IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota променя стратегията си за двигателите

Японците ще залагат на турбо-мотори с 4 цилиндъра и директно впръскване на горивото

Toyota променя стратегията си за двигателите

Компанията Toyota ще промени подхода си към двигателите, на които ще залага за бъдеще. Това съобщи Automotive News, като цитира директорът по разработката на силовите агрегати в японския производител Коеи Сага.

Toyota променя стратегията си за двигателите

В Toyota смятат да започнат да използват в моторите си система за директно впръскване на горивото, турбина и технологията „start-stop“. Това се прави, за да може агрегатите на Toyota да се конкурират успешно с тези на Mazda и Honda. Новото семейство силови установки ще бъде с около 30% по-икономично от своите предшественици.

Според Сага в близко бъдеще компанията му ще пусне14 нови двигателя, като два от тях – с обем 1.0 и 1.3 литра вече бяха представени през април. Първият от тях се поставя на компактния хечбек Toyota Passo, който се предлага на пазара в Япония.

Останалите агрегати ще бъдат готови до края на следващата година. Те ще се поставят на модели, сред които са хибрида Prius и седана Camry. Последният ще се откаже от V6-мотора си за сметка на 4-цилиндров турбо-двигател с директно впръскване на горивото.

„Решението да заменим 6-цилиндровия двигател на Camry с 4-цилиндров с турбо и директно впръкване на горивото е напълно оправдано от икономическа гледна точка. Новият мотор ще ни струва много по-малко“, обясни Коеи Сага.

Като цяло стратегията на Toyota трябва да доведе до спестяване на 50% от разходите за компонентите, от които ще бъдат създадени новите агрегати. За да се постигне този резултат в компанията смятат да увеличат броя на еднаквите детайли за различните мотори. Такива ще бъдат главите и блоковете на цилиндрите, както и коляновите и разпределителните валове.

Като цяло Toyota ще продължи да разчита на общо 7 вида двигатели, но броят на самите мотори ще бъде съкратен сериозно. Освен това японците ще продължат усилената разработка на първия си сериен модел, работещ с водородни клетки. Той ще се казва FCV (Fuel Cell Vehicle) и ще излезе на пазара през 2015 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    мун_чо ( преди 9 години )
    Сетиха се най-после. Но за съжаление вече са изостанали с 10 години от конCURиренцията...
  • #9
    14 rate up comment 9 rate down comment
    до Дошо ( преди 9 години )
    А шведите и германците са правили турбомотори много преди японците дори да помислят да се занимават с това!
  • #8
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Д0шо,Дошо!!! ( преди 9 години )
    Тойота не може да се конCURират дори със сенокосачките на Хонда!
  • #7
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Айде сега пак обяснявайте как японците не правели турбинирани двигатели заради незнам си кво си !Не правят такива щото не могат да направят си направят на нужното ниво. Даже американците които не признават нищо под V6 вече се насочват към по-малки двг с турбини.
  • #6
    14 rate up comment 15 rate down comment
    пора ( преди 9 години )
    Кога ТОйота ще направи двигател надежден поне колкото най-лошия такъв на Ауди? Защо японките са толкова ненадежни - това се питам?
  • #5
    19 rate up comment 5 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    Този процес на смяна на двигатели е започнал доста отдавна, има статии по въпроса още от 2012, но вероятно чак сега успяват да заявят някакви успехи.Интересното в тази статия е, че Тойота признават, че Хонда и Мазда вече имат такива двигатели и са били изпреварени от тях, т.е. Хонда и Мазда са по-напред от Тойота по нови технологии.
  • #4
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    след 5 години закъснение през което са имали време да се поучат от грешките на другите (и да откраднат наученото - дотук японското иноваторство) ако не ги направят здрави да си правят сепуко и да спират да се занимават с глупости
  • #3
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    кяк няма да е "е напълно оправдано от икономическа гледна точка" в европа от около 5 години всички производители имат двг с директно впръскване и турбоА новите двигатели ще се коглокират с мазда и ходна - явно само те още нямат директно впръскване с турбоно това не пречи на феновете на тойота да получат оргазъм твърдейки че те са измислили тези технологии
  • #2
    20 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Както винаги със голямо закъснение след другите. Но нормално за Тойота. Сега като направят новите двигатели и пак 4-5 години ще има безспирни сервизни акции, докато отстранят хилядите проблеми. В Тойота вече сънуват кошмари, за новите двигатели, но няма начин, трябва да ги направят, защото технологичното изоставане на Тойота, спрямо останалите производители е гигантско. И скоро дори ниските цени на бюджетната им шир потреба, с която заливат администрациите в САЩ и Япония, няма да са достатъченен повод, да се спрът на тях.
  • #1
    21 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ХхахаххСетиха се!