IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

Къде умират непродадените коли?

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения.
Къде умират непродадените коли?
"Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.
Къде умират непродадените коли?
Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...
Къде умират непродадените коли?
Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...
Къде умират непродадените коли?
Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.

Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.
Къде умират непродадените коли?
Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.
Къде умират непродадените коли?
Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.
Къде умират непродадените коли?
Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.
Къде умират непродадените коли?
В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."

Снимки: Google Maps

 

0 от 500
  • #45
    3 rate up comment 0 rate down comment
    az ( преди 10 години )
    ама за слънцето, дето ги пече и вътре стават температури от 60-70 градуса (че и повече на тъмните коли) нищо не казваш... а за студът, който съсипва гумените уплътнения и пластмаси? Ти би ли си купил нова кола, седяла 3г. на нормална цена (не намалена) или ще искаш прясна от конвейра?
  • #44
    9 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 10 години )
    Що пишете глупости? Как ще ръждяса нова кола? За това са нужни поне 12 години и то след експлоатация по осолени пътища. Това да не ви е Опел от 80-те и 90-те години, дето цапаше още в автосалона. Сега дори и Опел не ръждясва, значи няма ръждясваща кола. А 1 година да престои някъде една кола преди да се продаде е нещо напълно нормално.
  • #43
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    заблодизаблудипечатна грешка
  • #42
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до: ВАГончето ( преди 10 години )
    autoenthusiast-а вчера го хванаха пак да лъже и сега се е покрило лекето. Всъщност не се е покрил, а пише от други профили и имена. Хахаха, разбрахме кой е ВАГфена. Той е. Само, че като си влезе в профила на autoenthusiast пише малко по-умерено и малко по-малко плюе, но тя простотията излиза, като въшка на челото и всеки може да е види при него. В началото успя да заблоди, но вече не може. Крайно време е да си направи друг профил, докато пак го хванем, ахахахах.
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За крайния потребител от датата на покупка, но това няма нищо общо за взаимоотношенията производител търговец/дилър, защото гаранцията се предоставя от търговеца/дилъра към клиента, така както от производителя към търговеца/дилъра. Нещо което много хора в Българя не осъзнават
  • #40
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    При общо годишно производство около 50-60 млн.как ще се съберат в света 10 милиарда? Трябва около 200 г.да няма изхвърлена кола! Някои хора нулите в числата ги нямат за нищо.
  • #39
    5 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    az da vi svetna!rabotil sum na korab, koito prevozva koli ot south korea po sveta, takiva poleta s koli sa naaaai-obiknovena gledka po pristani6tata krai zavodite! tova sa vse koli, koito sa pora4ani za opredelen pazar i 4akat da budat dostaveni nqkade! da, broqt im na edno mqsto vpe4atlqva, no ni6to pove4e!ako vi valnuva, potarsete v google earth snimka otgore na pristani6teto na ulsan!!!
  • #38
    37 rate up comment 1 rate down comment
    !??! ( преди 10 години )
    " А след 2 години гаранцията им ще изтече...". Гаранцията не започвали от датата на закупуване а не от датата на производство?!?!!
  • #37
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    *** всички много отдавна ги знаят и малките деца.Произхода им е от бедния охълцан континент ЕВРОПА.
  • #36
    41 rate up comment 6 rate down comment
    123 ( преди 10 години )
    След 2-3 години в автосервизите ще ви питат:- Оригинална китайска част ли да ви сложим, или германско менте ;)