IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Грозните патета, които станаха лебеди

Седем автомобила от най-популярния сегмент, претърпели истинска революция в дизайна си

Грозните патета, които станаха лебеди

Красотата ще спаси света. Това с пълна сила важи за света на автомобилите, най-вече в частта, която не засяга ефективността на моторите, поведението или трансмисиите, а дизайна. Именно дизайнът е водещ при покупката на даден модел. Той е онова нещо, което може да погуби или извиси всеки автомобил.

Ето няколко примера за модели автомобили, които от невзрачни се превърнаха в истински примери на подражание. Един от най-точните примери в най-разпространения сегмент дават Kia и Hyundai. След като повериха дизайна си на германеца Петер Шрайер, един от най-добрите в тази област, южнокорейците направиха невероятен пробив на световните пазари.

Hyundai Elantra

Грозните патета, които станаха лебеди
Само преди няколко дни корейците показаха обновената Elantra, която е един от най-красивите седани в този клас. Моделът е изящен и хармоничен, в това няма спор. Същото обаче няма как да се каже за първото поколение от 1991 г., което изглежда доста унило. А всъщност техническите промени не са кой знае какви - както и преди 23 години, и сега Elantra се предлага с два бензинови мотора - 1.6 и 1.8 литра.
Грозните патета, които станаха лебеди
Kia Cerato/Kia Sephia

Грозните патета, които станаха лебеди
Сходно е положението и с Kia Cerato. Един също много красив автомобил, въпреки че дизайнът му е в различен стил от този на Elantra. Прародителят на Cerato е Kia Sephia, която печели популярност единствено заради факта, че технически е почти унифицирана с Mazda 323.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mazda3/Mazda 323
Грозните патета, които станаха лебеди
Това е още един пример за преобразяване на дизайна. Вижте как от един средностатистически автомобил моделът 323 се превърна в истински шедьовър. Изобщо новият фирмен стил на Mazda, носещ името Kodo (б.а. - душа на движението), е едно от най-изразителните дизайнерски течения в съвременното автомобилостроене.
Грозните патета, които станаха лебеди
Honda Civic
Грозните патета, които станаха лебеди
През цялата си история Honda Civic е бил нищо друго освен един много удобен автомобил. Това обаче се променя през 2006 г., когато се поява возило, повече приличащо на космическа совалка, която се движи по асфалта. Вътре промяната в интериора също е повече от впечатляваща.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mitsubishi Lancer
Грозните патета, които станаха лебеди
Отличните продажби на 9-ото поколение Lancer се дължат на редица неща - репутацията на японската марка, отлично съчетание на опции, добрите качества на модела. Дизайнът обаче продължава да е прост и скучен. Това се променя при Mitsubishi Lancer 2007, след чието излизане салоните на марката са направо щурмувани от млади хора. Причината е, че Lancer прилича повече на спортен автомобил, въпреки че такива качества има само версията Evolution (и Ralliart).
Грозните патета, които станаха лебеди
Toyota Corolla
Грозните патета, които станаха лебеди

Toyota има фенове навсякъде. Най-популярният модел - Corolla, никога не е бил Кралицата на бала, но пък винаги се е славел като автомобил, който не се чупи. Настоящото поколение обаче явно е първото, над което дизайнерите на компанията са поработили сериозно. Най-вероятно, защото продажбите при предишната генерация тръгнаха надолу.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mercedes-Benz A-class
Грозните патета, които станаха лебеди
Единственият европейски автомобил в тази група. Негово преобразяване е доста сериозно. Предишните поколения на модела бяха едни симпатични автомобили, нищо повече. Те представляваха микрован, който не успя да впечатли кой знае колко европейците. След като се превърна в дързък хечбек, Mercedes A-class започна да привлича нови клиенти, сред които най-вече млади хора.
Грозните патета, които станаха лебеди
От всичко това се вижда, че европейската дизайнерска школа задава тона в световното автомобилостроене. Повечето концерни на Стария континент съществуват повече от век, но въпреки това съхраняват приемствеността в стила на моделите си. При азиатците нещата са различни - те взимат европейски дизайнери и не се притесняват да правят кардинални промени. А това им носи успех.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #9
    52 rate up comment 0 rate down comment
    ARC ( преди 10 години )
    Аз не виждам нито една грозна кола в тая безсмислена статия, откъм дизайнерски решения някои от тея коли са едни от най-иновативните за времената си автомобили, Мазда 323 и Хюндай Пони са леко скучни даже, но да са грозни не може да се каже според мен. Вече личния вкус е друг въпрос.
  • #8
    49 rate up comment 9 rate down comment
    знаещ ( преди 10 години )
    Докато европейските производители наблягаха на дизайна(колко им се получаваше е друга тема),то японците не му обръщаха толкова внимание.Те наблегнаха на техниката,качеството и надеждността.Започнаха да правят най-здравите автомобили и вече могат да подобряват останалите неща.При европейците е точно обратното.Преди години правеха сравнително здрави автомобили с приятна визия,а сега моделите в повечето случай са станали по-грозни и по-трошливи.Така е когато разчиташ на китайците да ти ги правят...
  • #7
    36 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 10 години )
    Е как можете да кажете, че Сивика горе е грозен?!Виж новия наистина го направиха грозотия.
  • #6
    64 rate up comment 10 rate down comment
    чукундур ( преди 10 години )
    Какво е заключението? в японския и корейския дизайн има градация, тоест, грозните патета станали лебеди....а какво се случва с VW, все още си е само грозно пате! Гледам Елантра, гледам Киата, Маздата, Мерцедеса....после погледанх една Джета....то..то..без коментар, всички я знаем на кво мяза.
  • #5
    41 rate up comment 17 rate down comment
    raptor ( преди 10 години )
    Mitsubishito pak si e grozno... :D Dosta pri tova! Staromodni, surdito... interiora e napraven ot reciklirani kitaiski igra4ki...
  • #4
    41 rate up comment 13 rate down comment
    бат' Васко ( преди 10 години )
    Най-голям напредък има при А-класата. Но и как да няма, като първото поколение е толкова грозно и комично на външен вид, че просто няма накъде по-зле. А пък старата Мазда 323 ми харесва повече от последната Мазда 3
  • #3
    43 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ХАха каза човек, който харесва дизайна на гоуф. Браво бабке браво, изкажи се ти за модерните дизайни докато се кефиш на отживелите форми на трошливия гоуф.
  • #2
    67 rate up comment 9 rate down comment
    VAG sucks ( преди 10 години )
    Само и основно японски марки! Явно допреди 20 години жълтурковците не са били много заинтересувани от екстериорния дизайн на своите возила. В Европа визията на автомобилите винаги е била на ниво, дори когато става въпрос за коли, проектирани преди 30-40 години!
  • #1
    47 rate up comment 34 rate down comment
    A3 ( преди 10 години )
    Kakto winagi Civica i predi,i sega si e ujasno grozen ***!