IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Другото лице на BMW

Изпробвахме практичния 520d Touring xDrive

Другото лице на BMW

Другото лице на BMW
Динамика и лукс, с това най-често свързваме автомобилите на германската компания BMW. Днес обаче става дума за един практичен модел на производителя, който бързо определихме като оптималното решение за онези, които държат на синьо-бялата емблема, но търсят комфортен и удобен автомобил за всеки ден.

Става дума за 520d Touring xDrive с линия на оборудване Luxury. Което се разшифрова като 5-Series комби, оборудван с икономичен дизелов двигател и система задвижване на четирите колела.

Вероятно повечето от вас веднага ще се хванат за думата "икономичен". Бързаме да поясним, че в този случай икономичен не означава муден. Все пак говорим за BMW. Двигателят е 2.0-литров, четирицилиндров и генерира 184 к.с. и 380 Нм. Въпреки масата на автомобила от почти 2 тона, агрегатът се държи повече от добре дори при ускорение от място. Спринтът от 0 до 100 км/час отнема приличните 8.4 секунди, а максималната скорост на движение достига 218 км/час.
Другото лице на BMW
Автомобилът, който изпробвахме, е оборудван с опционалната автоматична скоростна кутия с 8 степени. Трансмисията е добре известна и доказана, но все още има много хора, които са убедени, че тя разполага с два съединителя. Истината е, че подобно нещо няма, но поведението й лесно може да обърка дори специалистите в областта. Предавките се сменят светкавично и почти неусетно, при това точно както шофьорът очаква. А благодарение на 8-те степени, двигателят работи при ниски обороти дори при магистрална скорост.

Задвижващата система вероятно би била незадоволителна за някои от любителите на високи скорости. Тя обаче доставя напълно достатъчна динамика за всяка ситуация на пътя, независимо дали се движите в града, извън него или на магистрала. Същият агрегат, но с мощност 218 к.с., вече се поставя и новото поколение Х5.

За динамичното представяне на 520d Touring xDrive на пътя заслуга има не само двигателят. Независимо от това, че става дума за комби, производителите са останали верни на своите дългогодишни традиции, разпределяйки теглото в оптимално съотношение между двата моста и изнасяйки тежестта възможно най-ниско. Пътното поведение на дизелово комби можем определим с една дума - "отлично". Колата е доста тежка, но пък перфектно балансирана, което превръща шофирането й в удоволствие. А благодарение на допълнителната технология, предлагаща различни режими на работа на колата (променя настройките на волана, двигателя, трансмисията и шасито), шофьорът може да избира между няколко характера на своя автомобил - спортен, спортен +, комфортен, комфортен + и икономичен.

Системата за задвижване на четирите колела xDrive e също определяща за поведението на автомобила. Тя не просто доставя по-добро сцепление с пътя, но и активно подпомага шофьора при всяка ситуация на пътя, като е способна да предотврати възникването на нестабилност. BMW xDrive функционира изцяло на електронен принцип и може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите.
Другото лице на BMW
Вече наблегнахме на това, че става дума за икономичен представител на BMW. Ето и конкретните цифри от нашия тест - среден разход от 6.5 л/100 км. в смесен режим. Доста добро постижение за автомобил с подобни размери, особено като се има предвид, че колата бе в ръцете ни за кратко и бързахме да й се насладим. А ако държите на още по-ниско потребление, изберете режим ECO PRO, при използването на който разходът лесно пада до под 6 литра на 100 км.
Другото лице на BMW
И тъй като става дума за 5-Series на BMW, няма как да не отбележим и комфортната кабина. Тя е съобразена най-вече с водача, към който са ориентирани всички уреди. Пътниците също не могат да се оплачат от липса на глезотии и комфорт, с изключение на случаите, в които на задната седалка са настанени повече от двама едри пасажери. Разбира се, налични са и много екстри, които се заплащат допълнително, но ако имате възможност задължително си ги поръчайте. Изпробваният от нас автомобил разполага с електрически задвижвана задна врата и отварящо се отделно стъкло, седалки с подгряване и вентилация, инфо-развлекателна система с тъч контролер и навигация, делима в три части задна седалка, алуминиеви релси на покрива, дигитални уреди на таблото, фарове с автоматични дълги светлини и много други.
Другото лице на BMW
Всичко това, разбира се, си има цена. Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева. Но това не е чак толкова много, особено като се сравнят цените на конкурентите. А и като се има предвид, че BMW създава автомобили, които се избират със сърцето, а не с разума.

В случая с 520d Touring xDrive обаче изборът е по-скоро разумен. Автомобилът няма нищо излишно, но и нищо не му липсва. Динамиката е напълно достатъчна, разходът е повече от приличен, а луксозния салон, големия багажник и системата xDrive превръщат модела в отличен автомобил за всеки повод. Това е оптималното BMW.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 8 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Abe stiga si hvalil tia germanski koli prili4ashti na kravi,egati skukata. Ne slu4aino Lexus ima po-visok resale value.Opredeleno e i po-krasiv ot toia kit na snimkata.
  • #19
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    колега добър съвет за тест драива си дал аз имам TOYOTA и AUDI еее наистина никога повече няма да си взема японкане съм трагнал да се гоня с никого за това комфорта е наи важен за мен
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Kakvo edna li - Lexus GS ima versia AWD,toest 4 zadvijva6ti kolela.
  • #17
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе колеги - вземете се гръмнете с тия Лексуси - Оставате ги за Американците които повече ги интересува resale value отколкото колко е добра колата.
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нев кажи на хората какво караш, москвич ли е виждам че си го споменална тоя под мен , колата е практична е не като тоя сув с които и за риба немога да отида
  • #15
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Въпреки, че карам VW и Audi - мога да кажа, че колата е еталон в класа. Пробвал съм варианта със задно. Силно ви препоръчвам да отскочите и да направите тест драйв ако имат точно такава.
  • #14
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лексус не случайно е с най-високи цени в Европа и не продава такива смешни версии със смешни дизели.
  • #13
    20 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    100 000 лева за толкова скучна кола с поглед на крава и дизел 4 цилиндъра при тегло 2 тона,тия луди ли са. Я погледнете стилния и спортен Лексус СУВ в съседната статия. Изглежда като кола от бъдещето,а не като тоя сом
  • #12
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Сепуко! ( преди 10 години )
    Лексус от този клас..4х4 ??? Не ми се вярва!
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    нев ти купи ли си кола????