IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Местните марки са лидери при луксозните и спортните машини

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Германската агенция за технически надзор (GTU) проведе изследване, в рамките на което бяха избрани най-надеждните и съответно най-ненадеждните автомобили втора ръка. Експертите разпределиха машините в 7 различни класа, като всеки един от тях бе разделен на 4 възрастови категории. Класацията е основана на индекс, изчислен в зависимост от средния за всеки модел брой на повредите, фиксиран на 100 автомобила.
Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия
Сред компактните автомобили до 3 години с най-малко повреди се оказаха моделите на Kia, Toyota и Peugeot. При по-големите като габарити возила лидери са представители на немски компании. Първите места по надеждност при спортните коли също са за машини на производители от Германия, като сред тях най-добре се представя BMW Z4 (на снимката).

В категорията от 1 до 3 години при градските автомобили лидер е Kia Rio с 1.69 повреди на 100 км, а при компактните - Toyota Prius (2.34). В средния клас води Peugeot 508 (2.72), при луксозните - Volkswagen Phaeton (0.74), при спортните - BMW Z4 (0.56), при минивановете - Chevrolet Orlando (2.02) и при всъдеходите - Mercedes-Benz GL (1.29).

В категорията 4-5 годинии при градските автомобили начело е Audi A1 (5.35), при компактните – Audi A3 (7.49), в средния клас – Audi A4 (7.43), при луксозните – Porsche Panamera (2.71), при спортните – Audi R8 (1.18), при минивановете – Toyota Verso (9.70) и при всъдеходите - Lexus RX (4.36)

В следващия клас – 6-7 години, лидер при градските модели е Toyota IQ (8.24), а при компактните - Toyota Prius (12.44). В средния клас води Opel Insignia (13.03), в луксозния - Lexus GS/LS (17.11), в спортния - Porsche 911 (8.53), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (21.17) и при всъдеходите - Audi Q5 (8.51).

В последната възрастова група – 8-9 години, при градските коли начело е Mazda2 (31.93), при компактните – Toyota Prius (15.07), в средния клас - Lexus IS (28.76), в спортния - Porsche Boxster/Cayman (13.86), в луксозния - Lexus GS/LS (12.08), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (27.93) и при всъдеходите - Lexus RX (26.19).

На обратния полюс – при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo.

В първата група (1-3 години) при градските коли най-чуплив се оказва Daihatsu Sirion (19.86), а при компактните Renault Megane (9.03). В средния клас води Renault Laguna (10.32), при луксозните - Volvo V70/S80 (9.08), при спортните - Peugeot 308CC (8.75), при минивановете - Fiat Doblo (17.02) и при всъдеходите - Dacia Duster (13.80).

Във втората група – 4-5 години, при градските коли начело е Dacia Logan (38.32), при компактните - Peugeot 307/SW (25.60), в средния клас - Alfa Romeo 159 (20.49), при луксозните - Mercedes-Benz CLS (14.90), при спортните - Alfa Romeo Brera/Spider (20.43), при минивановете - Fiat Doblo (32.41) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (30.38).

В категорията 6-7 години при градските модели начело е Dacia Logan (71.79), при компактните - Peugeot 307/SW (51.89), при средните - Citroën C5 (48.24), при луксозните – Mercedes Benz E-Class (35.19), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (45.41), при минивановете - Fiat Doblo (70.86) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (54.72).

В последната група – 8-9 години, на първо място при градските автомобили е Suzuki Alto (103.45). При компактните возила води Peugeot 307/SW (70.72), в средния клас - Renault Laguna (92.40), при луксозните - Volvo V70/S80 (53.38), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (69.58), при минивановете - Fiat Doblo (109.01) и при всъдеходите - Kia Sorento (88.35).

В края на миналата година германската агенция за технически инспекциии сертификации (TUV) също определи най-надеждните и най-ненадеждни автомобили, като ги раздели в 3 възрастови групи – от 2 до 7 години. Във всяка от тях в Топ 3 по брой на повредите влезе седанът Dacia Logan. А за най-надеждни автомобили бяха определени Opel Meriva и Toyota Prius.

Снимка: BMW

Тагове: gtü gtu
0 от 500
  • #46
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много павело расаждение
  • #45
    9 rate up comment 1 rate down comment
    KKK ( преди 9 години )
    Ще карам квото си искам и квото ме кефи! Изобщо не ме интересуват смешните им изследвания!
  • #44
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Тойода ( преди 9 години )
    Боби,кажи ако обичащ от кои каращи е признато и за какви модели става на въпрос,защото нещо не мога да се сетя някога да съм имал подобни.От 15 г.карам Тойоти и за първи път чувам подобно нещо.Всички тестове съм им гледал на моделите в различни медии и продължителният на АБ,но никъде,нищо подобно не се споменава за проблем с уплътненията.Наистина ще е интересно да споделиш,за да няма прекарали се с такива модели.
  • #43
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 9 години )
    И Фабия 6Y и Поло 9N са с електромеханичен сервоусилвател. Демек ел. помпа създава налягане за сервото.
  • #42
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Боби ( преди 9 години )
    Поло с ел усилвател от 2003та, дообре. Дотук четох това мнение. И Файтона от тези години няма ел серво най-вероятно...
  • #41
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Боби ( преди 9 години )
    Това с лесно падащите уплътнения е признато от каращи Тойота :). Аз също се съмнявах и е разисквано и друг път. Останалото не искам да го коментирам...
  • #40
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ХахаХа тва клипче което си постнал, ако забелязваш е от дилар на VW и е абсолютна глупост. Ако караш Корола ще знаеш, че уплътнението хич неможе така да се махне, за седалките да не говорим, а дебелината на калника е еднаква разликата е в ръба на огъване в тази му част. Ако теста продължи, то трябва да се покажат всички дефекти на VW, но това е техен дилар- и са толкова нагласени и глупави, че изтъкват по-дебелата заради пластмасата колона, като "по-добра сигурност". Идиотска работа.
  • #39
    4 rate up comment 3 rate down comment
    гадно ( преди 9 години )
    не мога да си вляза във фейсбука всичко правя както трябва и като кликна на "влизане"ми се появява че паролата ми е грешна ПОМАГАЙТЕ
  • #38
    10 rate up comment 15 rate down comment
    До долните ( преди 9 години )
    Това видео казва всичко за разликата между VW и Toyota:
  • #37
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 9 години )
    А и още нещо обърни внимание на дата на края на документа - 09.2001 г. А до колегата Иван, виждам че е интелигентен човек, просто шкодата е малко по-евтин вариант на фолксваген разбираемо е някой технологии да са спестени.