IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Другото лице на BMW

Изпробвахме практичния 520d Touring xDrive

Другото лице на BMW

Другото лице на BMW
Динамика и лукс, с това най-често свързваме автомобилите на германската компания BMW. Днес обаче става дума за един практичен модел на производителя, който бързо определихме като оптималното решение за онези, които държат на синьо-бялата емблема, но търсят комфортен и удобен автомобил за всеки ден.

Става дума за 520d Touring xDrive с линия на оборудване Luxury. Което се разшифрова като 5-Series комби, оборудван с икономичен дизелов двигател и система задвижване на четирите колела.

Вероятно повечето от вас веднага ще се хванат за думата "икономичен". Бързаме да поясним, че в този случай икономичен не означава муден. Все пак говорим за BMW. Двигателят е 2.0-литров, четирицилиндров и генерира 184 к.с. и 380 Нм. Въпреки масата на автомобила от почти 2 тона, агрегатът се държи повече от добре дори при ускорение от място. Спринтът от 0 до 100 км/час отнема приличните 8.4 секунди, а максималната скорост на движение достига 218 км/час.
Другото лице на BMW
Автомобилът, който изпробвахме, е оборудван с опционалната автоматична скоростна кутия с 8 степени. Трансмисията е добре известна и доказана, но все още има много хора, които са убедени, че тя разполага с два съединителя. Истината е, че подобно нещо няма, но поведението й лесно може да обърка дори специалистите в областта. Предавките се сменят светкавично и почти неусетно, при това точно както шофьорът очаква. А благодарение на 8-те степени, двигателят работи при ниски обороти дори при магистрална скорост.

Задвижващата система вероятно би била незадоволителна за някои от любителите на високи скорости. Тя обаче доставя напълно достатъчна динамика за всяка ситуация на пътя, независимо дали се движите в града, извън него или на магистрала. Същият агрегат, но с мощност 218 к.с., вече се поставя и новото поколение Х5.

За динамичното представяне на 520d Touring xDrive на пътя заслуга има не само двигателят. Независимо от това, че става дума за комби, производителите са останали верни на своите дългогодишни традиции, разпределяйки теглото в оптимално съотношение между двата моста и изнасяйки тежестта възможно най-ниско. Пътното поведение на дизелово комби можем определим с една дума - "отлично". Колата е доста тежка, но пък перфектно балансирана, което превръща шофирането й в удоволствие. А благодарение на допълнителната технология, предлагаща различни режими на работа на колата (променя настройките на волана, двигателя, трансмисията и шасито), шофьорът може да избира между няколко характера на своя автомобил - спортен, спортен +, комфортен, комфортен + и икономичен.

Системата за задвижване на четирите колела xDrive e също определяща за поведението на автомобила. Тя не просто доставя по-добро сцепление с пътя, но и активно подпомага шофьора при всяка ситуация на пътя, като е способна да предотврати възникването на нестабилност. BMW xDrive функционира изцяло на електронен принцип и може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите.
Другото лице на BMW
Вече наблегнахме на това, че става дума за икономичен представител на BMW. Ето и конкретните цифри от нашия тест - среден разход от 6.5 л/100 км. в смесен режим. Доста добро постижение за автомобил с подобни размери, особено като се има предвид, че колата бе в ръцете ни за кратко и бързахме да й се насладим. А ако държите на още по-ниско потребление, изберете режим ECO PRO, при използването на който разходът лесно пада до под 6 литра на 100 км.
Другото лице на BMW
И тъй като става дума за 5-Series на BMW, няма как да не отбележим и комфортната кабина. Тя е съобразена най-вече с водача, към който са ориентирани всички уреди. Пътниците също не могат да се оплачат от липса на глезотии и комфорт, с изключение на случаите, в които на задната седалка са настанени повече от двама едри пасажери. Разбира се, налични са и много екстри, които се заплащат допълнително, но ако имате възможност задължително си ги поръчайте. Изпробваният от нас автомобил разполага с електрически задвижвана задна врата и отварящо се отделно стъкло, седалки с подгряване и вентилация, инфо-развлекателна система с тъч контролер и навигация, делима в три части задна седалка, алуминиеви релси на покрива, дигитални уреди на таблото, фарове с автоматични дълги светлини и много други.
Другото лице на BMW
Всичко това, разбира се, си има цена. Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева. Но това не е чак толкова много, особено като се сравнят цените на конкурентите. А и като се има предвид, че BMW създава автомобили, които се избират със сърцето, а не с разума.

В случая с 520d Touring xDrive обаче изборът е по-скоро разумен. Автомобилът няма нищо излишно, но и нищо не му липсва. Динамиката е напълно достатъчна, разходът е повече от приличен, а луксозния салон, големия багажник и системата xDrive превръщат модела в отличен автомобил за всеки повод. Това е оптималното BMW.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #60
    4 rate up comment 3 rate down comment
    силви ( преди 10 години )
    БМВ 320 GT
  • #59
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Бади ( преди 10 години )
    Само като слушам тия коментари направо човек не може да разбере българите дори на кола за 80000-100000лв намират косури, колата си е екстра комфортна икономична луксозна бърза 8,4 вдига 100. Знам ви аз приказката за киселото грозде чакате вие да минат 7-8 години да стане по достъпна да може да се вземе за едно 15000лв да си я купите и да гледате лошо от нея и да обяснявате,че новите коли били зле старите са по добри и за това сте си зеле такава иначе не можело и чисто ново да си купите :D
  • #58
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Там е истината колега. Нито бензиновите нито дизеловите 4 цилиндрови мотори са стока.За сметка на това редовите им 6 цилиндрови са супер.БМВ само с 6 цилиндъра.Всичко друго е много голям компромис и набутване.
  • #57
    10 rate up comment 1 rate down comment
    dam ( преди 10 години )
    Във връзка с коментара, за това, че не е надежден мотора.Аз също съм на мнение, че истината при дизела за БМВ е редовия шестак. Доказано много здрав мотор. И със сигурност 4-цилиндровия дизел е компромис ;)
  • #56
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И между другото тези които истински се вълнуват от БМВ би трябвало да знаят,че този двигател е голямо дърво.Има проблем с ангренажната верика.Разтяга се и прескача.Наскоро правиха сервизна акция за отхлабване на разпределителните валове,но съм сигурен,че са премълчали за доста други проблеми,които ще ги оправят евентуално.Бягайте далеч от този мотор,че наистина е голямо приключение!Иначе си върви добре,динамичен и икономичен,но и проблемен,а ремонта му струва зяло състояние.
  • #55
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всичко хубаво,но айде да не лъжете с разхода,става ли?6,5 е разхода на извънградско с каране 90-110 км/ч.Ако смесеното ви каране е било градско по околовръсното и то не в пиковите часове и ходене до Перник и обратно мога да го приема този разход.Иначе при наистина смесен цикъл градско/извънграско/магистрала,това БМВ под 8/100 не пада.Изпробвано многократно точно с версията 4х4.4х2 може да даде 6,5.Иначе колата си върви доволно,комфортна е,приятна за каране и много предразполагаща да е настъпваш.
  • #54
    5 rate up comment 4 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    Браво Triforce каза им го точно !Някои не са алергични а просто не обичат кожа (въпреки, че не съм от тези хора).В днешно време ако трябва и *** ще ти направят в представителството на дадена марка само и само за да ти вземат парите !Но 100 бона за кола с тези екстри си е много добре. На пръв поглед са много но като се погледне и КОНКУРЕНЦИЯТА се вижда, че цените са в този диапазон и при тях.
  • #53
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Можеш да си купиш кола на БМВ, Мерцедес и Ауди с какъвто искаш мотор, с каквото искаш окачване, с ръчка или автоматик, със или без кожа (ей ся тука на тия с Лексусите да ви го натаковам, щото има хора, които са алергични към кожа) С едно предаване или 4х4, с не знам си кви екстри и можете да си окомплектовате така колата, както ВИЕ желаете! Не някой да ви казва - ВИЕ решавате! ВИЕ - с главна буква! Защото ВИЕ не сте човека, който си купува просто кола! ВИЕ СТЕ ЧОВЕКА С ПАРИТЕ!Моля, да се знае!!
  • #52
    17 rate up comment 0 rate down comment
    dam ( преди 10 години )
    И не на последно място въпросното "бавно" 520д ще НАДБЯГА с преднина на всички дисциплини - "бегачките" от рода на Опел Калибра, ГСИ-та, ГоУф 2 ГТИ и подобни дето иначе беснеят и ръмжат с надупчени ауспуси по улиците. Да не говорим за колите, които повечето от форума карат...
  • #51
    17 rate up comment 0 rate down comment
    дам ( преди 10 години )
    колкото до модел, БМВ с ф10 вдигнаха много нивото в класа и приближиха 5цата доста до най-високия клас, който се е возил знае за какво става въпрос. За останалите - гроздето е кисело ;)