IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota променя стратегията си за двигателите

Японците ще залагат на турбо-мотори с 4 цилиндъра и директно впръскване на горивото

Toyota променя стратегията си за двигателите

Компанията Toyota ще промени подхода си към двигателите, на които ще залага за бъдеще. Това съобщи Automotive News, като цитира директорът по разработката на силовите агрегати в японския производител Коеи Сага.

Toyota променя стратегията си за двигателите

В Toyota смятат да започнат да използват в моторите си система за директно впръскване на горивото, турбина и технологията „start-stop“. Това се прави, за да може агрегатите на Toyota да се конкурират успешно с тези на Mazda и Honda. Новото семейство силови установки ще бъде с около 30% по-икономично от своите предшественици.

Според Сага в близко бъдеще компанията му ще пусне14 нови двигателя, като два от тях – с обем 1.0 и 1.3 литра вече бяха представени през април. Първият от тях се поставя на компактния хечбек Toyota Passo, който се предлага на пазара в Япония.

Останалите агрегати ще бъдат готови до края на следващата година. Те ще се поставят на модели, сред които са хибрида Prius и седана Camry. Последният ще се откаже от V6-мотора си за сметка на 4-цилиндров турбо-двигател с директно впръскване на горивото.

„Решението да заменим 6-цилиндровия двигател на Camry с 4-цилиндров с турбо и директно впръкване на горивото е напълно оправдано от икономическа гледна точка. Новият мотор ще ни струва много по-малко“, обясни Коеи Сага.

Като цяло стратегията на Toyota трябва да доведе до спестяване на 50% от разходите за компонентите, от които ще бъдат създадени новите агрегати. За да се постигне този резултат в компанията смятат да увеличат броя на еднаквите детайли за различните мотори. Такива ще бъдат главите и блоковете на цилиндрите, както и коляновите и разпределителните валове.

Като цяло Toyota ще продължи да разчита на общо 7 вида двигатели, но броят на самите мотори ще бъде съкратен сериозно. Освен това японците ще продължат усилената разработка на първия си сериен модел, работещ с водородни клетки. Той ще се казва FCV (Fuel Cell Vehicle) и ще излезе на пазара през 2015 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 6 rate down comment
    trb ( преди 9 години )
    audi 80 1.9d от 1993г. се произвежда с турбина Garett GT15...а преди това мисля, че не си бил събран от тоалетната чиния още...и мисля, че тук разговорът с теб приключва...пожелавам ти скоро да се отървеш от мъките и най-накрая да дойде финала на безсмисленото ти съществуване...типичния никой от провинцията - Дошо ;)
  • #19
    6 rate up comment 7 rate down comment
    trb ( преди 9 години )
    Както казах...ниското ниво на интелекта ти е доста добре за теб 2.0, 3.0tdi,4.2tdi, v12tdi (тук са 2 турбини Garett GTB2260vk) ...Доше вече всички знаят...ти дори устройството на колело не познаваш какво ли остава за модерен двигател с принудително пълнене...най-добре вземи въжето и се спаси сам!
  • #18
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Toyota смятат да започнат да използват в моторите си система за директно впръскване на горивото, турбина и технологията start-stop ha ha i za tia izostanalite kak moje niakoi da gi smiata za tehnologi4ni= ne te sa arxai4ni i nai-izostanali texnologi4no v sveta
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    не знаех, че някой иска да се конглокира с турбомоторите на Мазда. Аз за сефте чувам за такива. Мазда и без компресор при бензиновите мотори се справя отлично, че и по-добре от конглокенцията. Чудя се, защо Тойота избира турбото, а не примерно пътя на Мазда. Сигурно толкова им е капацитета. Турбо ще вземат наготово, защото в света производителите се броят на пръсти. Но да направиш атмосферен мотор като на Мада, изисква и знания и средства и какво ли не.
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    trb ( преди 9 години )
    Казах повечето коли...не всички но трябва и малко мозък за това....това не променя факта, че ти говореше за гърмящи немски турбини...а немските коли се произвеждат с американски турбини...както и да е..хубавото на това да си нискоинтелигентен е че не го осъзнаваш...така че предполагам си повече от доволен :)
  • #15
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-високотехнологичната марка в света! Връх в автомобилостроенето. Сигурно от сега залагат сервизна акция през 2018-та, която да включо най-малко 5 000 000 турбо двигатели! Мащабност, размах, организираност и Японска точност. Сигурно и датата знаят вече.Интересно за тези 6-7 години закъснение, от кой ли преписаха проетите за турбо моторите?!?
  • #14
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    a HKS турбините какви са бе?!? и като гарет са американски кво ми пишете за пръдливи шваби под статията за най-технологичния производител на коли бе?!?! значи купува си швабата турбо от технологичния гигант УСА и после смешното вагенско фенче дето уж карало бенцове ми обяснява колко били напред швабите?!?! аре марш да дращиш под статията за мяудито!
  • #13
    5 rate up comment 9 rate down comment
    trb ( преди 9 години )
    Анонимния е толкова технически неграмотен ,че не знае, че повечето коли са с турбини Гарет ...който са американски....
  • #12
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    вагенското фенче карало бенц?!?!?! аре марш пред блока да си играеш бе - кой ше ти повярва на смешките?!!?!
  • #11
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    вагенското фенче отново е омазало коментарите че и плюсове си нацъкало?!?! абе *** - японците правят най-добрите турбо мотори от 30 години насам. Точно швабата се кълнеше че нямало да слага турбини ама накрая стана обратното! Само дето швабските турбини гърмят като пиратки за разлика от японските дето са вечни! А тоя сайт автокомедия има най-тъпите пропагандни партенки, не знам що за образ трябва да си че да им вярваш на тея псевдожурналя