IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Местните марки са лидери при луксозните и спортните машини

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Германската агенция за технически надзор (GTU) проведе изследване, в рамките на което бяха избрани най-надеждните и съответно най-ненадеждните автомобили втора ръка. Експертите разпределиха машините в 7 различни класа, като всеки един от тях бе разделен на 4 възрастови категории. Класацията е основана на индекс, изчислен в зависимост от средния за всеки модел брой на повредите, фиксиран на 100 автомобила.
Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия
Сред компактните автомобили до 3 години с най-малко повреди се оказаха моделите на Kia, Toyota и Peugeot. При по-големите като габарити возила лидери са представители на немски компании. Първите места по надеждност при спортните коли също са за машини на производители от Германия, като сред тях най-добре се представя BMW Z4 (на снимката).

В категорията от 1 до 3 години при градските автомобили лидер е Kia Rio с 1.69 повреди на 100 км, а при компактните - Toyota Prius (2.34). В средния клас води Peugeot 508 (2.72), при луксозните - Volkswagen Phaeton (0.74), при спортните - BMW Z4 (0.56), при минивановете - Chevrolet Orlando (2.02) и при всъдеходите - Mercedes-Benz GL (1.29).

В категорията 4-5 годинии при градските автомобили начело е Audi A1 (5.35), при компактните – Audi A3 (7.49), в средния клас – Audi A4 (7.43), при луксозните – Porsche Panamera (2.71), при спортните – Audi R8 (1.18), при минивановете – Toyota Verso (9.70) и при всъдеходите - Lexus RX (4.36)

В следващия клас – 6-7 години, лидер при градските модели е Toyota IQ (8.24), а при компактните - Toyota Prius (12.44). В средния клас води Opel Insignia (13.03), в луксозния - Lexus GS/LS (17.11), в спортния - Porsche 911 (8.53), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (21.17) и при всъдеходите - Audi Q5 (8.51).

В последната възрастова група – 8-9 години, при градските коли начело е Mazda2 (31.93), при компактните – Toyota Prius (15.07), в средния клас - Lexus IS (28.76), в спортния - Porsche Boxster/Cayman (13.86), в луксозния - Lexus GS/LS (12.08), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (27.93) и при всъдеходите - Lexus RX (26.19).

На обратния полюс – при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo.

В първата група (1-3 години) при градските коли най-чуплив се оказва Daihatsu Sirion (19.86), а при компактните Renault Megane (9.03). В средния клас води Renault Laguna (10.32), при луксозните - Volvo V70/S80 (9.08), при спортните - Peugeot 308CC (8.75), при минивановете - Fiat Doblo (17.02) и при всъдеходите - Dacia Duster (13.80).

Във втората група – 4-5 години, при градските коли начело е Dacia Logan (38.32), при компактните - Peugeot 307/SW (25.60), в средния клас - Alfa Romeo 159 (20.49), при луксозните - Mercedes-Benz CLS (14.90), при спортните - Alfa Romeo Brera/Spider (20.43), при минивановете - Fiat Doblo (32.41) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (30.38).

В категорията 6-7 години при градските модели начело е Dacia Logan (71.79), при компактните - Peugeot 307/SW (51.89), при средните - Citroën C5 (48.24), при луксозните – Mercedes Benz E-Class (35.19), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (45.41), при минивановете - Fiat Doblo (70.86) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (54.72).

В последната група – 8-9 години, на първо място при градските автомобили е Suzuki Alto (103.45). При компактните возила води Peugeot 307/SW (70.72), в средния клас - Renault Laguna (92.40), при луксозните - Volvo V70/S80 (53.38), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (69.58), при минивановете - Fiat Doblo (109.01) и при всъдеходите - Kia Sorento (88.35).

В края на миналата година германската агенция за технически инспекциии сертификации (TUV) също определи най-надеждните и най-ненадеждни автомобили, като ги раздели в 3 възрастови групи – от 2 до 7 години. Във всяка от тях в Топ 3 по брой на повредите влезе седанът Dacia Logan. А за най-надеждни автомобили бяха определени Opel Meriva и Toyota Prius.

Снимка: BMW

Тагове: gtü gtu
0 от 500
  • #16
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе аз не съм чул на фиат,алфа, ситроен,рено или пежо да му снемят двигател на 30 000 км? Докато на бмв, VW и ауди такива случай има безброй. Та незнам кои са ***, но определено не са френските и италианските.
  • #15
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-лоши са само френски, италиански и японски кочини. ЧУДНО, КАТО СУБАРУ БИЛА НАЙ-ЯКАТА МАРКА, ЗАЩО НЯМА И ДУМА ЗА НЕЯ ПРИ НАЙ-ДОБРИТЕ? А БЕ, СЕЛКА ***!
  • #14
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Тия де викат че Форд се трошел, къде са сега....
  • #13
    7 rate up comment 11 rate down comment
    до долния ( преди 9 години )
    бе нали си аутсайдер, що на да не си земеш и аутлендър н-та ръка? ахахах
  • #12
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кръстника работи в пункт за годишни технически прегледи. И всеки ден проверява много коли. Каза че германските автомобили течали отвсякъде, почти нямало автомобил без теч. А при японските течове не се наблюдавали изобщо.Посъветва да си купя японска кола. Така и направих. Имам мицубиши Аутландер, карам го вече 6.5 години и няма нито една повреда до сега. Сменял съм само консумативи - масло филтри и т.н. Да не говорим че събира хладилник дълъг 1.80 със затворена задна врата и двама пътници.
  • #11
    16 rate up comment 14 rate down comment
    Както винаги... ( преди 9 години )
    .. рено заема "достойна" позиция при най-чупливите коли!! :DD
  • #10
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Toyota Prius ( преди 9 години )
    Единственото вярно е, че по всички класации за здравина, Toyota Prius е в първите места по здравина, както виждаме и тук. И то при условие, че тази кола се купува, за да се кара много и е за ежедневна употреба, а не като някой спортни коли, които се изкарват от гаража няколко пъти в годината, а после ги слагат в класациите, че не се чупели.
  • #9
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Немска простотия ( преди 9 години )
    Айде и аз правя класация за надеждност.Питах Бай Иван, леля Севда , вуна Вуца, чичо Тодор, кака Дида, бати Стоян. И смятам ,че е достоверна. Сега чакам някой да плати и да видим как ще изглеждат резултатите накрая. :D Даи изкуфялите немци Карах 3 години Астра 2005 година такси, за 180000 хил.км се съсипах от ремонти и накрая всичко тракаше и се движеше в нея. От 2009 съм с Сандеро 1,4 ,колата вече гони 380000км и съм сменил предни дискове и накладки, и един съединител и една предниц
  • #8
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И 10 иляди клиента да клъвнат на тая класация си е оферта! :)
  • #7
    8 rate up comment 22 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    това за 9г и 135к км. ако италианките, французойките и японките ви са по здрави - живи и здрави.