IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Другото лице на BMW

Изпробвахме практичния 520d Touring xDrive

Другото лице на BMW

Другото лице на BMW
Динамика и лукс, с това най-често свързваме автомобилите на германската компания BMW. Днес обаче става дума за един практичен модел на производителя, който бързо определихме като оптималното решение за онези, които държат на синьо-бялата емблема, но търсят комфортен и удобен автомобил за всеки ден.

Става дума за 520d Touring xDrive с линия на оборудване Luxury. Което се разшифрова като 5-Series комби, оборудван с икономичен дизелов двигател и система задвижване на четирите колела.

Вероятно повечето от вас веднага ще се хванат за думата "икономичен". Бързаме да поясним, че в този случай икономичен не означава муден. Все пак говорим за BMW. Двигателят е 2.0-литров, четирицилиндров и генерира 184 к.с. и 380 Нм. Въпреки масата на автомобила от почти 2 тона, агрегатът се държи повече от добре дори при ускорение от място. Спринтът от 0 до 100 км/час отнема приличните 8.4 секунди, а максималната скорост на движение достига 218 км/час.
Другото лице на BMW
Автомобилът, който изпробвахме, е оборудван с опционалната автоматична скоростна кутия с 8 степени. Трансмисията е добре известна и доказана, но все още има много хора, които са убедени, че тя разполага с два съединителя. Истината е, че подобно нещо няма, но поведението й лесно може да обърка дори специалистите в областта. Предавките се сменят светкавично и почти неусетно, при това точно както шофьорът очаква. А благодарение на 8-те степени, двигателят работи при ниски обороти дори при магистрална скорост.

Задвижващата система вероятно би била незадоволителна за някои от любителите на високи скорости. Тя обаче доставя напълно достатъчна динамика за всяка ситуация на пътя, независимо дали се движите в града, извън него или на магистрала. Същият агрегат, но с мощност 218 к.с., вече се поставя и новото поколение Х5.

За динамичното представяне на 520d Touring xDrive на пътя заслуга има не само двигателят. Независимо от това, че става дума за комби, производителите са останали верни на своите дългогодишни традиции, разпределяйки теглото в оптимално съотношение между двата моста и изнасяйки тежестта възможно най-ниско. Пътното поведение на дизелово комби можем определим с една дума - "отлично". Колата е доста тежка, но пък перфектно балансирана, което превръща шофирането й в удоволствие. А благодарение на допълнителната технология, предлагаща различни режими на работа на колата (променя настройките на волана, двигателя, трансмисията и шасито), шофьорът може да избира между няколко характера на своя автомобил - спортен, спортен +, комфортен, комфортен + и икономичен.

Системата за задвижване на четирите колела xDrive e също определяща за поведението на автомобила. Тя не просто доставя по-добро сцепление с пътя, но и активно подпомага шофьора при всяка ситуация на пътя, като е способна да предотврати възникването на нестабилност. BMW xDrive функционира изцяло на електронен принцип и може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите.
Другото лице на BMW
Вече наблегнахме на това, че става дума за икономичен представител на BMW. Ето и конкретните цифри от нашия тест - среден разход от 6.5 л/100 км. в смесен режим. Доста добро постижение за автомобил с подобни размери, особено като се има предвид, че колата бе в ръцете ни за кратко и бързахме да й се насладим. А ако държите на още по-ниско потребление, изберете режим ECO PRO, при използването на който разходът лесно пада до под 6 литра на 100 км.
Другото лице на BMW
И тъй като става дума за 5-Series на BMW, няма как да не отбележим и комфортната кабина. Тя е съобразена най-вече с водача, към който са ориентирани всички уреди. Пътниците също не могат да се оплачат от липса на глезотии и комфорт, с изключение на случаите, в които на задната седалка са настанени повече от двама едри пасажери. Разбира се, налични са и много екстри, които се заплащат допълнително, но ако имате възможност задължително си ги поръчайте. Изпробваният от нас автомобил разполага с електрически задвижвана задна врата и отварящо се отделно стъкло, седалки с подгряване и вентилация, инфо-развлекателна система с тъч контролер и навигация, делима в три части задна седалка, алуминиеви релси на покрива, дигитални уреди на таблото, фарове с автоматични дълги светлини и много други.
Другото лице на BMW
Всичко това, разбира се, си има цена. Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева. Но това не е чак толкова много, особено като се сравнят цените на конкурентите. А и като се има предвид, че BMW създава автомобили, които се избират със сърцето, а не с разума.

В случая с 520d Touring xDrive обаче изборът е по-скоро разумен. Автомобилът няма нищо излишно, но и нищо не му липсва. Динамиката е напълно достатъчна, разходът е повече от приличен, а луксозния салон, големия багажник и системата xDrive превръщат модела в отличен автомобил за всеки повод. Това е оптималното BMW.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #40
    8 rate up comment 9 rate down comment
    бебка. ( преди 10 години )
    Много хубава кола.Гаджето ми има такава.Мотора и мърка като на коте.
  • #39
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И пенсионер страдащ от старческа склероза няма да наброи над сто хиляди за тая пенсионерска мечта
  • #38
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Алексис държи първо място по най-грозната решетка на автомобил..."Да бе да, нали не е като красивата решетка на премиумното Мяуди, дето изкопираха на времето решетката почти 1 към 1 с тази на Митсубиши!
  • #37
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не съм фен на БМВ, но съм карал 7-*** серия на БМВ от 2011г 730д - много конмфортна и по нищо не се разбира, че е дизел. Хубава кола, но е за хора с повече финанси. За хора, които чакат на заплата изобщо не е.
  • #36
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Според форумните хралупки Лексус не бил премиум защото: - няма комби- не трака и не тресе- не бълва сажди и вредни емисии- не подскача при всяко потегляне от място заради идиостката старт/стоп система - е стандартно оборудван с повечето ексрти. Да се смееш ли, да плачеш ли...
  • #35
    15 rate up comment 2 rate down comment
    ЦК на БКП ( преди 10 години )
    Споко след 15 години като станат по 5000 евро ще си го купим този модел. Смях е че хора с 5ст. в джоба толкова оживено коментират разни коли над 100.000 лева, които са виждали само на картинки, ама нищо де заради анонимността в интернет, всеки може да разказва каквито иска истории, но реалността е съвсем друга.
  • #34
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    По дяволите - кога ще имам достатъчно кеш и аз да си позволя истинско немско возило като този звяр - писна ми вече от дъртия цивик - вътре мирише на старо!!
  • #33
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ееее такава ли била работатаами пиши си каквото искаш за да искараш за един хляб а ние няма да ти обръщаме внимание
  • #32
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Аз не мразя АУДИ и никога не съм ги мразил, напротив даже много ми харесват, но нямам пари да си купя поне една А4, но тези които ми плащат така ми поръчват да пиша, за да има спорове и да участват повече хора, демек така си вдигат рейтинга! Абе гадна си е работа, но нали довечера трябва да сложа нещо на масата!
  • #31
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    охоооо дошо ти тук ли си билсъгласен съм с теб че БМВ е добра кола но защо толкова мразиш Ауди мисля че в последните няколко години наистина наистина подобриха качеството