80 (53.38), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (69.58), при минивановете - Fiat Doblo (109.01) и при всъдеходите - Kia Sorento (88.35).

В края на миналата година германската агенция за технически инспекциии сертификации (TUV) също определи най-надеждните и най-ненадеждни автомобили, като ги раздели в 3 възрастови групи – от 2 до 7 години. Във всяка от тях в Топ 3 по брой на повредите влезе седанът Dacia Logan. А за най-надеждни автомобили бяха определени Opel Meriva и Toyota Prius.

Снимка: BMW

Тагове: gtü gtu
0 от 500
  • #6
    12 rate up comment 24 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    извадката е за 100 автомобила но се гледа средния брой повреди. и не се учудвам ако някой фиат за 8-9 години има 109 повреди. моето ауди е на същата възраст и за толкова време имам сменени два ксенона, две други крушки, предни накладки, днес смених задните ,един лагер един клапан на турбото - може би защото го чипосах и вдигнах налягането. и една гарнитура смених след чипосването. а и запалката ми нещо не дава добър контакт. смяна на свещи на 90к км. брои ли се? с 10на повреди съм.ок?
  • #5
    32 rate up comment 5 rate down comment
    фен на немските лъжи ( преди 9 години )
    Поредната измислена немска класация.Пишете , пишете глупости , хубавото е , че тука в България има достатъчно *** които ви вярват.През това време аз си карам на далавера и евтино и алфата и фиата докато вие висите по сервизите и сте в режим "одрана кожа" със супер качествените и здрави си немски кошове.
  • #4
    36 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бах тез 307 ги изкараха най големия *** на света нищо че половината в BG са на по 300 000 и от горе ако се сравни с някой голф 5 на тези км просто неми се мисли, Само като почнем от налющените копчета и стигнем до тракащото и пушешто TDI. Платена класация. И разбира R8 на върха
  • #3
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоя брой е фиксиран за повреди през всичките тези години или как? Нещо ми намирисва тая класация на съчинение на база таванно-подовия метод.И как точно има стойности над 100? Демек при средно 100 разгледани автомобила са се повредили 109? всеки от тях е имал по 109 повреди ли какво? Извадката е за 100 автомобила? хАХАХАХаха смешна класация
  • #2
    30 rate up comment 14 rate down comment
    dpa ( преди 9 години )
    Офф Немците пак лъжат, като за световно. Е стига вече, новите модели ФИАТ и Алфа ме изумиха с качеството си и надеждността си, карах и двете марки. Изуми ме и "качеството на един фолксваген и един мерцедес, при това от новите и скъпите. Е съжалявам мили лъжливи немски еврейчета, няма по скапани коли от немските в момента. И го казвам с болка, а обичам автомобилите, те са ми хоби и страст, и заради пари, в какво си превърнахте марките. Сега остава да ги рекламирате, да спекулирате,да лъжете-ЖАЛКО
  • #1
    34 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха поредната *** немска класация, без отчитане на вида на повредата. Щото принципно и изгоряла крушка на ксенон се води повреда, за която влизат в сервиза новите коли. Да не говорим за цените на частите. Тази бройка е имагинерна изсмукана от въздуха. Виждам модели, за които други класации твърдят, че са здрави на дъното и обратното модели за които се твърди, че са трошливи са в челото. Нищо де, трябва да има и радост малко за немските фенове, че им е тежко. Не че японските не са повече де.