IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Местните марки са лидери при луксозните и спортните машини

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Германската агенция за технически надзор (GTU) проведе изследване, в рамките на което бяха избрани най-надеждните и съответно най-ненадеждните автомобили втора ръка. Експертите разпределиха машините в 7 различни класа, като всеки един от тях бе разделен на 4 възрастови категории. Класацията е основана на индекс, изчислен в зависимост от средния за всеки модел брой на повредите, фиксиран на 100 автомобила.
Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия
Сред компактните автомобили до 3 години с най-малко повреди се оказаха моделите на Kia, Toyota и Peugeot. При по-големите като габарити возила лидери са представители на немски компании. Първите места по надеждност при спортните коли също са за машини на производители от Германия, като сред тях най-добре се представя BMW Z4 (на снимката).

В категорията от 1 до 3 години при градските автомобили лидер е Kia Rio с 1.69 повреди на 100 км, а при компактните - Toyota Prius (2.34). В средния клас води Peugeot 508 (2.72), при луксозните - Volkswagen Phaeton (0.74), при спортните - BMW Z4 (0.56), при минивановете - Chevrolet Orlando (2.02) и при всъдеходите - Mercedes-Benz GL (1.29).

В категорията 4-5 годинии при градските автомобили начело е Audi A1 (5.35), при компактните – Audi A3 (7.49), в средния клас – Audi A4 (7.43), при луксозните – Porsche Panamera (2.71), при спортните – Audi R8 (1.18), при минивановете – Toyota Verso (9.70) и при всъдеходите - Lexus RX (4.36)

В следващия клас – 6-7 години, лидер при градските модели е Toyota IQ (8.24), а при компактните - Toyota Prius (12.44). В средния клас води Opel Insignia (13.03), в луксозния - Lexus GS/LS (17.11), в спортния - Porsche 911 (8.53), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (21.17) и при всъдеходите - Audi Q5 (8.51).

В последната възрастова група – 8-9 години, при градските коли начело е Mazda2 (31.93), при компактните – Toyota Prius (15.07), в средния клас - Lexus IS (28.76), в спортния - Porsche Boxster/Cayman (13.86), в луксозния - Lexus GS/LS (12.08), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (27.93) и при всъдеходите - Lexus RX (26.19).

На обратния полюс – при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo.

В първата група (1-3 години) при градските коли най-чуплив се оказва Daihatsu Sirion (19.86), а при компактните Renault Megane (9.03). В средния клас води Renault Laguna (10.32), при луксозните - Volvo V70/S80 (9.08), при спортните - Peugeot 308CC (8.75), при минивановете - Fiat Doblo (17.02) и при всъдеходите - Dacia Duster (13.80).

Във втората група – 4-5 години, при градските коли начело е Dacia Logan (38.32), при компактните - Peugeot 307/SW (25.60), в средния клас - Alfa Romeo 159 (20.49), при луксозните - Mercedes-Benz CLS (14.90), при спортните - Alfa Romeo Brera/Spider (20.43), при минивановете - Fiat Doblo (32.41) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (30.38).

В категорията 6-7 години при градските модели начело е Dacia Logan (71.79), при компактните - Peugeot 307/SW (51.89), при средните - Citroën C5 (48.24), при луксозните – Mercedes Benz E-Class (35.19), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (45.41), при минивановете - Fiat Doblo (70.86) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (54.72).

В последната група – 8-9 години, на първо място при градските автомобили е Suzuki Alto (103.45). При компактните возила води Peugeot 307/SW (70.72), в средния клас - Renault Laguna (92.40), при луксозните - Volvo V70/S80 (53.38), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (69.58), при минивановете - Fiat Doblo (109.01) и при всъдеходите - Kia Sorento (88.35).

В края на миналата година германската агенция за технически инспекциии сертификации (TUV) също определи най-надеждните и най-ненадеждни автомобили, като ги раздели в 3 възрастови групи – от 2 до 7 години. Във всяка от тях в Топ 3 по брой на повредите влезе седанът Dacia Logan. А за най-надеждни автомобили бяха определени Opel Meriva и Toyota Prius.

Снимка: BMW

Тагове: gtü gtu
0 от 500
  • #36
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 9 години )
    Уважаеми ***,ето един линк http://***.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_259.pdfна който ясно еобяснено какво представлява електрическият усилвател монтиран на Polo от 2003 г. Прочети прегледай и следващият път като не разбираш от нещо и най-важното за разлика от мен не си го притежавал не ни занимавай с елементарното си същество.
  • #35
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 9 години )
    В категорията от 1 до 3 години:при компактните - Toyota PriusВ категорията 4-5 годинии:при минивановете Toyota Verso при всъдеходите - Lexus RXВ следващия клас 6-7 години:при градските модели е Toyota IQпри компактните - Toyota Priusв луксозния - Lexus GS & Lexus LS В последната възрастова група 8-9 години:при компактните Toyota Priusв средния клас - Lexus ISв луксозния - Lexus GS/LSпри всъдеходите - Lexus RX
  • #34
    6 rate up comment 14 rate down comment
    извод ( преди 9 години )
    И евтените,и скъпите Тойоти са едни и същи ***! Добре поне,че поне основните им клиети са х'американци,араби и руснаци!
  • #33
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ето,бе! ( преди 9 години )
    Нов дефект в по-скъпите коли на Toyota снимка #1 Нов дефект в по-скъпите коли на Toyota снимка #2Акции по отзоваване на автомобили заради най-различни дефекти се правят от всички автомобилни компании, но през последните години тези на японците от Toyota са едни от най-мащабните. Настоящата не е голяма, но засяга по-скъпите автомобили с марка Toyota. По-конкретно става дума за моделите Camry, Highlander, Sienna, Avalon, а така също и за новия Lexus RX. Акцията връща в сервизите 20 000 бройки от тези автомобили, оборудвани с 3.5-литровия V-образен шестцилиндров бензинов двигател 2GR-FE. Проблемът е в системата за подаване на гориво и по-конкретно е открит дефект в закрепването на бензинопровода. Недостатъчно надеждното закрепване може да доведе до утечка на бензин, вследствие на което да възникне пожар. До този момент няма регистрирани случаи на пожар в автомобили от марките Toyota и Lexus, причина за който да е въпросният дефект. За щастие няма проблемни возила в Европа и у нас. Всички 20 000 дефектни коли Toyota и Lexus са произведени в заводите на компанията в САЩ и в Канада, а пазарите на които са разпространени са Австралия, Азия, Близкия Изток, Русия и Южна Корея.
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    току що показа че си виждал кола само на снимка. *** си ясно е!
  • #31
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Усилвателят е електрохидравличен т.е електрмотор който върти хидравлична помпа с променливо усилване. Усилването се променя в зависимост от скоростта на движение.
  • #30
    9 rate up comment 2 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    Кой е *** е ясно на всички всеки случай не съм аз. Аз нямам за цел да убеждавам който и да било в каквото и да било. Споделям лични впечатления не от типа един приятел каза че 20 годишния му голф е много хубав. А по отношение на познаване на автомобилите показа много слаба култура. Усилвателят на волана Е ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ама то де да знаеш като голфа ти е 25 годишен и туй чудо само си чувал за него. Ако не вярваш си е твой проблем. Много ми е интересно как така даваш мнения без никога да си карал някой от описаните автомобили? Излез от пубертета купи си една кола покарай и тогава коментирай
  • #29
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    сега сменям скоростна кутия на рено, 60 000 км. и до там.
  • #28
    21 rate up comment 3 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    Само ще споделя моите наблюдения. 2003 г . си купих ново Фолксваген Поло. Карах го 5 г. и около 120 000 км. Какво ли не му се разваля - електрическият усилвател на волана, ел стъклата отказваха, дроселовата клапапа и температурният датчик на двигателя и още дребни нещица. 2009 г си купих Дачия Сандеро навъртях и 80000 км. а миналата година я смених с новият Логан - освен масло и филтри друго не съм им сменял. Не знам колко им е обективна статистиката на Германците
  • #27
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    KIA Rio номер едно. Ами, евала! Там разни субарута, 4х4, 4х5 и прочее тъпотии, нещо не се чуват при качествените марки и модели. Нормално.