IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Грозните патета, които станаха лебеди

Седем автомобила от най-популярния сегмент, претърпели истинска революция в дизайна си

Грозните патета, които станаха лебеди

Красотата ще спаси света. Това с пълна сила важи за света на автомобилите, най-вече в частта, която не засяга ефективността на моторите, поведението или трансмисиите, а дизайна. Именно дизайнът е водещ при покупката на даден модел. Той е онова нещо, което може да погуби или извиси всеки автомобил.

Ето няколко примера за модели автомобили, които от невзрачни се превърнаха в истински примери на подражание. Един от най-точните примери в най-разпространения сегмент дават Kia и Hyundai. След като повериха дизайна си на германеца Петер Шрайер, един от най-добрите в тази област, южнокорейците направиха невероятен пробив на световните пазари.

Hyundai Elantra

Грозните патета, които станаха лебеди
Само преди няколко дни корейците показаха обновената Elantra, която е един от най-красивите седани в този клас. Моделът е изящен и хармоничен, в това няма спор. Същото обаче няма как да се каже за първото поколение от 1991 г., което изглежда доста унило. А всъщност техническите промени не са кой знае какви - както и преди 23 години, и сега Elantra се предлага с два бензинови мотора - 1.6 и 1.8 литра.
Грозните патета, които станаха лебеди
Kia Cerato/Kia Sephia

Грозните патета, които станаха лебеди
Сходно е положението и с Kia Cerato. Един също много красив автомобил, въпреки че дизайнът му е в различен стил от този на Elantra. Прародителят на Cerato е Kia Sephia, която печели популярност единствено заради факта, че технически е почти унифицирана с Mazda 323.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mazda3/Mazda 323
Грозните патета, които станаха лебеди
Това е още един пример за преобразяване на дизайна. Вижте как от един средностатистически автомобил моделът 323 се превърна в истински шедьовър. Изобщо новият фирмен стил на Mazda, носещ името Kodo (б.а. - душа на движението), е едно от най-изразителните дизайнерски течения в съвременното автомобилостроене.
Грозните патета, които станаха лебеди
Honda Civic
Грозните патета, които станаха лебеди
През цялата си история Honda Civic е бил нищо друго освен един много удобен автомобил. Това обаче се променя през 2006 г., когато се поява возило, повече приличащо на космическа совалка, която се движи по асфалта. Вътре промяната в интериора също е повече от впечатляваща.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mitsubishi Lancer
Грозните патета, които станаха лебеди
Отличните продажби на 9-ото поколение Lancer се дължат на редица неща - репутацията на японската марка, отлично съчетание на опции, добрите качества на модела. Дизайнът обаче продължава да е прост и скучен. Това се променя при Mitsubishi Lancer 2007, след чието излизане салоните на марката са направо щурмувани от млади хора. Причината е, че Lancer прилича повече на спортен автомобил, въпреки че такива качества има само версията Evolution (и Ralliart).
Грозните патета, които станаха лебеди
Toyota Corolla
Грозните патета, които станаха лебеди

Toyota има фенове навсякъде. Най-популярният модел - Corolla, никога не е бил Кралицата на бала, но пък винаги се е славел като автомобил, който не се чупи. Настоящото поколение обаче явно е първото, над което дизайнерите на компанията са поработили сериозно. Най-вероятно, защото продажбите при предишната генерация тръгнаха надолу.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mercedes-Benz A-class
Грозните патета, които станаха лебеди
Единственият европейски автомобил в тази група. Негово преобразяване е доста сериозно. Предишните поколения на модела бяха едни симпатични автомобили, нищо повече. Те представляваха микрован, който не успя да впечатли кой знае колко европейците. След като се превърна в дързък хечбек, Mercedes A-class започна да привлича нови клиенти, сред които най-вече млади хора.
Грозните патета, които станаха лебеди
От всичко това се вижда, че европейската дизайнерска школа задава тона в световното автомобилостроене. Повечето концерни на Стария континент съществуват повече от век, но въпреки това съхраняват приемствеността в стила на моделите си. При азиатците нещата са различни - те взимат европейски дизайнери и не се притесняват да правят кардинални промени. А това им носи успех.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #29
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Асен Петров ( преди 10 години )
    много слаба статия
  • #28
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Значи са се сетили да си назначат италианци при дизайнерите.
  • #27
    34 rate up comment 0 rate down comment
    az ( преди 10 години )
    честно казано някои от старите са по-хубави от новите си модели
  • #26
    33 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    @Wane, тя и Хондата изглежда дебела и безформена. То по тая логика изобщо да не сравняваме нищо. Фордовете навремето ми бяха много грозни. Като почна от Фиеста и стигна до Ескорт, Сиера и Скорпио. После обаче ги оправиха. Поне на мен почнаха да ми харесват и като дизайн. Иначе едва ли бих си купил таква кола, приличаща на Фиеста отпреди 2002 година. в днешно време Фиеста е една от най-яките като дизайн в класа си. Да не повярва човек.
  • #25
    32 rate up comment 0 rate down comment
    135I_Cobb_Stage1 ( преди 10 години )
    Определено последното поколение на Корола може да се нарече красиво за разлика от всяко друго. Даже един приятел сега много се двоуми междо нея и Мазда 3 но цените на Мазда-та са доста високи и Королата изглежда по-изгодната инвестиция.
  • #24
    32 rate up comment 1 rate down comment
    VooDoo ( преди 10 години )
    Mazda 3!
  • #23
    32 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    Ами да, като видиш останалите модели, комай Елантрата е най-добре изглеждащата. Категорично!
  • #22
    37 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    Статията, че е безумна да го оставим настрана. Според мен обаче точно Elantra е визуално много неприятна кола, защото изглежда дебела, липсва сякаква елегантност в профила и има силно нехармонични пропорции.
  • #21
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Карам Пежо 206, но мнението ми е, че от горните снимки, най-добре изглеждаща е новата Elantra.
  • #20
    31 rate up comment 0 rate down comment
    ..... ( преди 10 години )
    Corolla...North American.